Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Dessutom är det sällsynt med god färdiglagad annan mat också som man köper ute i affärerna. ;)

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Kvällsmat: Två äggmackor med kaviar och till det en stadig kopp varm choklad. Riktig sådan med kakao, socker, fet mjölk och en knivsudd salt. Gott men jisses va varm den blev! :ohmy:

Publicerat

Varm, eller smaklös? :P

Publicerat

Hehe. Het och med massor av smak! :yes:

Publicerat

Hehe. Het och med massor av smak! :yes:

Låter som mig :laugh:  :thumbsup:

/Mike

Publicerat

Chili con carne gjord på älg- o renfärs, franska o mjölk. :smile:

Publicerat

Låter som mig :laugh::thumbsup:

/Mike

Att smaka mycket är stort, att smaka gott är större. :biggrin:

Publicerat

Bästa kombon är mycket och gott. ;)

På tal om det så hade jag lasagnette i frysen och den smakar mycket, är het (i dubbel bemärkelse) och blev väldigt mycket på tallriken!

Låter som mig :laugh:  :thumbsup:

/Mike

Har du feber? :(

Publicerat
;)
Publicerat

Blev en slapp men god trerätters

Provsmakning av saltkött och några öl

Knaperstekt falukorv m pasta

Vattenmelon och mer saltkött

Publicerat

Varit på språng hela dagen så det fick undan med maten idag. Stekt falukorv och någon pastavariant i fullkornsversion.

Imorgon blir det (hoppas jag iaf) grillat hos dottern med familj. Har köpt med korv och hamburgare med tillbehör...

Sen blir det kanske lövbiff på fredag. De hade det i lokala butiken för 99 kr/kg. Endast svenskt kött i deras chark. :)

Publicerat

Fint väder ikväll så grillen tändes. I och för sig inget avancerat men karré och potatis sallad, lite pasta sallad och grönsallad nersköljt med ett par Boston Ale :-) ute på altan.

Publicerat
  • Författare

Försöker alltid se till att ha färdigkokt kokkött i god buljong i frysen, fint att ta fram en portionsförpackning och snabbt kunna göra dillkött eller pepparrotskött... Idag blev det dillkött med massor av färsk, härlig dill och nykokta nypärer till! :thumbsup:

Publicerat

Det blev grillat enligt planerna.

De färska hamburgarna jag köpte på Ica visade sig vara kryddade a la Tex Mex. Gick hem med plus plus hos svärsonen och minus för mig och dottern.

Äldsta barnbarnet, 4, åt hamburgerbröd med hamburgerost och ketchup samt korvbröd med ketchup. Minstingen, 14 månader, åt kall och ogrillad grillkorv. Det gick åt två. Och det var inte scans minsta sort.. Han gillar allt som går att äta, den grabben! ;)

När barnen hade knoppat var vi och tittade till deras lilla nystartade odling. När jag drog upp en rädisa som var stor nog att äta var dom väldigt förvånade. REDAN?? :biggrin:

Kan meddela att det var drag nog i rädisorna att dottern drack vatten direkt ur trädgårdsslangen hon gick med. :tongue:

Publicerat

Hemmagjord salamipizza med sallad o lättöl till den som vill ha. :thumbsup:

Publicerat

Hemmagjord salamipizza med sallad o lättöl till den som vill ha. :thumbsup:

Om man skippar pizzan får man en starköl då? :smile::wink:

S.

Publicerat

Om man skippar pizzan får man en starköl då? :smile::wink:

S.

Kanske det! :thumbsup:

Publicerat

Studenten för frugans brorsas äldste. En massa smågott från smörgåstårta till grillat o ett par starka på det. Mår som en prins just nu hemkommen med en fin kväll på altanen. :-)

Publicerat

Svårt att komma på något lämpligt att laga när man är vissen i hela kroppen. Orkar inte heller. Blev varmkorv med bröd för ett par timmar sen. Har gått bra hittills iaf. :)

Publicerat

Färskostfylld oxfilé som rullades i timjan, salt och peppar och sen gömdes i en baconkorg. Pepparsås och klyftpotatis. Riktigt gott!

Publicerat

Stekt ringduva. :)

Publicerat

Stekt ringduva. :)

sidecock det lät gött :)

Mvh.

Publicerat

sidecock det lät gött :)

Mvh.

sidecock?? Haha! Flex, det var länge sen jag skrattade så gott! :biggrin:

Tack!! :)

Publicerat

Här blev det varken duva eller cock av något slag. ;)

Idag blev det mjukstart för magen med kokt fisk (hade Alaska Pollock hemma), kokta morötter och potatis och en bechamelsås till det. Känner att jag kunde ha gjort en dubbel portion... :yes:

Publicerat

sidecock?? Haha! Flex, det var länge sen jag skrattade så gott! :biggrin:

Tack!! :)

He he fint de :)

Mvh.