Publicerat November 23, 201411 yr Det låter gott! Ska vitlöksklyftorna pressas el. läggas ned hela? Det är gott! Jag bara krossade dem lätt.
Publicerat November 24, 201411 yr Har tagit upp 2 bogstekar som ska skäras ner och bli en gryta ihop med lök morötter lite vitlök kanske krossade tomater grädde å mer vitlök för det är ju ändå måndag och då behövs nåt extra
Publicerat November 25, 201411 yr Fet dubbelinbakad pizza och Sol pilsner. Därefter en chaser i form av Gnarly Head.
Publicerat November 26, 201411 yr Författare Ingen ordning idag... Lite matrester ur en microvärmd plastburk till lunch å så slår jag till med ett par bratwurst med bröd till middag! Enda ljusglimten är väl senapen... Johnnys senap, söt och stark!
Publicerat November 26, 201411 yr Ingen ordning idag... Lite matrester ur en microvärmd plastburk till lunch å så slår jag till med ett par bratwurst med bröd till middag! Enda ljusglimten är väl senapen... Johnnys senap, söt och stark! Johnny åker alltid med i min ryggsäck. Kan göra en usel korv acceptabel och en god korv fantastisk.
Publicerat November 26, 201411 yr Brassar bouef bourgiognon på slagsidorna av älg, doftar fest i hela köket.
Publicerat November 27, 201411 yr Författare Ett av Uppsalas varuhus säljer denna vecka "julrevbensspjäll" för facila 39.90/kg, exakt vad som gör dem till "julrevben" vet jag inte, det ser ut som vanliga, tjocka revbensspjäll! Nåja, det visar sig för 27/11 eller ej, testar dessa läckerheter och gör precis som vanligt, serverar med kokpärer, gräddsås och äppelmos. Om, vilket jag tror, de smakar som de ska, ja då blir det nog en tur till samma varuhus igen så att jag får en laddning i frysen, att ätas just till kommande jul!
Publicerat November 27, 201411 yr Författare Detta är en populär post. Svenskt ursprung på de spjällen!? Japp, det garanteras att de kommer från det lokala slakteriet! Nästan det bästa av allt är att varuhuset betalar 1 krona mer per kilo utöver noteringen som sitt stöd till de svenska grisbönderna, bara det gör ju att man vill ha ett kilo extra!
Publicerat November 27, 201411 yr Detta är en populär post. Fan så rätt!!! Härligt att också varuhusen börjar ta sitt ansvar Återstår de stora grossisterna
Publicerat November 27, 201411 yr Önskar de hade såna här oxå, här får man köpa direkt av bonde för att vara säker på var grisen kommer ifrån.
Publicerat November 28, 201411 yr Köttfärsbiffar med mycket vitlök i. Nudlar och stekta hela champinjoner. Gott gott i gott gott!!!