Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Idag blev det typ pizza fast utan brödet under. Kan man kalla det pizza ändå?

Lägger "pizzafyllningen" i en pajform och tjossar in den i ugnen tills osten smält. Det är ju det uppepå som är gott.. ;) idag blev det bara tomatpure, purjolök, ost och skinka. Det var det jag hade hemma. Men gott blev det! Till dessert kaffe och nybakad mjuk pipparkaka. Eh, jag menar pepparkaka... ;)

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Plättar, hemmagjord jordgubbssylt o Klassisk Vaniljglass. :smile:

Publicerat

Då är det väl bara att slänga alltihop, du kan ju inte äta något utan hjortron. :P

Publicerat

Då är det väl bara att slänga alltihop, du kan ju inte äta något utan hjortron. :P

Det var ett dåligt hjortronår i år så då får man ta annat till plättarna. :sad:

Publicerat

Jag plockade ca 10 l hjortron för några år sedan, hälften fick dottern resten åkte i frysen men nu är det bara ett par liter kvar så man får väl offra sig på nån myr till sommaren.

Publicerat

Idag blev det typ pizza fast utan brödet under. Kan man kalla det pizza ändå?

Lägger "pizzafyllningen" i en pajform och tjossar in den i ugnen tills osten smält. Det är ju det uppepå som är gott.. ;) idag blev det bara tomatpure, purjolök, ost och skinka. Det var det jag hade hemma. Men gott blev det! Till dessert kaffe och nybakad mjuk pipparkaka. Eh, jag menar pepparkaka... ;)

Tortilla-bröd blir väldigt bra, bättre än amatördeg på plåt, tycker jag

Publicerat

Jag plockade ca 10 l hjortron för några år sedan, hälften fick dottern resten åkte i frysen men nu är det bara ett par liter kvar så man får väl offra sig på nån myr till sommaren.

Det var vad jag plockade ungefär förra året men dom är nästan slut. Morsan fick lite i julklapp till förra julen av oss. :thumbsup: Ca 1 l. :biggrin:

Publicerat

d4af7eaa340969b7db7448c120dd46c1.jpg

Enkelt och snabblagat :)

Publicerat

10 portioner räcker en stund om man är ensam.... ;) ser gott ut iaf. :)

Publicerat

Tortilla-bröd blir väldigt bra, bättre än amatördeg på plåt, tycker jag

Har inte gjort med bröd på några år nu... behöver vara lite återhållsam med kolhydraterna på grund av diabetes. Blir lyxigt de gånger man äter ute. :)

Publicerat

10 portioner räcker en stund om man är ensam.... ;) ser gott ut iaf. :)

Vi brukar halvera det :)
Publicerat

Matkoma 2.0 mormors leverkorv med potatismos STAMPAD potatismos och lite kröse :)

Publicerat

Välkryddad file' med stekta potatisar. Strimlade lite paprika och lade över mot slutet.

Löksmör som fick agera sås och gotte!!  :wub:

Publicerat

Svärmor har haft julbord för traktens PRO-förening och gumman min var med och hjälpte till så då delar de på det överblivna så ikväll är jag slasktratt. Jag skall allså äta rester [emoji39]

Kladdat från padda med hjälp av tappadtolk.

Publicerat
  • Författare

Ja, den billiga entrecôten var ju i storbit så det fanns ju "lite" kvar i kylen... Det blev en 450 grams skiva, perfekt stekt med köpefrittar och ett aromsmör med gooooda örter! Idag, ett ännu godare rödtjut än veckans Rioja... Fortfarande spansktalande men nu i sydamerika! Mmmm...  :thumbsup:

Publicerat

Qvarnis, har du provat Gnarly Heads röda?

Publicerat
  • Författare

Qvarnis, har du provat Gnarly Heads röda?

Nope, brukar väldigt sällan besöka monopolet! Fådda flaskor är allra godast, speciellt de flaskor jag får från en nöjd markägare där jag håller efter duvor och annat oknytt, han är med i en exclusiv vinklubb...  :thumbsup:  Annars blir det mest fyrkantiga "flaskor" om 3 liter från den lokale providern eller möjligen taxfree från den lilla Ålandsbåten.

Gnarly Head... Låter väldigt USA eller Australien!? Är väldigt konservativ när jag köper rödvin på riktigt... Spanien, Italien, Chile eller Argentina passar mina smaklökar allra bäst.

Publicerat

Prova en butelj. :)

Publicerat

Brunch

stekt spättafile' på grovmacka med majonnäs ägg och räkor :)

Publicerat
  • Författare

Brunch

stekt spättafile' på grovmacka med majonnäs ägg och räkor :)

Mmm... Som ett riktigt smörrebröd ju!

Publicerat
  • Författare

Repriserar revbensspjällen, med priset de hade så är det himla svårt att låta bli att shoppa. Kokpärer, gräddsås och äppelmos till förstås. Eller ja, mos och mos förresten, det är mer av en kompott då jag skalar och kärnar ur äpplena innan de kokas med socker till mos för att sedan få övervintra i små burkar i frysen.

Publicerat

Mmm... Som ett riktigt smörrebröd ju!

Ja riktigt gott :)

Till middag blev det

Kokt torskfilé med dillsås och potatis :)

Publicerat

Helstekt grågås. :)

Publicerat

Stekt torsk med persilja och grädde i stekskyn. Kokt potatis bredvid.  :wub:

Publicerat

Pyttipanna med steka ägg... :)