Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Bortbjuden på middag ikväll... :)

Sjömansbiff på älgytterlår, knäckebröd och saltgurka å så en pilsner förståss.

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Idag blev det rester... Hade kyckling kvar en tidigare i veckan så det var bara att värma och koka ris till. Drog i lite strimlad purjo i riset och ett gäng, lite starkare, kryddor som fick koka med. Gott!

Publicerat

Lagar till revben idag

Publicerat

Var med ungarna på Mc donalds :lol:

Mvh.

Publicerat
Lagar till revben idag

Hoppas det inte är från din bröstkorg... Själv klöpte jag revben härom dagen - dom hamnade i frysen. Var billigt så då passar man på - det är ju jul om knappt en månad och då vill jag ha revben. :huh:

Publicerat
Hoppas det inte är från din bröstkorg... Själv klöpte jag revben härom dagen - dom hamnade i frysen. Var billigt så då passar man på - det är ju jul om knappt en månad och då vill jag ha revben. :huh:

Det hade nog blivit torra revben är jag rädd. Dessa jag lagar idag är från riktiga svin ;)

Publicerat

Vanlig frys-pizza. Orkar inte laga mat idag :huh:

Publicerat
Det hade nog blivit torra revben är jag rädd. Dessa jag lagar idag är från riktiga svin :huh:

No comments.... ;)

Publicerat
Vanlig frys-pizza. Orkar inte laga mat idag :huh:

Tänk vad bra det är att sån skräpmat finns! ;)

Publicerat
Var med ungarna på Mc donalds :D

samma näringsrika lunch som jag å mina ungar då....

Å till middag blev det... Ångad rödspätta, potatismos, brödkrutonger, någon slags hummerreduktion å riven morot. Nu har jag förtjänat sydafrikanskt rödtjut

Publicerat
samma näringsrika lunch som jag å mina ungar då....

Å till middag blev det... Ångad rödspätta, potatismos, brödkrutonger, någon slags hummerreduktion å riven morot. Nu har jag förtjänat sydafrikanskt rödtjut

Det låter gott fisk är ju klockrent :D

Mvh.

Publicerat
Tänk vad bra det är att sån skräpmat finns! :D

Ja visst är det! :huh:

Publicerat
  • Författare

Slänger ihop nå't grytaktigt med kyckling och tar ris till det, exakt hur och vad... Det står skrivet i stjärnorna!

Publicerat

Riset står på spisen och puttrar. Till det ska det bli gräddstuvad lever som jag hittade i frysen. Tur man lagar mat och fryser in ibland. <_<

Publicerat

Tjälknöl, potatisgratäng o kanatrellsås gjord på riktig GRÄDDE. :)

Publicerat
Tjälknöl, potatisgratäng o kanatrellsås gjord på riktig GRÄDDE. :)

Använder du annat än äkta grädde annars? :) Själv skulle jag inte komma på tanken att köpa kemikaliegrädde.... inte kemikalie-fusk-smör heller (läs margarin). Ska vara äkta grejer. :D

Lät gott i alla fall. =)

Publicerat
Använder du annat än äkta grädde annars? :) Själv skulle jag inte komma på tanken att köpa kemikaliegrädde.... inte kemikalie-fusk-smör heller (läs margarin). Ska vara äkta grejer. :D

Lät gott i alla fall. =)

Nej, det gör jag inte, men jag tänkte bara att det var bäst med ett klart besked om vad såsen var gjord på. :)

Publicerat
  • Författare

Rimmad fläsklägg och rotmos "te midda ida"! -_-

Publicerat

Köttfärssås på älgfärs, spagetti o rivna morötter blandat med rivet äpple. -_-

Publicerat

Idag ska det bli Korvstroganoff med ris (tror det blir ris...har inte bestämt mig än). Magen tål det inte, men man får offra sig ibland.... :rolleyes:

Publicerat

Köttbullar m. gräddsås o potäter

Publicerat

Potisgratäng med moröter och lök.. smör och äkta grädde till det blir det varmrökt fläskfile.

Publicerat
Potisgratäng med moröter och lök.. smör och äkta grädde till det blir det varmrökt fläskfile.

Det där lät inte direkt osmakligt... :(:P;) När är maten klar? ;)

Publicerat
Det där lät inte direkt osmakligt... :lol::rolleyes::lol: När är maten klar? :ph34r:
Alldeles precis och med tanke på den portionen sonen precis langade upp lär det knappt bli över till jobb i morgon. Sorry :lol: Vilket matvrak han är :lol:
Publicerat
Alldeles precis och med tanke på den portionen sonen precis langade upp lär det knappt bli över till jobb i morgon. Sorry :rolleyes: Vilket matvrak han är :lol:

:lol: Det är bra när ungarna äter ordentligt. Ett bra betyg på maten dessutom. :ph34r: