Publicerat Oktober 1, 201411 yr Ett hondjur som markerat revir. Lägg även märke till den formidabla blaskan "Elle" i övre högra bildhörnet. Jisses... revirmarkera maten låter ju i värsta laget... Dåligt tränad?
Publicerat Oktober 1, 201411 yr Jisses... revirmarkera maten låter ju i värsta laget... Dåligt tränad? Ja en del disciplinträning vore på sin plats. Har tex inte lyckats kalla in ikväll, hon är fortfarande ute och driver...Men för att inte gå helt OT, idag blev det marmeladmackor och filmjölk. Soul food för att dämpa ångesten över ingen jakt för mig i Sverige i år och ingen biljett till matchen [emoji20]
Publicerat Oktober 3, 201411 yr Grillad karre' i ugnen med nudlar och stekta champinjoner. En god avokado som nyttighet bredvid. Mätt?? ja!!
Publicerat Oktober 3, 201411 yr Raggmunk med fläsk... Fläsk är universalt, det funkar verkligen till allt. Och alltid lika gott!! Även till raggmunkar.
Publicerat Oktober 3, 201411 yr Författare Guacamole och fyra skivor Gruyère. OK... Vad hände med "hardcore carnivore"?
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Hade inget kött upptinat :/ Dessutom har vi fredagsfika på jobbet på fredagarna så jag brukar vara rätt mätt när jag kommer hem
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Författare Just invigs den 10 liter stora gjutjärnsgrytan... Lagar en bamseladdning Boef Bourgignon och tar med mig till mina kortspelarvänner!
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Varför läser jag denna tråden??? Jag blir alltid hungrig, jag blir alltid besviken när jag öppnar kyl/frys, jag går alltid i sängs sugen!!! Egengjorda pannbiffar, egenplockade kantareller i mustig sås och egenstampad potatismos får det bli idag! Lite "radhus" över det hela men...
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Just invigs den 10 liter stora gjutjärnsgrytan... Lagar en bamseladdning Boef Bourgignon och tar med mig till mina kortspelarvänner! Ett foto på den grytan tack! Klarar du av att diska/rengöra den sedan för den måste väl väga några kg eller blir det högtryckstvätten?
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Författare Ett foto på den grytan tack! Klarar du av att diska/rengöra den sedan för den måste väl väga några kg eller blir det högtryckstvätten? Är det grytan eller själva grytan du vill ha bild på? Högtryckstvätt... Det är fusk, jag är både listig och stark, faaast kanske inte senare i afton när jag kommer hem efter kortspel och matätning!
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Författare Varför läser jag denna tråden??? Jag blir alltid hungrig, jag blir alltid besviken när jag öppnar kyl/frys, jag går alltid i sängs sugen!!! Egengjorda pannbiffar, egenplockade kantareller i mustig sås och egenstampad potatismos får det bli idag! Lite "radhus" över det hela men... Känn inte så, tror du får leta läääänge bland radhusen för att hitta nå'n som gör egen pannbiff med egenplockade kantareller och hemgjord pärstampa! Skulle tro att Mamma Scan, torghandlaren och Felix är inblandade i de flesta radhushushåll. BTW, absolut inget fel på den menyn!
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Är det grytan eller själva grytan du vill ha bild på? Högtryckstvätt... Det är fusk, jag är både listig och stark, faaast kanske inte senare i afton när jag kommer hem efter kortspel och matätning! Bara grytan el. grytan med innehåll så att man ser storleken på den. Haha! Nej, man brukar inte vara det på sena kvällskvisten efter för mycket flytande vätska.
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Idag blir detJonas Crambys recept på carnitas. Typ chilliconcarne på fläskarré. En riktig favorit. Receptet finns på hans blogg. Bra plåster på såren efter att ha fått bästa chansen på rådjur i passet stört av svampplockare.
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Författare Bara grytan el. grytan med innehåll så att man ser storleken på den. Haha! Nej, man brukar inte vara det på sena kvällskvisten efter för mycket flytande vätska. Nästan bara bottenskyla... Trots 2 lite rödtjut! Tur man har en lokal leverantör som tillhandahåller förr 1200:-/3 liter!
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Grillad kyckling och den suveräna såsen som tillkommer. Kokta päror och kokta "Harry Kuvert".
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Nästan bara bottenskyla... Trots 2 lite rödtjut! Tur man har en lokal leverantör som tillhandahåller förr 1200:-/3 liter! boeuf.jpg Don efter person! Så ska en rejäl gryta se ut.
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Grillad kyckling och den suveräna såsen som tillkommer. Kokta päror och kokta "Harry Kuvert". Grillad kyckling här också men med ris o gräddcurrysås o grönsaker. Tankeläsare!
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Nästan bara bottenskyla... Trots 2 lite rödtjut! Tur man har en lokal leverantör som tillhandahåller förr 1200:-/3 liter! boeuf.jpg Svinigt jävla rövdyrt eller fel bland nollorna?
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Grillad kyckling här också men med ris o gräddcurrysås o grönsaker. Tankeläsare! Kyckling ÄR en riktig hit.