Publicerat November 18, 201411 yr Prova Gulaschsoppa på färs Väntar på potatisen ska koka klart i soppan sen så! S.
Publicerat November 19, 201411 yr Författare Styckar ett rådjur i afton så passar på... Färsk rådjursfilé, inner och ytter, potatisgratäng och kanske nå'n liten grönsak. Ja, det blir ett glas vin också!
Publicerat November 19, 201411 yr Prova Gulaschsoppa på färs Väntar på potatisen ska koka klart i soppan sen så! S. Har gjort gulasch på strimlor några gånger och det blir kanon. Ska prova färs också. Gjorde en köttfärslimpa på gris för ett tag sedan och den var inte oäven. Ska bara få tag på en gris först, det är tomt i frysen och det var tomt på gris i skogen i helgen. Idag kalops på rimmat älgkött.
Publicerat November 19, 201411 yr Detta är en populär post. Skiter ja inte ner mig nu så gör jag det aldrig. Pannbiff med mycket stekt lök. Skickat från min LG-D855
Publicerat November 19, 201411 yr Författare Skiter ja inte ner mig nu så gör jag det aldrig. Pannbiff med mycket stekt lök. Skickat från min LG-D855 Mycke stekt lök äre!
Publicerat November 19, 201411 yr Styckar ett rådjur i afton så passar på... Färsk rådjursfilé, inner och ytter, potatisgratäng och kanske nå'n liten grönsak. Ja, det blir ett glas vin också! Lyx. Är själv väldigt förtjust i smörslungade sockerärtor med mkt salt till gratäng och kött.
Publicerat November 19, 201411 yr Toscansk gryta står på spisen.....lunch till fredagens jakt. Frugan gjorde hårdbröd att servera till! mvh/Urban
Publicerat November 20, 201411 yr 500gr nötkött och 500gr kycklinglever och 300gr spenat och 300gr broccoli 300gr gröna bönor och lite grädde fint de Mvh.
Publicerat November 20, 201411 yr Igång och tränar igen? He he nä svårt o bryta vanor och sen blir man inte tjock Mvh.
Publicerat November 21, 201411 yr Författare Dristar mig till storstan i afton och svullar i mig en Mongolisk barbeque med sushi till förrätt! Sedan, hem till hembygdsgården där det är pubafton med trubadur, där får det bli några whisky som efterrätt.
Publicerat November 21, 201411 yr Strimlor av fläskkött(tror jag det var. Det låg överst i frysen).Pudrat med kebabkrydda. Nudlar med frästa champinjoner och purjolök. Och ett glas rött. Mums!!!
Publicerat November 21, 201411 yr He he nä svårt o bryta vanor och sen blir man inte tjock Mvh. Gissar att du inte är hungrig efter den middagen, Flex?
Publicerat November 22, 201411 yr Gissar att du inte är hungrig efter den middagen, Flex? Det orkar jag inte på en gång Det räcker i 2-3 dar nu mer Mvh.
Publicerat November 22, 201411 yr Idag all in på Jonas Crambys Tex Mex från grunden. Ska prova något nytt: Fish tacos - friterad torsk med pankopanering. Till det egna inläggningar som gjordes igår, baka tortillas, salsor. Och en bunt m vänner och Coronas.
Publicerat November 22, 201411 yr Lite lat i dag! Köpta grillade revben och köpt potatissallad. Den sistnämnda spetsades med vitlök och finstrimlad purjolök. Mums!
Publicerat November 22, 201411 yr kvällens rätt blir räk och musselsoppa grönsaker,räkor,blåmusslor grädde(40%), grönsaksfond (gelevarianten) dill,och liiiite chili till det filmen HOBBIT i bueray!
Publicerat November 23, 201411 yr Dagens rätt hos oss får ni receptet på så att jag inte glömmer det för snabbt!! Jag vill dela med mig för att det blev herrejävlargott Det är en Älggryta som man endast har knäckebröd som tillbehör, möjligen en Kall öl av mellanmörk sort men för egen del så blev det julmust. 500g Grytbitar älg 3 dl rödvin (Appassimento?) 2 morötter 1 1/2 Gul lök 2 klyftor vitlök 1 medelstor Palsternacka 1/2 Kålrot 6 potatisar 15 brysselkål Worcestershire sås Oxfond lite redning Kl 13:00 Bryn kött och lök/vitlök tillsammans med lite smör krydda med Svartpeppar och salt Häll i rödvinet Reducera det till hälften eller mindre kl 14:00 Lägg i morötter palsternacka och kålrot i kapade delar för att sedan ösa i vatten så det täcker skapligt Lite slappt tv tittande Kl15:30 Smaka av med oxfond peppar salt och Worschestershiresås kasta i potatisen i klyftor och låt puttra med i 10min kl15:45 I med hela brysselkål och låt puttra 20min stäng ned spisen och passa på att duka medan grytan får vila några minuter. kl16:20 Nu till det jobbiga!! Ät lagom mycket.... Skrivet från soffan där jag troligen sitter resten av kvällen , då kroppen inte riktigt lyder när jag ska resa mig