Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Haha! Själv vet jag inte om det finns stora nog badringar åt mig... ;)

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Haha! Själv vet jag inte om det finns stora nog badringar åt mig... ;)

" Hög femma" på den. Försvaret måste ha något. :biggrin:   :yes:   

Publicerat

När vi var små lekte vi med stora gummiringar ( från lastbil? Elker traktor?). Vi ar tt par,tre st åt gången som försökte "dränka" den. Den kanske skulle passa... fast å andra sidan så flyter ag nog på fläsket... ;):D

Publicerat

När vi var små lekte vi med stora gummiringar ( från lastbil? Elker traktor?). Vi ar tt par,tre st åt gången som försökte "dränka" den. Den kanske skulle passa... fast å andra sidan så flyter ag nog på fläsket... ;):D

Det låter bra :thumbsup:  "Själv en bästa dräng", heter det ju. :yes:   

Publicerat
:D Ibland kan det vara så, ja. ;)
Publicerat

Själv har jag inte badat i sjö eller hav på ..........låt mig tänka...........4 år. Helt klart har vattnet blivit kallare, även om miljöforskarna hävdar motsatsen. ;) Varför får jag en bild av mig själv på Tylösands spa med en simring runt midjan. Samtidigt som jag gnäller på allt oväsen runt i kring?? :laugh::laugh:

Klart som f.. Att vattnet blivit kallare!!:D

Men hur påverkar det dagens rätt?!;):huh:

mvh/Urban

Publicerat

Bra fråga... halkade nog i diket någonstans på vägen... ;)

Det har iaf fått mig till att komma fram till att det blir nog fisk till middag imorgon. Lax på något vis, tror jag. :)

Publicerat

Klart som f.. Att vattnet blivit kallare!! :D

Men hur påverkar det dagens rätt?! ;):huh:

mvh/Urban

Det finns typ.....kall mat ;) . Sushi och sådantdär oätbart. Vatten används ofta i matlagning. :D  

Se! Allt kan förknippas med matlagning :thumbsup:

I dag har jag i alla fall ätit kåldolmar med skysås och potatis. Och den viktiga lingonklicken bredvid.  :wub:

Publicerat
  • Författare

Jag är konstig, inte överförtjust i kåldolmar men äter med stor aptit kålpudding... Konstig som sagt!

Nåja, som redan sagts, denna dag blir det sjömansbiff med inlagd gurka vid sidan å så öl, ännu mera öl alltså!

Publicerat

Jag är konstig, inte överförtjust i kåldolmar men äter med stor aptit kålpudding... Konstig som sagt!

Nåja, som redan sagts, denna dag blir det sjömansbiff med inlagd gurka vid sidan å så öl, ännu mera öl alltså!

Inte konstig skulle jag säga. Själv är jag tvärs emot. Äter gärna kåldolmar och skippar gärna kålpuddingen.  :biggrin:

Märkligt är det.... :yes: Det är ju ingen större skillnad. 

Publicerat

Hemmagjord potatisgratäng, skinkschnitzel, div. grönsaker o en kall öl. :smile:

Publicerat

Jag är likadan, åtminstone i Sverige. Jag sällskapade dock med en ungerska en gång i tiden och ja, där kan de göra kåldolmar. :)

Dagens här hemma blev glaserad vildsvinsrev. :)

Publicerat

Själv äter jag både koldolmar och kålpudding med största förtjusning om dom inte innehåller ris... ;)

Idag blir det lövbiff med stekt lök. Har klyftat lite potatis som står i ugnen med lite god olivolja och kryddademed lite allroundkrydda...

Till dessert blir det nybakad kladdkaka med bär (hallon, blåbär och jordgubbar) och med lite lättvispad grädde smaksatt med lite vanilj. Hackar kanske liteolika nötter som "gräddepå moset". :)

Publicerat

shamani prov med örtkrydda provencale på klyftpotatisen,mmmmmmm.

Publicerat

Iddes inte hacka nötter så jag tog lite müsli...

post-1327-0-77900200-1415468317_thumb.jp

Publicerat

Apropå kåldolmar så kan jag rekommendera syrat kål. Finns färdiga hela huvuden i butik. Då slipper man att förvälla och de går inte sönder.

Idag steak sandwich på hastigt brynta skivor av älginnanlår med cole slaw, sticklök, tomat, sallad, dijon och rostad fralla. Öl därtill.

Publicerat

Apropå kåldolmar så kan jag rekommendera syrat kål. Finns färdiga hela huvuden i butik. Då slipper man att förvälla och de går inte sönder.

Idag steak sandwich på hastigt brynta skivor av älginnanlår med cole slaw, sticklök, tomat, sallad, dijon och rostad fralla. Öl därtill.

Har aldrig hört talas om sticklök.. vad är det för lök?

Publicerat

shamani prov med örtkrydda provencale på klyftpotatisen,mmmmmmm.

Ska försöka komma ihåg att köpa hem det. :)

Publicerat

Har aldrig hört talas om sticklök.. vad är det för lök?

Samma sak som salladslök dvs blast med en outvecklad lök

Publicerat

Mannagrynsgröt och Carlsberg!

S.

Publicerat

Samma sak som salladslök dvs blast med en outvecklad lök

Ok. Tack! :)

Publicerat

Mannagrynsgröt och Carlsberg!

S.

Eh... ok... hällde du ölen på gröten eller drack du den till? Huva oavsett! Smaken är definitivt olika... ;)

Publicerat

Ska ju ner i samma ju! Har aldrig varit kräsen :sweat:

Varje Jul så kör vi Risgrynsgröt med Gotlandsdricku :thumbsup:

S. 

Publicerat

Så om man gillar corn flakes och ketchup så häller du ketchupen på flingorna? Eller doppar köttbullar i vaniljsås? ;)

Publicerat

I brist på bröd äter man limpa :thumbsup:

S.