Publicerat Oktober 4, 201411 yr Vildsvinsbog med gremolatasmör(Qvarnhills tips tror jag),stått sen halv nio i morse på 70-75 grader. Ska ut om en halvtimme. Till det pärgratäng med extra vitlök och ost,grönsallad. Sköljs ner med ett knippe bärs o några glas rött. /Lars.
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Frugan har under dagen fixat till "kaneldoftande rådjursgryta" serveras med hemgjord pasta! Felet som jag ser det.....hon ville ha något benfritt.....och tog sadeln!....."Var det en fin bit? Det var ju en stor sena på den...!":D mvh/Urban
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Snitzel på vildsvin. Osten utbytt till blåmögel. Klyftpotatis och örtsmör. S.
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Frugan har under dagen fixat till "kaneldoftande rådjursgryta" serveras med hemgjord pasta! Felet som jag ser det.....hon ville ha något benfritt.....och tog sadeln!....."Var det en fin bit? Det var ju en stor sena på den...!":D mvh/Urban
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Rosastekt vildandfile, perfekt älgstek i stekgryta med ungsbakad skivad potatis samt sås på skyn från älgen. Det gjorde vi bra, svärfar och jag! Edit: glömde tacka Fredde_piteå för änderna! Nu kan jag kryssa för ytterligare ett kött jag gillar :-) telefonskrivet
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Då yngsta dottern har kalas så valde hon.... Japp tacos, pust Gotti! Det var längesen jag gjorde...
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Frugan har under dagen fixat till "kaneldoftande rådjursgryta" serveras med hemgjord pasta! Felet som jag ser det.....hon ville ha något benfritt.....och tog sadeln!....."Var det en fin bit? Det var ju en stor sena på den...!":D mvh/Urban Dagens lilla roliga
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Författare Don efter person! Så ska en rejäl gryta se ut. Vet inte vad som hände med knapparna... 100:-/3 liter ska det vara!
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Författare Svinigt jävla rövdyrt eller fel bland nollorna? Hmm, ja... Har editerat! Svinigt fel sa Bull!
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Författare Vildsvinsbog med gremolatasmör(Qvarnhills tips tror jag),stått sen halv nio i morse på 70-75 grader. Ska ut om en halvtimme. Till det pärgratäng med extra vitlök och ost,grönsallad. Sköljs ner med ett knippe bärs o några glas rött. /Lars. Gremolatsmör...Mitt fel! That's da shit!
Publicerat Oktober 5, 201411 yr Resten från gårdagens kyckling, stekt potatis och Ajvar. Kycklingsåsen som jag sparade i en kastrull i kylskåpet var det inte tal om att använda. Varför? Jo, jag var slarvig. Jag förvarar grytlappar på kylskåpet och en råkade hänga ner lite och hindrade stängning. Resultat- En hund som står och mumsar i sig för glatta livet Kycklingen som låg på hyllan ovanför brydde hon sig inte om. Sådan matte sådan hund - såsen är bäst!!!!
Publicerat Oktober 5, 201411 yr Författare Potatispalt stod på bordet hemma hos oss idag... Potatispalt? Är det "vanlig" palt, "så'n som man kan köpa på Paltzerian i Öjebyn" det? I så fall... Lyckliga, lyckliga du!
Publicerat Oktober 5, 201411 yr Potatispalt? Är det "vanlig" palt, "så'n som man kan köpa på Paltzerian i Öjebyn" det? I så fall... Lyckliga, lyckliga du! Jepps! Sån palt är det.. Hur gott som helst!
Publicerat Oktober 5, 201411 yr Potatispalt? Är det "vanlig" palt, "så'n som man kan köpa på Paltzerian i Öjebyn" det? I så fall... Lyckliga, lyckliga du! Du får börja producera palt i Uppland o sälja till utflyttade norrbottningar.
Publicerat Oktober 6, 201411 yr Författare De platsskapande åtgärderna i frysen fortsätter... Gick kanske inte riktigt bra idag! Plockade fram lite älglever och gjorde leverbiffar idag, ganska många färdiga biffar går åter till frysen. De nystekta åts med kokpärer och vitkålslingon!
Publicerat Oktober 8, 201411 yr Nykär Gamla gjutjärnspannan är så jävla underbar. Använt den flitigt och nu steker jag fläskkotletter. Det går inte att jämföra med teflonpanna nånstans. Stekljudet, ytan, smaken, steksjyn... Måtte mina barnbarnsbarn få uppleva denna panna också
Publicerat Oktober 8, 201411 yr Stekte mandelpotatis , rörde ihop 4 ägg och tippade över. La på skinka o ost uppepå smeten fick steka tills osten smält. Salt, peppar o pizzakrydda. Rätt eller fel? Vet inte men ungarna åt upp varje smula iaf.
Publicerat Oktober 8, 201411 yr Potatis, palsternacka, champinjoner, paprika, feta ost i ugnen. Med en stor laddning tsatsiki. Mums