Publicerat Oktober 19, 201411 yr Efter en lång dags omhändertagande av älg blev det en snabbvisit på statoil och där erbjuds - hör och häpna - älgkorv m surkål. Blev positivt överaskade.
Publicerat Oktober 22, 201411 yr Igårkväll la jag en karré från vildsvin i en hemmagjord rökig marinad. Nu åker den strax in i ugnen, så lagom till middagen beräknas den vara klar. Pulled pork med strips, sallad och något gott bröd serveras således till middag idag
Publicerat Oktober 23, 201411 yr Författare Ska försöka att dräpa en älg på eftermiddagen så huvudmålet för dagen är avklarat... Stekt, panerad torsk, kokt potatis och gräddstuvad bladspenat.
Publicerat Oktober 23, 201411 yr Vitlök "is da shit", närmaste veckan blir det varken hångel eller bakterieangrepp... Mycket vitlök blev det! Garanterat vampyrfritt. Helt rätt, vitlök är "skitet" som får det hela att smaka.
Publicerat Oktober 23, 201411 yr Hade några färdiggrillade kycklingklubbor i frysen som tinades upp. Till detta kokades purjolök och nudlar. Till efterrätt, en kiwi. Enkelt kan ibland bli riktigt gott.
Publicerat Oktober 24, 201411 yr Författare Fredagsmyser med helstekt oxfilé, potatiskaka och trattkantarellsås. Tror det passar med ett par glas Rioja för när passar det inte med Rioja!?
Publicerat Oktober 24, 201411 yr Pasta med köttfärssås, en ordentlig mängd bacon och vitlök i. Vitaminer?? Intogs på morgonen i brustablettsform.
Publicerat Oktober 24, 201411 yr Författare Pasta med köttfärssås, en ordentlig mängd bacon och vitlök i. Vitaminer?? Intogs på morgonen i brustablettsform. Troligen beror det på att ingen riktigt kollat men jag är övertygad om att det är massor av nyttiga vitaminer i bacon!
Publicerat Oktober 24, 201411 yr Pannbiff, lök och potatismos med ska vi säga "Qvarnhillsk" smörhalt.
Publicerat Oktober 24, 201411 yr Troligen beror det på att ingen riktigt kollat men jag är övertygad om att det är massor av nyttiga vitaminer i bacon! I bacon finns allt.(inbillar jag också mig). Varför smakar det så förbaskat gott och funkar till allt?? Självklart är det för att det är lika nyttigt som en tallrik raw food
Publicerat Oktober 24, 201411 yr Palak paneer, vegetariskt. Dagens fel på den här sidan men har man ännu inte fällt sitt första vilt är det vad man får hålla till godo med
Publicerat Oktober 24, 201411 yr Författare Pannbiff, lök och potatismos med ska vi säga "Qvarnhillsk" smörhalt. Rätt så!
Publicerat Oktober 24, 201411 yr ikväll blir det tunga(älg) med rättikamos, nått jag inte testat innan!
Publicerat Oktober 24, 201411 yr Grillad Vildsvinsfile med timjanspotatis med honung och grönpepparsås Wisby Bryggeri IPA riktigt gott! S.
Publicerat Oktober 25, 201411 yr ikväll blir det tunga(älg) med rättikamos, nått jag inte testat innan! Vad ingår i rättikamos, det lät spännande?
Publicerat Oktober 25, 201411 yr Idag dumplingsfrossa på förra veckans nedlagda älg, har aldrig provat på älg tidigare. Lamm, räkor, fläsk är annars favoriter i fallande. Coronas m citron till. Edit: älg blev bra. Oförsvarlig mängd + färska vårrullar
Publicerat Oktober 25, 201411 yr Dagens Eko.....eko....eko......eko.........eko............. ko ko! Det samma som i går. Fast nu med lite körsbärstomater bredvid.
Publicerat Oktober 25, 201411 yr Författare Kör lite på samma tema som Lecha, det är det fina med att tina upp en hel oxfilé! Idag får det bli Coeur de filé Provencale, väldigt 80-tal och väldigt gott... Det kanske räcker med att andas på skogens vilda djur i morr'n för att de ska ge upp villkorslöst!
Publicerat Oktober 27, 201411 yr I bacon finns allt.(inbillar jag också mig). Varför smakar det så förbaskat gott och funkar till allt?? Självklart är det för att det är lika nyttigt som en tallrik raw food Tänk om det fanns ett djur i skogen som bestod av bacon, skulle stå högt upp min priolista...
Publicerat Oktober 27, 201411 yr Författare Bara matrester idag men med lite guldkant ändå... Köpte mig en flaska Kopparbergs Svagdricka.
Publicerat Oktober 27, 201411 yr Gjorde "rollerburger" i bröd med klyftpotatis till. Pannkaka med jordgubbsmarmelad till som dessert.
Publicerat Oktober 28, 201411 yr Inspirerad av Qvarnhills provencale blev det en variant på det som fanns tinat - vildsvinsrostbiff. Adderade tillbehöret gräddfil blandat m sriracha (stark sås), som blev förvånansvärt bra till.
Publicerat Oktober 28, 201411 yr Idag blev det rätt komponerad av det som fanns i kylen, oftast roligast så: köttfärslimpa på hjort, baconlindad m ostfyllning. Ugnad potatis, morot och smålök.