Publicerat November 2, 201411 yr Författare Ganska mör efter en "match på bortaplan" idag, uppsittning i min franska, blå löpare redan 05.00 så det var väldig tur att det fanns en laddning god köttsoppa i frysen att värma. Några mackor till, med hemrökt skinka gjorde susen!
Publicerat November 3, 201411 yr Ganska mör efter en "match på bortaplan" idag, uppsittning i min franska, blå löpare redan 05.00 så det var väldig tur att det fanns en laddning god köttsoppa i frysen att värma. Några mackor till, med hemrökt skinka gjorde susen! Hittade hon något att skälla på?
Publicerat November 3, 201411 yr Författare Hittade hon något att skälla på? Ja så vi kör en repris tjugonionde
Publicerat November 3, 201411 yr Fiskgratäng med stampade päror, panerad fisk till ungarna= Torskkoma
Publicerat November 3, 201411 yr Återanvändning? Ja allså jag tog skyn/spadet som vart när jag kokade revbenen igår, silade och reducerade ner till en god såsbas. Har slagit i grädde så nu står det och puttrar till en fin sås som skall vara till köttfärslimpan som står å göttar sej i ugnen
Publicerat November 3, 201411 yr Ni som även hänger på facebok vill jag ge ett tips, om ni inte redan vet om det, på facebook finns en tråd som heter Karnivor, handlar om viltrecept. Finns en del godbitar där. Lagade i förrgår en riktigt läcker trattkantarellpaj med recept därifrån.
Publicerat November 4, 201411 yr Skärde ned en bogstek från älg till grytbitar serverades med päror och söltgörka
Publicerat November 4, 201411 yr Författare Andra halvan av min köttbullebatch från här om dagen, idag med stuvade makaroner och rårivna morötter.
Publicerat November 4, 201411 yr Här blev det lök och plommonfyllda älgfärsbiffar med potatis och ett glas rött.
Publicerat November 4, 201411 yr Stekt tjockiskorv med spaghetti... Några hemkokta smörkolor till efterrätt...
Publicerat November 4, 201411 yr Spagetti..........Hmm. Visst är det gott! Kokt i välsaltat vatten och med mycket smör på... mums! Synd att det inte är hälsosamt, bara.. Allt som man tycker är gott borde - per automatik - vara hälsosamt.
Publicerat November 5, 201411 yr Ugnsstekt Jokkmokk falukorv, makaroner o grönsaker. Först kommer Jokkmokk falukorv (Det är riktigt bra råvara i Jokkomokks falukorv) sedan Nordchark Scan ingenting sedan o sedan kommer Hugossons & ICA.
Publicerat November 5, 201411 yr Öhh... Klet? Ja, det undrar jag också vad "klet" är för något. Senap el. ketchup???
Publicerat November 5, 201411 yr Författare Ja, det undrar jag också vad "klet" är för något. Senap el. ketchup??? Jag gissar på antingen majonäsgurka eller räksallad... Fast det stod ju inte att hon drack Pucko också så jag vet inte ja'!? Lever vi får vi väl veta kan jag tro!
Publicerat November 5, 201411 yr Jag gissar på antingen majonäsgurka eller räksallad... Fast det stod ju inte att hon drack Pucko också så jag vet inte ja'!? Lever vi får vi väl veta kan jag tro! Ja, det kan det vara el. Bostongurka kanske. Vi får nog svar av henne i morgon.
Publicerat November 5, 201411 yr Jag har lite svårt att greppa smakkombon korv/räkor... kanske jag som har skruvade smaklökar...
Publicerat November 5, 201411 yr Författare Jag har lite svårt att greppa smakkombon korv/räkor... kanske jag som har skruvade smaklökar... Surf n' turf you know!
Publicerat November 6, 201411 yr Dagens förklaring Klet= Räksallad. Vätskeintaget var vanlig kopilsner. Pucko har jag inte druckit sedan Hedenhöstiden. Jag såg däremot ett pucko i veckan,( exet).
Publicerat November 6, 201411 yr Dagens förklaring Klet= Räksallad. Vätskeintaget var vanlig kopilsner. Pucko har jag inte druckit sedan Hedenhöstiden. Jag såg däremot ett pucko i veckan,( exet). Tack för det!