Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Efter en lång dags omhändertagande av älg blev det en snabbvisit på statoil och där erbjuds - hör och häpna - älgkorv m surkål. Blev positivt överaskade.

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Igårkväll la jag en karré från vildsvin i en hemmagjord rökig marinad.

Nu åker den strax in i ugnen, så lagom till middagen beräknas den vara klar.

Pulled pork med strips, sallad och något gott bröd serveras således till middag idag

Publicerat
  • Författare

Ska försöka att dräpa en älg på eftermiddagen så huvudmålet för dagen är avklarat... Stekt, panerad torsk, kokt potatis och gräddstuvad bladspenat.  :thumbsup:

Publicerat

Fläskpannkaka, lingonsylt o mjölk. :smile:

Publicerat

Vitlök "is da shit", närmaste veckan blir det varken hångel eller bakterieangrepp... Mycket vitlök blev det!  :tongue:

:biggrin: Garanterat vampyrfritt. 

Helt rätt, vitlök är "skitet" som får det hela att smaka. :thumbsup:  

Publicerat

Hade några färdiggrillade kycklingklubbor i frysen som tinades upp. Till detta kokades purjolök och nudlar. Till efterrätt, en kiwi.

Enkelt kan ibland bli riktigt gott. :yes:   

Publicerat
  • Författare

Fredagsmyser med helstekt oxfilé, potatiskaka och trattkantarellsås. Tror det passar med ett par glas Rioja för när passar det inte med Rioja!?

Publicerat

Pasta med köttfärssås, en ordentlig mängd bacon och vitlök i. 

Vitaminer?? Intogs på morgonen i brustablettsform.  :yes:

Publicerat
  • Författare

Pasta med köttfärssås, en ordentlig mängd bacon och vitlök i. 

Vitaminer?? Intogs på morgonen i brustablettsform.  :yes:

Troligen beror det på att ingen riktigt kollat men jag är övertygad om att det är massor av nyttiga vitaminer i bacon!

Publicerat

Pannbiff, lök och potatismos med ska vi säga "Qvarnhillsk" smörhalt. :)

Publicerat

Troligen beror det på att ingen riktigt kollat men jag är övertygad om att det är massor av nyttiga vitaminer i bacon!

I bacon finns allt.(inbillar jag också mig). Varför smakar det så förbaskat gott och funkar till allt?? Självklart är det för att det är lika nyttigt som en tallrik  raw food :biggrin:  :biggrin:  

Publicerat

Palak paneer, vegetariskt. Dagens fel på den här sidan men har man ännu inte fällt sitt första vilt är det vad man får hålla till godo med ;)

post-15278-0-91505900-1414172596_thumb.j

Publicerat
  • Författare

Pannbiff, lök och potatismos med ska vi säga "Qvarnhillsk" smörhalt. :)

Rätt så!  :thumbsup:  :tongue:

Publicerat

ikväll blir det tunga(älg) med rättikamos, nått jag inte testat innan!

Publicerat

Grillad Vildsvinsfile med timjanspotatis med honung och grönpepparsås :smile: Wisby Bryggeri IPA riktigt gott!

S.

Publicerat

ikväll blir det tunga(älg) med rättikamos, nått jag inte testat innan!

Vad ingår i rättikamos, det lät spännande?

Publicerat

Idag dumplingsfrossa på förra veckans nedlagda älg, har aldrig provat på älg tidigare. Lamm, räkor, fläsk är annars favoriter i fallande. Coronas m citron till.

Edit: älg blev bra. Oförsvarlig mängd + färska vårrullar

Publicerat

Dagens Eko.....eko....eko......eko.........eko.............  ko ko!

Det samma som i går. Fast nu med lite körsbärstomater bredvid.  :yes:

Publicerat
  • Författare

Kör lite på samma tema som Lecha, det är det fina med att tina upp en hel oxfilé!  :happy:

Idag får det bli Coeur de filé Provencale, väldigt 80-tal och väldigt gott... Det kanske räcker med att andas på skogens vilda djur i morr'n för att de ska ge upp villkorslöst!

Publicerat

I bacon finns allt.(inbillar jag också mig). Varför smakar det så förbaskat gott och funkar till allt?? Självklart är det för att det är lika nyttigt som en tallrik  raw food :biggrin:  :biggrin:  

Tänk om det fanns ett djur i skogen som bestod av bacon, skulle stå högt upp min priolista...

Publicerat
  • Författare

Bara matrester idag men med lite guldkant ändå... Köpte mig en flaska Kopparbergs Svagdricka.

Publicerat

Korv stroganoff, ris, div o grönsaker. :smile:

Publicerat

Gjorde "rollerburger" i bröd med klyftpotatis till. Pannkaka med jordgubbsmarmelad till som dessert.

Publicerat

Inspirerad av Qvarnhills provencale blev det en variant på det som fanns tinat - vildsvinsrostbiff. Adderade tillbehöret gräddfil blandat m sriracha (stark sås), som blev förvånansvärt bra till.

Publicerat

Idag blev det rätt komponerad av det som fanns i kylen, oftast roligast så: köttfärslimpa på hjort, baconlindad m ostfyllning. Ugnad potatis, morot och smålök.