Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Ugnsstekt lax från Bottenviken, potatis, smör, tunnbröd o mjölk. :smile:

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Pastasås på ädelost rådjur och kantareller med pasta penne

Publicerat

Stekt korv med kokt potatis. Har ingen ork just nu för någon avancerad matlagning. Men när man läser vad övriga äter så kan man tro att det är menyn från någon trestjärnig restaurang och inte från någon jaktkoja.

Publicerat

Gårdagens rester. :)

Publicerat
  • Författare

Men Qvarnhill. Jag har inte sett att du smakat på fisken ännu, vill ju veta vad du tycker om den innan den härsknar.

På lördag ska det ätas abborre!

Publicerat

Jag har inte testat mina än :blush: . Hur vart dom? Dom verkar inta ha spruckit i alla fall :thumbsup: .

Publicerat

Dom var smakstarka![emoji6]

Dock grymt goda!

Publicerat

9887c508dd4115070ceb1094c41310f7.jpg

Gårdagskvällens tilltugg!

Sachimi på fjällröding.

Överdrivet mycket wasabi i soyan som vanligt...

En god tjeckisk öl fullbordade fotbollskvällen när Östersund blev klart för allsvenskan!

Publicerat

Någon gång ska ovanstående testas när jag fått absolut färsk röding av bästa kvalitet.

Publicerat

Någon gång ska ovanstående testas när jag fått absolut färsk röding av bästa kvalitet.

Det är löjligt gott!

Funkar med all fisk men öring, röding och lax är godast.

Fisken ska vara egenfångad, helst på fluga... [emoji6]

Publicerat

Tänk bara på att det ska vara JAPANSK soja!

Publicerat

Det är löjligt gott!

Funkar med all fisk men öring, röding och lax är godast.

Fisken ska vara egenfångad, helst på fluga... [emoji6]

Fiskar ju nästan bara de tre nämnda fiskarterna och jag undviker i det längsta att kasta plåt i skallen på fisken så fluga är det enda fisket som jag bedriver om det inte är abborre som ska i frysen för då får jiggspöet tjänstgöra. Men just nu är det lite hårdfiskat med fluga då isen just har lagt sig. Därför får ovan nämnda maträtt anstå tills solen åter dyker upp och börjar värma i slutet av maj någon gång.

Publicerat
  • Författare

Älgarna är styckade och packade, då kör vi en rejäl älgmiddag för att fira den lyckliga tilldragelsen. Inget lull-lull och krångel, hard core frosseri på färsk älgkalvfilé med pommes och bea samt obscena mängder rödvin är vad som gäller... Ja, lite som en äkta grisfest på Mallis på tiden det begav sig! :thumbsup:

Publicerat

Hemmagjorda hamburgare på älgfärs, dressing, sallad o Friscobröd (köpesbröd) o mjölk. :smile:

Publicerat

Nu är det sålunda... Hard core sex i hela munnen! Färsk älgkobiff, väl karamelliserad lök och råstekt potatis samt en vältempad italiensk Zinfandel (som jag fick av gårdagens grispremiärskytt). Såvida inte HMS Konungen ringer och vill bjussa på kalas så SVARAR JAG INTE I TELEFONEN! Mmmmmm... :thumbsup:

Har jaktlyckan med älgen varit bättre i år?

Såg ditt sista inlägg nu och det gav svar på frågan. Grattis!

Publicerat

Plättar, hemmagjord jordgubbssylt, Gammeldags vaniljglass o mjölk. :smile:  :yes:

Publicerat
  • Författare

Idag blir det hemkokt pölsa, kokt potatis, rödbetor och stekt ägg! Finns knappt nå'n bättre känsla än att få ta till vara så mycket som möjligt av det man skördar i naturen och dessutom, den hemlagade pölsan blir ju så mycket godare än köpepölsa!

Publicerat

Pannkakor med tre olika hemkokta kärlekar; blåbärsmarmelad, jordgubbssylt med apelsin och plommonmos smaksatt med lite kanel. Dangerous... :)

Publicerat

Här blir det efterrätt på höstens bär. Mamma gör blåbärspaj just nu. Mums!

Publicerat

här blir det torsksoppa med körsbärstomater basilika och liiiite vitlök. med broccoli/blomkål

egenfångad torsk på coop!

Publicerat

Älgköttgryta, ris, gräddsås, sallad o öl till den som ville ha. :smile:

Publicerat

Gulasch soppa idag igen.