Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Risig köttgryta :)

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Köttbullar, mos, lingon, pressgurka och brunsås. Allt från scratch.

Publicerat

Prova en butelj. :)

Funkar till mycket, gott helt enkelt. 14.5%, så det biter lite mer än vanligt. Köpte det i box som "grillvin"  i somras.

Publicerat

Jag har blivit bjuden på jakt ut i skären, jag skall bege mig dit på fredagen med min vän och min beagle. På lördagen blir vi bjudna på något de benämnt som "filéfrossa" av jaktlaget, det skall smaka! På fredagen behöver vi dock laga mat åt oss själva. Vi ville satsa på något lite bättre till middagen, inte för svårt dock då åtminstone mina matlagningskunskaper är nästintill obefintliga. Vad skall vi laga? Vi har tillgång till rådjur och diverse sjöfåglar (vi ville gärna satsa på vilt). 

Vi vill mao ord ha något lättlagat med detaljerat recept. Rekommendationer uppskattas!

Publicerat

Jag har blivit bjuden på jakt ut i skären, jag skall bege mig dit på fredagen med min vän och min beagle. På lördagen blir vi bjudna på något de benämnt som "filéfrossa" av jaktlaget, det skall smaka! På fredagen behöver vi dock laga mat åt oss själva. Vi ville satsa på något lite bättre till middagen, inte för svårt dock då åtminstone mina matlagningskunskaper är nästintill obefintliga. Vad skall vi laga? Vi har tillgång till rådjur och diverse sjöfåglar (vi ville gärna satsa på vilt).

Vi vill mao ord ha något lättlagat med detaljerat recept. Rekommendationer uppskattas!

Morbergs gulasch är ett riktigt bra och enkelt recept. Byt ut grisen mot rådjur (åt själv på kron i helgen). Laga den i förväg och ta med och värm = smakar bättre när den stått några dagar, ingen tid till att laga eller diska när man är iväg.

http://www.recept.nu/per_morberg/soppor_och_grytor/vilt/gulaschsoppa_pa_vildsvin/

Publicerat

Rester från igår. Kyckling. Tikka Masala... gottigottgott :)

Publicerat

Rester från igår. Kyckling. Tikka Masala... gottigottgott :)

Tikka är bra grejer. ;)

Publicerat

Tikka är bra grejer. ;)

Själv åt jag tikka skjuten dov!:D

mvh/Urban

Publicerat
  • Författare

Baconlindade älgfärsbiffar (Qvarnhillpuckar) med gräddig sås, kokt potatis och smörslungade gröna ärtor.

post-3128-0-04358500-1418239745_thumb.jp

Stekta i en gammal Husqvarna stekpanna på en vedeldad Husqvarna smalspis!

Publicerat

Tikka är bra grejer. ;)

Yup! Bytte ut den däringa surmjölkprodukten mot grädde... :)

Publicerat

Idag blev det lövbiff med lök, klyftpotatis kryddad med provencalsk krydda och allroundkrydda.:)

Publicerat
  • Författare

Dagens idag blev tärnat majskycklingbröst i en sås med gul lök och gröna ärtor och rejält med med currypulver, serverat med jasminris.

post-3128-0-02398100-1418320702_thumb.jp

Publicerat

Även här blev det kyckling. Fast i större bitar. +Pommes, sallad och persiljesmör. :wub:

Hunden fick också kyckling- spetsad med en avmaskningstablett.  :yes:

Publicerat

Andbröst, Murkelsås och hasselbackspotatis.

S.

Publicerat

89a5f89709c3c8b8583d40e5759f1f24.jpg

Idag är jag bara åskådare i köket.

Publicerat

89a5f89709c3c8b8583d40e5759f1f24.jpg

Idag är jag bara åskådare i köket.

Vad är det för gryta mästerkocken kokar ihop?. Det ser verkligen "nytt" ut.  :yes:

Publicerat

I grytan är det köttfärssås på älgfärs, och enligt den kräsne kockens krav, passerad lök och tomat. Om du håller fotot uppochner så ser du att hon även fått i en glad gubbe. Förrätt: rostat bröd med en klick Philadelphiaost och oliv, efterrätt: Chokladpudding. Barnsligt gott! :-)

Publicerat

Helstekt, lite småknaprig, karre' och gräddsås( ingefära, denna ingefära som tar såsen ett par kliv högre :wub: ). Kokta potatisar och broccoli. Gott rött vin till härligheten.  :thumbsup:

Publicerat

Blev köttfärssås ( på älg- och fläskfärs) och spaghetti kokt i min nya Tupperwareprodukt - easy pasta. Premiärkokning och jag får nog prova mig fram med tiderna lite... Blev lite annorlunda än vanligt... Dessert: kaffe och hemkokt choklad/kaffekola. :)

Publicerat

Gruyere och vin blev de till middag, högts tillräckligt efter en brutal lunch på Palmyra kebab (ni som varit där vet). Horribel eftermiddag på Andys lekland driver intag av extra glas vin. Barnen somnade utslagna i soffan. Nu är det tyst och jag kollar på outdoor channel som ett surugat för ute bliven jakt ( frun ligger slingrad runt toan i kräksjuka).

Publicerat

Lutfisk med alla tillbehör. :)

Publicerat

Lutfisk med alla tillbehör. :)

Så jävla gott!! Förutsätter att det var så mycket kryddpeppar att du inte såg lutfisken!:D

mvh/Urban

Publicerat

dagens middag.... Lussebullar och chokladtårta. Hua. Mår inget vidare nu. Så jag fixade bacon och ägg till ungarnas kvällsmat och snodde åt mig lite jag för att inte dö av kolhydratförgiftning.

Publicerat

Så jävla gott!! Förutsätter att det var så mycket kryddpeppar att du inte såg lutfisken!:D

mvh/Urban

Sjuka människor... snefisk är otäckt ;)

Publicerat

Sjuka människor... snefisk är otäckt ;)

Du är sne. ;)