Publicerat Oktober 27, 201510 yr Stekt korv med kokt potatis. Har ingen ork just nu för någon avancerad matlagning. Men när man läser vad övriga äter så kan man tro att det är menyn från någon trestjärnig restaurang och inte från någon jaktkoja.
Publicerat Oktober 27, 201510 yr Författare Men Qvarnhill. Jag har inte sett att du smakat på fisken ännu, vill ju veta vad du tycker om den innan den härsknar. På lördag ska det ätas abborre!
Publicerat Oktober 27, 201510 yr Detta är en populär post. Hemgjord chorizo, hemfriterad pommes och hemgjord ketchup!! Nu gör inte jag något mer idag........jäklar vad mätt jag är!! [emoji1]
Publicerat Oktober 28, 201510 yr Jag har inte testat mina än . Hur vart dom? Dom verkar inta ha spruckit i alla fall .
Publicerat Oktober 28, 201510 yr Gårdagskvällens tilltugg! Sachimi på fjällröding. Överdrivet mycket wasabi i soyan som vanligt... En god tjeckisk öl fullbordade fotbollskvällen när Östersund blev klart för allsvenskan!
Publicerat Oktober 28, 201510 yr Någon gång ska ovanstående testas när jag fått absolut färsk röding av bästa kvalitet.
Publicerat Oktober 28, 201510 yr Någon gång ska ovanstående testas när jag fått absolut färsk röding av bästa kvalitet.Det är löjligt gott! Funkar med all fisk men öring, röding och lax är godast. Fisken ska vara egenfångad, helst på fluga... [emoji6]
Publicerat Oktober 28, 201510 yr Det är löjligt gott! Funkar med all fisk men öring, röding och lax är godast. Fisken ska vara egenfångad, helst på fluga... [emoji6] Fiskar ju nästan bara de tre nämnda fiskarterna och jag undviker i det längsta att kasta plåt i skallen på fisken så fluga är det enda fisket som jag bedriver om det inte är abborre som ska i frysen för då får jiggspöet tjänstgöra. Men just nu är det lite hårdfiskat med fluga då isen just har lagt sig. Därför får ovan nämnda maträtt anstå tills solen åter dyker upp och börjar värma i slutet av maj någon gång.
Publicerat Oktober 28, 201510 yr Författare Älgarna är styckade och packade, då kör vi en rejäl älgmiddag för att fira den lyckliga tilldragelsen. Inget lull-lull och krångel, hard core frosseri på färsk älgkalvfilé med pommes och bea samt obscena mängder rödvin är vad som gäller... Ja, lite som en äkta grisfest på Mallis på tiden det begav sig!
Publicerat Oktober 28, 201510 yr Hemmagjorda hamburgare på älgfärs, dressing, sallad o Friscobröd (köpesbröd) o mjölk.
Publicerat Oktober 28, 201510 yr Detta är en populär post. Idag så blir det Urban och Peter korv med surkål .
Publicerat Oktober 29, 201510 yr Nu är det sålunda... Hard core sex i hela munnen! Färsk älgkobiff, väl karamelliserad lök och råstekt potatis samt en vältempad italiensk Zinfandel (som jag fick av gårdagens grispremiärskytt). Såvida inte HMS Konungen ringer och vill bjussa på kalas så SVARAR JAG INTE I TELEFONEN! Mmmmmm... Har jaktlyckan med älgen varit bättre i år? Såg ditt sista inlägg nu och det gav svar på frågan. Grattis!
Publicerat Oktober 30, 201510 yr Författare Idag blir det hemkokt pölsa, kokt potatis, rödbetor och stekt ägg! Finns knappt nå'n bättre känsla än att få ta till vara så mycket som möjligt av det man skördar i naturen och dessutom, den hemlagade pölsan blir ju så mycket godare än köpepölsa!
Publicerat Oktober 30, 201510 yr Pannkakor med tre olika hemkokta kärlekar; blåbärsmarmelad, jordgubbssylt med apelsin och plommonmos smaksatt med lite kanel. Dangerous...
Publicerat November 1, 201510 yr Här blir det efterrätt på höstens bär. Mamma gör blåbärspaj just nu. Mums!
Publicerat November 1, 201510 yr här blir det torsksoppa med körsbärstomater basilika och liiiite vitlök. med broccoli/blomkål egenfångad torsk på coop!
Publicerat November 3, 201510 yr Författare Detta är en populär post. Raggmunk, stekt fläsk och rårörda lingon.