Publicerat November 29, 201411 yr Ugnsstekt fjällröding, potatis, Norrgott http://www.norrmejerier.se/produktkatalog?visa=bokstavsordning&product=319&pk=22, tunnbröd o mjölk.
Publicerat November 29, 201411 yr Japp, det garanteras att de kommer från det lokala slakteriet! Nästan det bästa av allt är att varuhuset betalar 1 krona mer per kilo utöver noteringen som sitt stöd till de svenska grisbönderna, bara det gör ju att man vill ha ett kilo extra! City Gross kör/körde samma stuk( tror att de gör det ännu). Bra så det förslår!!!
Publicerat November 29, 201411 yr Stekt röding med potatis här oxå. Mums. Gött! Min är äkta fjällröding. Din odlad el. äkta?
Publicerat November 30, 201411 yr Odlad, men den var faktiskt ganska bra. Ok! Då kan den bara vara ganska bra!
Publicerat November 30, 201411 yr Jonssons är säkert nätfiskad i nån odling den med, lappar lurar lätt en Boråsare.
Publicerat November 30, 201411 yr Jonssons är säkert nätfiskad i nån odling den med, lappar lurar lätt en Boråsare. ASG Mvh.
Publicerat November 30, 201411 yr Hällde i en burk vita bönor i resten från gårdagens köttfärssås. Spetsade med lite chili, så det blev väl någon typ av chili con carne med bacon i . Jasminris bredvid. Gott??? Ja!!!
Publicerat November 30, 201411 yr Jonssons är säkert nätfiskad i nån odling den med, lappar lurar lätt en Boråsare. Haha! Jag vet då inte om någon fjällrödingodling uppe i Gällivares fjällvärld. Mig lurar dom inte o sedan är det en annan som köper dom åt mig som känner lapparna o han jagar med oss.
Publicerat November 30, 201411 yr Författare Full fart hela denna dag med adventspsalmer och adventsfika, "lunchen" får vilken kostrådgivare som helst att gå i spinn... Sju sorters kakor och annat fikabröd! Nåja, det är ju (tack och lov) bara första advent en gång årligen! Meeen, lite lagad mat vill man ju ha ändå och elda i spisen måste man ju så... Minutbiff av nötinnanlår, köpestrips, vältankat vitlökssmör och ja, en hel tomat. Nedsköljes med ett par glas rödtjut!
Publicerat November 30, 201411 yr Ugnstekt fasan (odlad Jonsson) med råstekt potatis och skyn från pippin. Mitt första försök att laga fasan, hackade och stekte inkråmet tillsammans med gula kantareller, äpple 3 st krossade enbär och en näve timjan, fyllde pippin med detta brynte och la över i en ugnsform, slog på lite hönsbuljong och en skvätt vitt vin. FY KATTEN VAD GOTT DET BLEV.
Publicerat December 1, 201411 yr Sprödbakad torskfile med kokt potatis och grönsaker. Hemkokt blandsaft till. Till efterrätt blev det chokladpudding med kall mjölk och kaffe.
Publicerat December 2, 201411 yr Stekt aborre, viltfångad Jonsson, med persiljesås, mmmmmm.Viltfångad Jonsson, segt...
Publicerat December 2, 201411 yr Viltfångad Jonsson, segt... Smakar vår och äldre herre under mellandagsrean. http://youtu.be/zKtZrv7rlfA
Publicerat December 2, 201411 yr Stekt aborre, viltfångad Jonsson, med persiljesås, mmmmmm. Haha! Den är god. Prova enrisrökt abborre.
Publicerat December 2, 201411 yr Abborre är gott vill jag minnas från barnsben. Pappa brukade ta ur dom, salta dom och lägga dom direkt på grillen. Gott. Detsamma gjorde han med bäcköringen. Mmmmmm...
Publicerat December 3, 201411 yr Har gott om rökta borrar i frysen Jonsson, dom är riktigt goda. Ja, dom är goda!
Publicerat December 3, 201411 yr Grillad Wallaby och en lokalbryggd öl på det. 25 grader i skuggan idag
Publicerat December 3, 201411 yr Författare Detta är en populär post. Hm, ja... Färsk, svensk entrecôte för strax under 90:-/kg är väldigt svårt att låta bli! Så, en väl tilltagen skiva, perfekt stekt d.v.s man ska nästan höra den innersta kärnan säga MU, serverad med en syndig potatisgratäng som fått gå i ugnen precis lagom länge för att man ska ana lite kolasmak av grädden bakom vitlökssmaken. Och, det är trots allt onsdag så det får bli ett par glas Rioja till det hela! Grönsaker... Näe, vill inte äta upp min mats, mat!