Publicerat December 16, 201411 yr Nej men jag har inte heller gnällt på det. Inte jag heller. Jag gillar båda. Var för sig.
Publicerat December 17, 201411 yr Jag ska testa kyckling provencale idag. Hittade dock ingen provencale-krydda i affären så jag körde på persillade istället. Det blir nog också gott.
Publicerat December 17, 201411 yr Bullens varmkorv med bröd. Har inte haft tid och möjlighet att laga riktig mat idag.
Publicerat December 18, 201411 yr Torskfilé kokt potatis och rödbetor Du äter för mycket torsk.. Det är fusk!! :tongue:
Publicerat December 18, 201411 yr Du äter för mycket torsk.. Det är fusk!! :tongue: Jag lovar att tänka på dig om vi får nåt över
Publicerat December 18, 201411 yr Du äter för mycket torsk.. Det är fusk!! :tongue: Tror du att han är så smart fast han äter så mycket fisk???
Publicerat December 18, 201411 yr Pasta och köttfärssås. Hur det smakade? Inte en susning. Smaklökarna har sagt "Tack och adjö". Det hela sköljdes ner med apelsinjuice och Alvedon.
Publicerat December 20, 201411 yr Tror du att han är så smart fast han äter så mycket fisk??? Nä! Smart kan ingen beskylla mig för att vara eller som mina lärare sa till mor min på kvartsamtalen ( föredetta utvecklings samtal ) - Ni ska inte vara oroliga , Roger är iallafall snäll och trevlig .
Publicerat December 20, 201411 yr Tjälknöl på rostbiffen av årets älg, potatisgratäng, sås och vin. Bästa tjälknölen någonsin, uttagen på 58 o tick upp till 60, röd men inte rå.
Publicerat December 20, 201411 yr Makaroner, hemmagjorda köttbullar på älgfärs, gräddsås, lingonsylt o div. grönsaker.
Publicerat December 20, 201411 yr Författare Färsbiffar, knökatjockt med vitlök i. Pommes och beasås. Knökatjockt med vitlök...
Publicerat December 20, 201411 yr Författare En bamsing till gul lök, ganska finhackad, en bit hemrökt grisbog, ett par finhackade vitlöksklyftor, ett par hekto rådjursfärs, två, kanske tre skvättar grädde och lite kryddor fick ta emot lite nykokt pasta och gotta ihop sig rejält. Serverat med typ en deciliter nyriven parmesan... Har ingen aaaaning om vad det kan heta!
Publicerat December 20, 201411 yr Nötkött idag. Kokt sådant, lägg, bringa och högrev i samma stora gryta. Potatis, sås, pepparrot och morrötter till.
Publicerat December 20, 201411 yr Färsbiffar, knökatjockt med vitlök i. Pommes och beasås. Var vitlöken till att ta död på de sista bakterierna på influensan? Bra att rensa organen ibland.
Publicerat December 20, 201411 yr Var vitlöken till att ta död på de sista bakterierna på influensan? Bra att rensa organen ibland. Ondska ska bedrivas med god vitlök. Vigvatten biter inte på mig Influensa var väl att ta i. Det var en ondskefull snuva.
Publicerat December 20, 201411 yr Ondska ska bedrivas med god vitlök. Vigvatten biter inte på mig Influensa var väl att ta i. Det var en ondskefull snuva. Visst är det så Lena! Vitlök är bra o gott till mycket! Ja, det kanske det var men det var iaf åt det hållet.
Publicerat December 20, 201411 yr Fick med mig lite av den överblivna jullunchen på jobbet igår så jag åt det. Mums!
Publicerat December 21, 201411 yr Plommonspäckad karre, gräddsås och potatis. Tärnad paprika och gele bredvid.
Publicerat December 21, 201411 yr Bullenskorv värmd i burk på eld, självklart serverades den i bröd och med Jonnys senap