Publicerat November 11, 201015 yr Författare Bortbjuden på middag ikväll... Sjömansbiff på älgytterlår, knäckebröd och saltgurka å så en pilsner förståss.
Publicerat November 12, 201015 yr Idag blev det rester... Hade kyckling kvar en tidigare i veckan så det var bara att värma och koka ris till. Drog i lite strimlad purjo i riset och ett gäng, lite starkare, kryddor som fick koka med. Gott!
Publicerat November 12, 201015 yr Lagar till revben idag Hoppas det inte är från din bröstkorg... Själv klöpte jag revben härom dagen - dom hamnade i frysen. Var billigt så då passar man på - det är ju jul om knappt en månad och då vill jag ha revben.
Publicerat November 12, 201015 yr Hoppas det inte är från din bröstkorg... Själv klöpte jag revben härom dagen - dom hamnade i frysen. Var billigt så då passar man på - det är ju jul om knappt en månad och då vill jag ha revben. Det hade nog blivit torra revben är jag rädd. Dessa jag lagar idag är från riktiga svin
Publicerat November 12, 201015 yr Det hade nog blivit torra revben är jag rädd. Dessa jag lagar idag är från riktiga svin No comments....
Publicerat November 12, 201015 yr Vanlig frys-pizza. Orkar inte laga mat idag Tänk vad bra det är att sån skräpmat finns!
Publicerat November 12, 201015 yr Var med ungarna på Mc donalds samma näringsrika lunch som jag å mina ungar då.... Å till middag blev det... Ångad rödspätta, potatismos, brödkrutonger, någon slags hummerreduktion å riven morot. Nu har jag förtjänat sydafrikanskt rödtjut
Publicerat November 12, 201015 yr samma näringsrika lunch som jag å mina ungar då....Å till middag blev det... Ångad rödspätta, potatismos, brödkrutonger, någon slags hummerreduktion å riven morot. Nu har jag förtjänat sydafrikanskt rödtjut Det låter gott fisk är ju klockrent Mvh.
Publicerat November 12, 201015 yr Författare Slänger ihop nå't grytaktigt med kyckling och tar ris till det, exakt hur och vad... Det står skrivet i stjärnorna!
Publicerat November 14, 201015 yr Riset står på spisen och puttrar. Till det ska det bli gräddstuvad lever som jag hittade i frysen. Tur man lagar mat och fryser in ibland.
Publicerat November 14, 201015 yr Tjälknöl, potatisgratäng o kanatrellsås gjord på riktig GRÄDDE. Använder du annat än äkta grädde annars? Själv skulle jag inte komma på tanken att köpa kemikaliegrädde.... inte kemikalie-fusk-smör heller (läs margarin). Ska vara äkta grejer. Lät gott i alla fall. =)
Publicerat November 14, 201015 yr Använder du annat än äkta grädde annars? Själv skulle jag inte komma på tanken att köpa kemikaliegrädde.... inte kemikalie-fusk-smör heller (läs margarin). Ska vara äkta grejer. Lät gott i alla fall. =) Nej, det gör jag inte, men jag tänkte bara att det var bäst med ett klart besked om vad såsen var gjord på.
Publicerat November 15, 201015 yr Köttfärssås på älgfärs, spagetti o rivna morötter blandat med rivet äpple.
Publicerat November 15, 201015 yr Idag ska det bli Korvstroganoff med ris (tror det blir ris...har inte bestämt mig än). Magen tål det inte, men man får offra sig ibland....
Publicerat November 15, 201015 yr Potisgratäng med moröter och lök.. smör och äkta grädde till det blir det varmrökt fläskfile.
Publicerat November 15, 201015 yr Potisgratäng med moröter och lök.. smör och äkta grädde till det blir det varmrökt fläskfile. Det där lät inte direkt osmakligt... När är maten klar?
Publicerat November 15, 201015 yr Det där lät inte direkt osmakligt... När är maten klar? Alldeles precis och med tanke på den portionen sonen precis langade upp lär det knappt bli över till jobb i morgon. Sorry Vilket matvrak han är
Publicerat November 15, 201015 yr Alldeles precis och med tanke på den portionen sonen precis langade upp lär det knappt bli över till jobb i morgon. Sorry Vilket matvrak han är Det är bra när ungarna äter ordentligt. Ett bra betyg på maten dessutom.