Publicerat December 31, 201411 yr Smörj ryggen med en blandning av smör, citroncest, vitlök och timjan. Kör länge på svag värme och ös ofta med spadet som blir av smöret. Grader... Typ 100. Tid... Några timmar tills det är klart!Tack köttet har varit inne i 3,5 Tim och det smakar gudomligt bra och gratängen fick stå i 2 Tim!
Publicerat Januari 1, 201511 yr Nyårsmenyn var enligt följande: Förrätt: Något liknande gubbröra serverat i glaskoppar med rostat bröd bredvid. Huvudrätt: Ankbröstfile med duschess, rotsaksfrittes, baconlindad grön sparris och apelsinsås. Dessert: Pannakotta på digestive+pepparkaksbotten (krossat med smält smör) toppad med trädgårdsbärssylt/gelé. Serverades i dessertglas med frostad kant. Ingen lämnade bordet hungrig. Enligt dottern började måltiden bra och slutade med perfekt.
Publicerat Januari 1, 201511 yr Idag blir det revbenspjäll från vildsvin. Potatis och svartrot samt en smarrig sås
Publicerat Januari 2, 201511 yr Författare Laxpudding idag, inte med rimmad lax utan jag kör hellre med kallrökt lax, väldigt mycket godare tycker jag. Självklart måste man ha skirat smör till serveringen!
Publicerat Januari 2, 201511 yr Grillad kyckling och potatisgratäng. knaprar nu på pepparkakor med ädelost.
Publicerat Januari 3, 201511 yr Författare Idag blir det en fet skiva entrecôte, typ 350 gram ( ), hemfrittade frittar och en hemslagen bea!
Publicerat Januari 3, 201511 yr Kyckling wok och basmatiris med en bra soja. Woken bestod förutom kyckling av rödkål, rödlök, vattenkastanjen, bambuskott, kikärter, morot och champinjoner. Stekt i het panna med Wokkryddor, olivolja och lite soja på slutet
Publicerat Januari 5, 201511 yr Författare Känns som en hel evighet sedan men med all helgmat så... Nu är det äntligen dags igen för KORV! Korv Stroganoff med jasminris idag å det ska bli sååå himla gott!
Publicerat Januari 5, 201511 yr Provencalekryddad kyckling med currysås och ris står på min meny idag.
Publicerat Januari 5, 201511 yr Chevregratinerad kycklingfilé med tagliatelle och en honungssenapssås.
Publicerat Januari 6, 201511 yr Kokt lax och kokt pressad potatis. Grädde och riklig mängd dill hälldes över.
Publicerat Januari 6, 201511 yr Lax här också. Även kokt potatis. Hade slut på färska grönsaker så jag tänkte ta de frysta, men jag har visst slut på dom också... Får nog ta en tur till butiken imorgon.
Publicerat Januari 7, 201511 yr Rester från måndagens kyckling. Lika god idag. Gjorde fullkornsris i Tupperwares easy rice, men det var ingen höjdare... Det kändes bara halvfärdigt.. Nåja, det var första försöket på fullkorn i micro. Bättre lycka nästa gång! Det blev ju bra med vanligt vis ris.
Publicerat Januari 8, 201511 yr Dag 3 med minimalt intag av kalorier bjöd på köttgryta med blomkålsris, vaknade inatt och var så sjukt sugen på ett glas mjölk
Publicerat Januari 8, 201511 yr Författare Leverbiffar (hemgjorda förstås), kokpärer och vitkålslingon! Ja, det sista av julens svagdricka åkte med också.
Publicerat Januari 8, 201511 yr Knåpade till en "Phad Thai" med vildsvinsfile' i. Högt betyg av familjen.
Publicerat Januari 9, 201511 yr Detta är en populär post. Rostade rotfrukter och långsamt bakad älgbog. Känns extra bra då det är min första älg som jag hade glädjen att få nedlägga i oktober.
Publicerat Januari 9, 201511 yr Författare Vildsvinsfilé, lätt bankad och stekt och sedan ugnsgratinerad med en gräddig, ja OK då, vääääldigt gräddig murkelsås. Kinespotatis får det bli till detta och någon form av grönfoder.
Publicerat Januari 9, 201511 yr Stannade till på Ingers i Växjö och köpte smörgårdsbakelse. Enklare matlagning får man leta efter.