Publicerat December 13, 201411 yr Du är sne. Vi är nog alla lite snea, åt olika håll. Kanske är det som kallas mångfalld?
Publicerat December 14, 201411 yr I dag blir det kokta revben av älg, potatis och pepparrotsås, eller dillsås, eller.... beslutsångest.
Publicerat December 14, 201411 yr Författare I afton blir man bjuden på julbord, enligt utsago inget fabriksproducerat julbord utan ett hantverksmässigt, precis som om man gjort det själv. Vet att kuvertpriset är väl tilltaget, hoppas det speglar smakligheten och kvalitén!
Publicerat December 14, 201411 yr Här är det planerat in sprödbakad torsk med kokt potatis och gröna ärtor. Lite smör som får smälta ner över det hela.... Ska till butiken efter skidskyttet är klart på tvn och köpa russin till brödbaket lite senare. Får se om jag hittar något gott till dessert...
Publicerat December 15, 201411 yr Men vänta nu, hallåååååå, lingon och rödbetor till fisk....??? En del är inget att göra något åt! Dom är som dom är.
Publicerat December 15, 201411 yr Någon som provat pressgurka till stekt makrill? Vanligast är ju den gröna sörjan som kallas stuvad spenat.... Men pressgurka är verligen gott till. Eller stekt lök till stekt torsk? Låter märkligt men är jättegott.
Publicerat December 15, 201411 yr Saftsås med tärnad falukörv! Du är en sjuk människa. Bott för länge i Molkom... ?
Publicerat December 15, 201411 yr Någon som provat pressgurka till stekt makrill? Vanligast är ju den gröna sörjan som kallas stuvad spenat.... Men pressgurka är verligen gott till. Eller stekt lök till stekt torsk? Låter märkligt men är jättegott. Jodå löksås till stekt torsk är smaskens, jag gillar inte såsen man gör på stekskyn när man steker torskfilé jag måste ha nåt i som lök då blir den god Och för kännedom ska det vara riktiga heminlagda rödbetor med lite fyn och inte köpe som bara smakar avslagna.
Publicerat December 15, 201411 yr Hört om corn flakes och ketchup vid något tillfälle.... fast köttbullar och vaniljsås borde funka... eller?
Publicerat December 15, 201411 yr Till middag här, eller ja mer av kvällsfika blev det tre mackor med julskinka och senap plus ett par öl
Publicerat December 16, 201411 yr Du är en sjuk människa. Bott för länge i Molkom... ? [emoji3] Haha, nej då det är jag inte
Publicerat December 16, 201411 yr Jodå löksås till stekt torsk är smaskens, jag gillar inte såsen man gör på stekskyn när man steker torskfilé jag måste ha nåt i som lök då blir den god Och för kännedom ska det vara riktiga heminlagda rödbetor med lite fyn och inte köpe som bara smakar avslagna. Nej, nej, inte sås - bara stekt lök!!
Publicerat December 16, 201411 yr Jävla gnäll här om vad man kan och inte kan ha till vad. Och gnället kommer väl som vanligt från bittra människor som aldrig provat de utsökta kombinationer som listats och därför inte står ut med tanken på att någon annan kommit på något bra.
Publicerat December 16, 201411 yr Jävla gnäll här om vad man kan och inte kan ha till vad. Och gnället kommer väl som vanligt från bittra människor som aldrig provat de utsökta kombinationer som listats och därför inte står ut med tanken på att någon annan kommit på något bra. Testat corn flakes och ketchup?