Publicerat November 15, 201411 yr Även i dag en förbaskat god klassiker: Skinkstek, gräddsås, broccoli och potatis. Och lilla geleklicken bredvid. Det är inte dumt det!
Publicerat November 15, 201411 yr Har risgrynsgröt i ugnen... blir ett par skivor helgskinka till det...
Publicerat November 15, 201411 yr Gryta på vaktel med morot och champinjoner, lite grädde över och kokt mandelpotatis till.
Publicerat November 15, 201411 yr Gryta på vaktel med morot och champinjoner, lite grädde över och kokt mandelpotatis till. Måste krävts en arme av vaktlar.
Publicerat November 15, 201411 yr Måste krävts en arme av vaktlar. Mirva kanske är liten o nät så hon blir mätt av en liten skvätt Mvh.
Publicerat November 15, 201411 yr Mja, Mirva är 167cm och väger ca 50kg. Jag sa inte att det var en vaktel i grytan men det fanns även morötter champinj0ner och gräddsås och potatis till.
Publicerat November 15, 201411 yr Mja, Mirva är 167cm och väger ca 50kg. Jag sa inte att det var en vaktel i grytan men det fanns även morötter champinj0ner och gräddsås och potatis till. Det låter gott! Alltså middagen!
Publicerat November 16, 201411 yr Mja, Mirva är 167cm och väger ca 50kg. Jag sa inte att det var en vaktel i grytan men det fanns även morötter champinj0ner och gräddsås och potatis till. Då hade jag rätt liten o nätt Mvh.
Publicerat November 16, 201411 yr Då hade jag rätt liten o nätt Mvh. Till skillnad från kubformade Flex.
Publicerat November 16, 201411 yr Till skillnad från kubformade Flex. He he blir man inte av stavgång Mvh.
Publicerat November 16, 201411 yr Pytt i panna på resten från skinksteken. Och bästa av allt står i kylskåpet och väntar till lite senare- chokladpudding och vaniljvisp. Min favorit sedan barnsben
Publicerat November 16, 201411 yr Ostkaka, grädde och sylt. Sug på den ni fattiga. Är det inte äkta hjortronsylt till ostkakan så får det vara.
Publicerat November 16, 201411 yr Är det inte äkta hjortronsylt till ostkakan så får det vara. Förstöra ostkaka med hjortronsylt ? Det blir "kvalmighet" med stort K. Frisk och lite syrlig jordgubbssylt klär sig som bäst till denna kreation. Ljummen hjortronsylt med vaniljglass gör sig bäst ihop Regeringen har talat!!!!!
Publicerat November 16, 201411 yr Är det inte äkta hjortronsylt till ostkakan så får det vara. Det är väl det enda som växer däruppe utöver gran och tall. och hjortron är nog godare än barr så jag förstår dig. Ostkakan serveras på västkusten och då är det björnbär som gäller.
Publicerat November 16, 201411 yr Det är väl det enda som växer däruppe utöver gran och tall. och hjortron är nog godare än barr så jag förstår dig. Ostkakan serveras på västkusten och då är det björnbär som gäller. Ja, blåbär, lingon, tranbär, åkerbär m. m. växer här uppe. Jag ska se om jag ska prova med björnbär här uppe nästa år. Det finns en sort som tål vårat klimat o det är Sibiriska björnbär. Jag hade en hjortronmyr inte långt ifrån stugan som jag plockade ca 5 l på vara o vartannat år. Sug på den du. Ja visst är hjortron godare än tallbarr. Jag har inte provat men jag tror det.
Publicerat November 16, 201411 yr Författare Körsbärssylt, sådär lagom sötsyrlig och lite lättvispad grädde, DET är vad som SKA serveras till ostkaka!
Publicerat November 16, 201411 yr Till ostkaka är det godast med saftsås... helst med hallonsmak. Hjortronsylt är godast i vispade grädde som man strör lite krossad digestive i. Det är mumsigt det! I övrigt hittade jag en portion fläskytterfilé med bacon i frysen...
Publicerat November 18, 201411 yr Författare Rena, rama barnmaten idag... Boar Bolognese! Eller ja, kanske inte barnmat ändå för den är packad med både gul lök och vitlök... Bye, bye förkylningsbasilusker!
Publicerat November 18, 201411 yr Rena, rama barnmaten idag... Boar Bolognese! Eller ja, kanske inte barnmat ändå för den är packad med både gul lök och vitlök... Bye, bye förkylningsbasilusker! Gjorde boar bolognese (ortodoxt recept förutom grisen) för första gången nyligen och blev väldigt postivt överraskad. Provade en gång till efter det men med grädde i och det blev ännu bättre. Ska helt klart mala mer färs på nästa gris.