Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Vildsvinsbog med gremolatasmör(Qvarnhills tips tror jag),stått sen halv nio i morse på 70-75 grader. Ska ut om en halvtimme. Till det pärgratäng med extra vitlök och ost,grönsallad.

Sköljs ner med ett knippe bärs o några glas rött.

/Lars.

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Frugan har under dagen fixat till "kaneldoftande rådjursgryta" serveras med hemgjord pasta!:rolleyes:

Felet som jag ser det.....hon ville ha något benfritt.....och tog sadeln!;)....."Var det en fin bit? Det var ju en stor sena på den...!":D

mvh/Urban

Publicerat

Snitzel på vildsvin. Osten utbytt till blåmögel. Klyftpotatis

och örtsmör.

S.

Publicerat

Frugan har under dagen fixat till "kaneldoftande rådjursgryta" serveras med hemgjord pasta!:rolleyes:

Felet som jag ser det.....hon ville ha något benfritt.....och tog sadeln!;)....."Var det en fin bit? Det var ju en stor sena på den...!":D

mvh/Urban

Publicerat

Rosastekt vildandfile, perfekt älgstek i stekgryta med ungsbakad skivad potatis samt sås på skyn från älgen. Det gjorde vi bra, svärfar och jag!

Edit: glömde tacka Fredde_piteå för änderna! Nu kan jag kryssa för ytterligare ett kött jag gillar :-)

telefonskrivet

Publicerat

Då yngsta dottern har kalas så valde hon.... Japp tacos, pust

Gotti! Det var längesen jag gjorde...

Publicerat

Här blev det lax med citronsås med kokt potatis och morötter.

Publicerat

mvh/Urban

Dagens lilla roliga

Publicerat
  • Författare

Don efter person! :thumbsup: Så ska en rejäl gryta se ut. :smile:

Vet inte vad som hände med knapparna... 100:-/3 liter ska det vara!

Publicerat
  • Författare

Svinigt jävla rövdyrt eller fel bland nollorna? :o

Hmm, ja... Har editerat! Svinigt fel sa Bull!

Publicerat
  • Författare

Vildsvinsbog med gremolatasmör(Qvarnhills tips tror jag),stått sen halv nio i morse på 70-75 grader. Ska ut om en halvtimme. Till det pärgratäng med extra vitlök och ost,grönsallad.

Sköljs ner med ett knippe bärs o några glas rött.

/Lars.

Gremolatsmör...Mitt fel! That's da shit! :)

Publicerat

Resten från gårdagens kyckling, stekt potatis och Ajvar. Kycklingsåsen som jag sparade i en kastrull i kylskåpet var det inte tal om att använda. Varför? Jo, jag var slarvig. Jag förvarar grytlappar på kylskåpet och en råkade hänga ner lite och hindrade  stängning.

Resultat- En hund som står och mumsar i sig för glatta livet :lol:  Kycklingen som låg på hyllan ovanför brydde hon sig inte om. Sådan matte sådan hund - såsen är bäst!!!! :D  

Publicerat

:laugh:  :laugh:  :laugh:  :laugh:  :laugh: Ja, det stämmer Lena!  :laugh:  :laugh:  :laugh:  :laugh:  :laugh:

Publicerat

:laugh:  :laugh:  :laugh:  :laugh:  :laugh: Ja, det stämmer Lena!  :laugh:  :laugh:  :laugh:  :laugh:  :laugh:

Ett helt klart, skyll-dig -själv fall.  :yes:

Publicerat

Ett helt klart, skyll-dig -själv fall.  :yes:

Oh yes! :tongue:

Publicerat

Potatispalt stod på bordet hemma hos oss idag... :)

Publicerat
  • Författare

Potatispalt stod på bordet hemma hos oss idag... :)

Potatispalt? Är det "vanlig" palt, "så'n som man kan köpa på Paltzerian i Öjebyn" det? I så fall... Lyckliga, lyckliga du!

Publicerat

Potatispalt? Är det "vanlig" palt, "så'n som man kan köpa på Paltzerian i Öjebyn" det? I så fall... Lyckliga, lyckliga du!

Jepps! Sån palt är det.. :) Hur gott som helst! :)

Publicerat

Du får börja producera palt i Uppland o sälja till utflyttade norrbottningar. :tongue:  :wink:

Publicerat
  • Författare

De platsskapande åtgärderna i frysen fortsätter... Gick kanske inte riktigt bra idag! Plockade fram lite älglever och gjorde leverbiffar idag, ganska många färdiga biffar går åter till frysen. De nystekta åts med kokpärer och vitkålslingon!

Publicerat

Nykär  :wub:

Gamla gjutjärnspannan är så jävla underbar. Använt den flitigt och nu steker jag fläskkotletter. Det går inte att jämföra med teflonpanna nånstans. Stekljudet, ytan, smaken, steksjyn... Måtte mina barnbarnsbarn få uppleva denna panna också :)

Publicerat

Plättar, hjortronsylt, Gammeldags vaniljglass o grädde. :smile:

Publicerat

Stekte mandelpotatis , rörde ihop 4 ägg och tippade över. La på skinka o ost uppepå smeten fick steka tills osten smält.

Salt, peppar o pizzakrydda.

Rätt eller fel? Vet inte men ungarna åt upp varje smula iaf.

Publicerat

Potatis, palsternacka, champinjoner, paprika, feta ost i ugnen. Med en stor laddning tsatsiki. Mums

Publicerat

Fiskpinnar och kokt potatis.