Publicerat December 28, 201411 yr Detta är en populär post. Igår hjort, ryggbiff, filé från vildsvin, egentillverkad bea, ugnsbakad potatis,socker ärtor. Firade 4 år tillsammans Christian
Publicerat December 28, 201411 yr Stekta rostbiffar av dov, potatisgratäng, hyvlad rotselleri o morötter, smör (mkt) och vinägerputtrad rödlök som sås över rotfrukterna. Julen är matens högtid!
Publicerat December 28, 201411 yr Lutfisk idag igen.....med pärer och gräddvitsås......svartpeppar,vitpeppar,salt....innan allt täcks med ett lager kryddpeppar! Till det serveras ett par OP och en flaska falcon julebryggd! mvh/Urban
Publicerat December 28, 201411 yr Gubbhyllans älfgärslimpa med espresso samt sallad gjord på spenat och tomater. Dryckesvis blir det Christmas-Leftovers iform av Allegrini Jul-BiB samt Eriksberg ljus lager. Firade 4 år tillsammans Christian Grattis!
Publicerat December 28, 201411 yr Författare Lutfisk idag igen.....med pärer och gräddvitsås......svartpeppar,vitpeppar,salt....innan allt täcks med ett lager kryddpeppar! Till det serveras ett par OP och en flaska falcon julebryggd! mvh/Urban "Ett par OP"... Me like!
Publicerat December 28, 201411 yr I dag skulle det blivit ugnstekt potatis med resterna av älgfilen, men det sket sig ordentligt när ugnen pajade och jag fick steka halvgräddade potatisklyftor i stekpannan. Problema nema, det gick att äta ändå, lite sallad med italiensk salladsdressing på och det blev hyfsat gott. Hur mycket kostar en ny spis? Med fungerande ugn?
Publicerat December 29, 201411 yr I dag skulle det blivit ugnstekt potatis med resterna av älgfilen, men det sket sig ordentligt när ugnen pajade och jag fick steka halvgräddade potatisklyftor i stekpannan. Problema nema, det gick att äta ändå, lite sallad med italiensk salladsdressing på och det blev hyfsat gott. Hur mycket kostar en ny spis? Med fungerande ugn? 5000-15000 för en ny m induktion o varmluftsugn. Vill man komma billigt undan så kan man få en ganska ny men begagnad för 500-1500 på blocket, men då är det inte induktion
Publicerat December 29, 201411 yr Författare 5000-15000 för en ny m induktion o varmluftsugn. Vill man komma billigt undan så kan man få en ganska ny men begagnad för 500-1500 på blocket, men då är det inte induktion Måste man byta sin spis idag och finner den allra minsta glädje i att laga mat ja då är det induktion som gäller, närmare en elektrisk gasspis kommer man inte!
Publicerat December 29, 201411 yr Författare Sibyllakäk idag, "hemmasibylla"... De Luxe! Handlar i stort sett aldrig på Lidl men ibland blir det ett besök bara med anledning av göteborgska Ingemar Johanssons chark som säljer sina produkter hos Lidl. Bland annat en god och köttrik, tjock grillkorv som blev huvudingredient i dagens hemmasibylla. Till denna serverades ett silkeslent potatismos gjort enbart på finaste snöbollspotatis, smör, vispgrädde, salt, nymald vitpeppar och strösocker. Johnnys senap, Heinz ketchup hemgjord majonnäsgurka och lite rostad lök.
Publicerat December 29, 201411 yr Jag har en vildsvinsadel i frysen som jag tänkte tillaga på nyårsafton.. Har ni nå tips på kryddor och tips på tillagning med grader och tid!?!
Publicerat December 29, 201411 yr Författare Jag har en vildsvinsadel i frysen som jag tänkte tillaga på nyårsafton.. Har ni nå tips på kryddor och tips på tillagning med grader och tid!?! Smörj ryggen med en blandning av smör, citroncest, vitlök och timjan. Kör länge på svag värme och ös ofta med spadet som blir av smöret. Grader... Typ 100. Tid... Några timmar tills det är klart!
Publicerat December 29, 201411 yr Smörj ryggen med en blandning av smör, citroncest, vitlök och timjan. Kör länge på svag värme och ös ofta med spadet som blir av smöret. Grader... Typ 100. Tid... Några timmar tills det är klart! Det där lät väligt gott!!
Publicerat December 29, 201411 yr Smörj ryggen med en blandning av smör, citroncest, vitlök och timjan. Kör länge på svag värme och ös ofta med spadet som blir av smöret. Grader... Typ 100. Tid... Några timmar tills det är klart! Tilläggsförslag, skär små fickor mellan revben och kött (som när du benar ur en sadel) och tryck i salviablad och hackad vitlök.
Publicerat December 30, 201411 yr Smörj ryggen med en blandning av smör, citroncest, vitlök och timjan. Kör länge på svag värme och ös ofta med spadet som blir av smöret. Grader... Typ 100. Tid... Några timmar tills det är klart! Det lätt ju smaskens !!!vad tro du man kan ha för grader på köttet 60 g kan man ha vildsvin lite rosa?
Publicerat December 30, 201411 yr 70 grader brukar jag steka grisen till, då får jag ett kött som är "well done" till färgen men avger lite rosa saft. Just gris föredrar jag lite mer välstekt än magra djur som rå.
Publicerat December 30, 201411 yr Författare Det lätt ju smaskens !!!vad tro du man kan ha för grader på köttet 60 g kan man ha vildsvin lite rosa? Brukar ta ur ugnen på 68 och sedan låta vila utan folie å annat krafs, då går det upp några grader till och blir väl tillagat. Tycker inte att det är någon speciell smak på själva köttet som jag vill känna till skillnad från t.ex älg där jag vill ha så mycket älgsmak som möjligt.
Publicerat December 30, 201411 yr Strimlad julskinka och finhackad purjolök ,stektes och blandades ner i puttrande creme fraiche, grädde och gräddädelost. Hamnade slutligen på pasta.
Publicerat December 30, 201411 yr Strimlad julskinka och finhackad purjolök ,stektes och blandades ner i puttrande creme fraiche, grädde och gräddädelost. Hamnade slutligen på pasta. Ingen vitlök och ingen paprika??
Publicerat December 30, 201411 yr Ingen vitlök och ingen paprika?? Bara lite salt och svartpeppar Man ska ju visa hänsyn till grannar och vänner ( har jag hört ).
Publicerat December 30, 201411 yr Bara lite salt och svartpeppar Man ska ju visa hänsyn till grannar och vänner ( har jag hört ). Jaha... vad omtänksam du är!
Publicerat December 30, 201411 yr Jaha... vad omtänksam du är! Jaha... vad omtänksam du är! Som tomten- en gång om året
Publicerat December 31, 201411 yr Pankopanerad torsk, stekt ris med blandade grönsaker. Nu nyårsmeny xl.