Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Ingen mjölk idag?? :ohmy:

;)

Njet! :tongue:

Bra med lite variation ibland. :thumbsup:  :tongue:  :biggrin:

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Njet! :tongue:

Bra med lite variation ibland. :thumbsup:  :tongue:  :biggrin:

Sant. Själv hade jag nog valt mjölk just till lasagne... :tongue:

Publicerat

Sant. Själv hade jag nog valt mjölk just till lasagne... :tongue:

Det går bar med vilket som, tycker jag. :thumbsup:  :biggrin:

Publicerat

Blev rester från igår. Till dessert blev det smulpaj med vaniljsås. Blev mest smulor... Äpplena var dessutom ganska smaklösa. Fullt ätbart, men inget jag skulle bjuda någon på utan att skämmas. :blush: Så kan det gå om man trixar och mixar utan recept... :tongue:

Publicerat

Säkert att det inte är fel på ditt smaksinne, allt du gör verkar vara smaklöst. :P

Publicerat

2 ägg 1.5 dl havregryn stevia och kanel lite vatten 2min mikron :)

Mvh. 

Publicerat

2 ägg 1.5 dl havregryn stevia och kanel lite vatten 2min mikron :)

Mvh.

Hur komme äggen in i bilden? Eller vill jag ine veta det...? :tongue:

Publicerat

Säkert att det inte är fel på ditt smaksinne, allt du gör verkar vara smaklöst. :P

Mja... bra fråga, hörru... tror att äpplena skulle föreställa Granny Smith, men såg på den där lilla pluttlappen på äpplena att det bara står Granny.. Dom var typ torra och sträva utan den distinkta syran man är van vid... Och när jag tänker efter brukar Granny Smith vara feta i skalet och det var inte dessa. Fast det kanske beror på odlingsplatsen...?

Jag tycker om mycket smak... :) Mina smaklökar kanske kräver mer än dom är vana vid. Annars har jag tappat "touchen".... Eller bara har en dålig dag. ;)

Publicerat

A granny for a granny. :biggrin:

Publicerat

A granny for a granny. :biggrin:

Hehe! Men den enda granny jag kan tänka mig är just Granny Smith, äpplet. Bara så att det är sagt. ;)

Publicerat

Hur komme äggen in i bilden? Eller vill jag ine veta det...? :tongue:

Lite mer protein bara och en fullvärdig måltid snabb och enkel :)

MVH 

Publicerat

Tårta och sju sorters kakor × två under eftermiddagen och avslutade med en kebabpizza nu på kvällskvisten.

Pröppmätt....

Publicerat

Började med lasagne, avslutade med rabarberkräm. :)

Publicerat

Tårta och sju sorters kakor × två under eftermiddagen och avslutade med en kebabpizza nu på kvällskvisten.

Pröppmätt....

Tänkte först att du kanske varit i Norge på kalas, men så slog det mig att du inte sa något om fler sorters tårtor, bara tårta... ;):tongue:

Publicerat

Lite mer protein bara och en fullvärdig måltid snabb och enkel :)

MVH

Jo, känner till det med proteinet, men jag känner också till att du har en tendens att göra de mest udda kombinationer... :tongue: Det jag funderade över var kanke mer och du gjorde någon form av gegga av det hela som en typ gröt eller om du åt äggen separat från grynen...?

Publicerat

Jo, känner till det med proteinet, men jag känner också till att du har en tendens att göra de mest udda kombinationer... :tongue: Det jag funderade över var kanke mer och du gjorde någon form av gegga av det hela som en typ gröt eller om du åt äggen separat från grynen...?

Ha ha jo jag geggar ihop allt och lite beroende på hur länge man kör det i mikron till halv lös till solid kaka bara och ta med sig då ;)

Mvh. 

Publicerat

Ha ha jo jag geggar ihop allt och lite beroende på hur länge man kör det i mikron till halv lös till solid kaka bara och ta med sig då ;)

Mvh.

Ok, då är jag med. :) Såg framför mig någon form av äggröra med halvkokta havregryn, smaksatt med kanel och sötman från stevian...hehe. Men det är klart att man micrar det länge nog så blir det nog som en kaka. Typ...

Jag har kvar ditt recept på äppelpaj. Fast jag har ändrat det litet, såklart.. :rolleyes: Prova att byta ut delar av vetemjölet mot mald mandel... och ha i lite musli... helst en utan frukt. Och med grovt hackade nötter av olika slag... Tjobre, vad gott det blir! :yes:

Publicerat

Ok, då är jag med. :) Såg framför mig någon form av äggröra med halvkokta havregryn, smaksatt med kanel och sötman från stevian...hehe. Men det är klart att man micrar det länge nog så blir det nog som en kaka. Typ...

Jag har kvar ditt recept på äppelpaj. Fast jag har ändrat det litet, såklart.. :rolleyes: Prova att byta ut delar av vetemjölet mot mald mandel... och ha i lite musli... helst en utan frukt. Och med grovt hackade nötter av olika slag... Tjobre, vad gott det blir! :yes:

Klockrent det ska jag prova :)

Mvh

Publicerat

Idag blir det lammfärsbiffar med kryddblandning från gotland (Lambikrydda) och gratinerat grovt postatisstomp med mycket smör, en del lagrad ost och en näve gräslök över. Eventuellt blir det någon aioli-variant eller youhghurtsås till, kan inte riktigt bestämma mig.

Publicerat

Här blir det enkelt... Kycklingfilé med matkorn.. Sen blir det resterna av den smaklösa äppelpajen till dessert.

Publicerat

Smaklös kyckling med? :P

Publicerat

Ugnsstekt falukorv (Nordchark), makaroner o div. grönsaker. :smile:

Publicerat

Smaklös kyckling med? :P

Nope! Den fick sig en rejäl omgång med kryddor och blev långt ifrån smaklös! :) Jag gjorde den i ugnen och när pippin var klar så ställde jag in formen med pajen i restvärmen. La en fn skiva smör på... Det lyfte den en bit. ;)

Är mätt och go nu. I alla fall mätt.. ;)

Publicerat

...fan, kan inte viktväktarnas färdigmat låta och vara så god som allt som presenteras här???

Publicerat

...fan, kan inte viktväktarnas färdigmat låta och vara så god som allt som presenteras här???

Ju sämre maten smakar desto mindre vill man äta...? :unsure: