Publicerat November 8, 201411 yr För min del behövs det inget papper för att bevisa det. Det räcker med du har skrivit.
Publicerat November 9, 201411 yr Författare Spelar lite kort i afton med goda vänner som dessutom bjussar på mat, deras jaktlycka har varit bättre än min egen så man får i alla fall äta lite älgstek med sås och potatis och den ack så viktiga svarta vinbärsgelen.
Publicerat November 9, 201411 yr Du sliter inte på fettlagret i onödan ser jag. Dagens är kokt höns med currysås. Japp höns, inte broilertocke.
Publicerat November 9, 201411 yr Här blev det färdiglagat från frysen. Saltrulle från älg med klyftpotatis till. Till efterrätt kaffe och hemkokt smörkola.
Publicerat November 9, 201411 yr Författare Rådjurs filé med potatisgratäng och mustapekkasås samt kålslaw Mustapekkasås? Musta är svart, det vet jag och Pekka är väl ett namn men jag hoppas att det inte betyder vad jag inte vill att det ska betyda... Förklaring tack!
Publicerat November 9, 201411 yr Ska ju ner i samma ju! Har aldrig varit kräsen Varje Jul så kör vi Risgrynsgröt med Gotlandsdricku S. Dricku och corn flakes har ju varit uppe men i andra kombinationer, men just den kombinationen åt vi till frukost när vi tältade på Stångaspelen back in the day. Har för mig att det inte var så tokigt. Limpa fylld med kall ravioli belv det till middag några gånger. Idag blev det tunnbrödsrulle på rester: hemlagat mos, cole slaw, sallad, sötstark sena+, ketchup och strimmel av älginnanlår. Funkis.
Publicerat November 9, 201411 yr Mustapekkasås? Musta är svart, det vet jag och Pekka är väl ett namn men jag hoppas att det inte betyder vad jag inte vill att det ska betyda... Förklaring tack! Mustapippuri, står det på svartpepparpåsen
Publicerat November 9, 201411 yr Mustapekkasås? Musta är svart, det vet jag och Pekka är väl ett namn men jag hoppas att det inte betyder vad jag inte vill att det ska betyda... Förklaring tack!Mustapekka är en ost vi har här i Finland, blir en riktigt god sås om man smälter ner den i grädde. Googlar du Mustapekka hittar du säkert hur den ser ut och innehåller ☺
Publicerat November 10, 201411 yr Ångbåtsbiff med råstekt potatis. Var ganska säker på att jag tinat biff men det visade sig vara ytterlår som jag skurit i tjocka skivor till gryta. Bra smak på alltet men jobbigt att tugga.
Publicerat November 10, 201411 yr Körde lite indiskt idag: kyckling korma, gurkraita och papadums. Inte alls fel
Publicerat November 10, 201411 yr Författare Ångbåtsbiff med råstekt potatis. Var ganska säker på att jag tinat biff men det visade sig vara ytterlår som jag skurit i tjocka skivor till gryta. Bra smak på alltet men jobbigt att tugga. Fler än jag alltså... Köpte mig en rulle maskeringstejp och en vattenfast penna på Bilbuttericks!
Publicerat November 11, 201411 yr Författare Hugos isterband, persiljestuvad potatis och rödbetor idag.
Publicerat November 11, 201411 yr Kålpudding, gräddsås & kokte jolappel å en kleck kröser.. Mm Mm Mmmmmmm Kladdat från padda med hjälp av tappadtolk.
Publicerat November 11, 201411 yr Baconlindad alaska pollockryggfilé i ugn, ärtor, potatismos med klumpar i och skirat smör. Lägger fiskbitarna på ett stekgaller för att bacon ska bli knaprigt runt om. 225 grader.
Publicerat November 11, 201411 yr Stekt sill, potatismos och lingon. Dvs inte de sexuellt avvikande så kallade strömmingar som Qvarnhill mumsar. ;)
Publicerat November 11, 201411 yr Bullens pilsnerkorv.... har lyckats tvinga i mig en av dessa korvlika saker med gräslig smak och en konsistens som inte liknar något annat, det är allt under hela mitt liv. Åh gode gud måtte jag aldrig bli så hungrig att jag måste göra om det.