Publicerat Juni 8, 201511 yr Dessutom är det sällsynt med god färdiglagad annan mat också som man köper ute i affärerna.
Publicerat Juni 8, 201511 yr Kvällsmat: Två äggmackor med kaviar och till det en stadig kopp varm choklad. Riktig sådan med kakao, socker, fet mjölk och en knivsudd salt. Gott men jisses va varm den blev!
Publicerat Juni 9, 201511 yr Låter som mig /Mike Att smaka mycket är stort, att smaka gott är större.
Publicerat Juni 9, 201511 yr Bästa kombon är mycket och gott. På tal om det så hade jag lasagnette i frysen och den smakar mycket, är het (i dubbel bemärkelse) och blev väldigt mycket på tallriken! Låter som mig /Mike Har du feber?
Publicerat Juni 9, 201511 yr Blev en slapp men god trerätters Provsmakning av saltkött och några öl Knaperstekt falukorv m pasta Vattenmelon och mer saltkött
Publicerat Juni 10, 201511 yr Varit på språng hela dagen så det fick undan med maten idag. Stekt falukorv och någon pastavariant i fullkornsversion. Imorgon blir det (hoppas jag iaf) grillat hos dottern med familj. Har köpt med korv och hamburgare med tillbehör... Sen blir det kanske lövbiff på fredag. De hade det i lokala butiken för 99 kr/kg. Endast svenskt kött i deras chark.
Publicerat Juni 10, 201511 yr Fint väder ikväll så grillen tändes. I och för sig inget avancerat men karré och potatis sallad, lite pasta sallad och grönsallad nersköljt med ett par Boston Ale :-) ute på altan.
Publicerat Juni 11, 201511 yr Författare Försöker alltid se till att ha färdigkokt kokkött i god buljong i frysen, fint att ta fram en portionsförpackning och snabbt kunna göra dillkött eller pepparrotskött... Idag blev det dillkött med massor av färsk, härlig dill och nykokta nypärer till!
Publicerat Juni 11, 201510 yr Det blev grillat enligt planerna. De färska hamburgarna jag köpte på Ica visade sig vara kryddade a la Tex Mex. Gick hem med plus plus hos svärsonen och minus för mig och dottern. Äldsta barnbarnet, 4, åt hamburgerbröd med hamburgerost och ketchup samt korvbröd med ketchup. Minstingen, 14 månader, åt kall och ogrillad grillkorv. Det gick åt två. Och det var inte scans minsta sort.. Han gillar allt som går att äta, den grabben! När barnen hade knoppat var vi och tittade till deras lilla nystartade odling. När jag drog upp en rädisa som var stor nog att äta var dom väldigt förvånade. REDAN?? Kan meddela att det var drag nog i rädisorna att dottern drack vatten direkt ur trädgårdsslangen hon gick med.
Publicerat Juni 12, 201510 yr Hemmagjord salamipizza med sallad o lättöl till den som vill ha. Om man skippar pizzan får man en starköl då? S.
Publicerat Juni 12, 201510 yr Studenten för frugans brorsas äldste. En massa smågott från smörgåstårta till grillat o ett par starka på det. Mår som en prins just nu hemkommen med en fin kväll på altanen. :-)
Publicerat Juni 14, 201510 yr Svårt att komma på något lämpligt att laga när man är vissen i hela kroppen. Orkar inte heller. Blev varmkorv med bröd för ett par timmar sen. Har gått bra hittills iaf.
Publicerat Juni 14, 201510 yr Färskostfylld oxfilé som rullades i timjan, salt och peppar och sen gömdes i en baconkorg. Pepparsås och klyftpotatis. Riktigt gott!
Publicerat Juni 15, 201510 yr sidecock det lät gött Mvh. sidecock?? Haha! Flex, det var länge sen jag skrattade så gott! Tack!!
Publicerat Juni 15, 201510 yr Här blev det varken duva eller cock av något slag. Idag blev det mjukstart för magen med kokt fisk (hade Alaska Pollock hemma), kokta morötter och potatis och en bechamelsås till det. Känner att jag kunde ha gjort en dubbel portion...
Publicerat Juni 15, 201510 yr sidecock?? Haha! Flex, det var länge sen jag skrattade så gott! Tack!! He he fint de Mvh.