Publicerat Oktober 21, 201510 yr Kias Husse: Gott vin! Och god mat! Skickat från min iPad med Tapatalk
Publicerat Oktober 21, 201510 yr Köttfärssås och spaghetti. Kunde ha kokat spaghettin i 30 sekunder till...
Publicerat Oktober 22, 201510 yr Pitepalt m bacon, smör, lingonsylt o mjölk igår. Idag korv stroganoff.
Publicerat Oktober 22, 201510 yr Jag uppmanar till en andlig tyst minut. Ta tillvara på dessa stilla ögonblick och begrunda och uppskatta grisens heligaste styckdetalj: stekfläsket. Serveras med kokt potatis och fet löksås i min usla boning.
Publicerat Oktober 22, 201510 yr Jag uppmanar till en andlig tyst minut. Ta tillvara på dessa stilla ögonblick och begrunda och uppskatta grisens heligaste styckdetalj: stekfläsket. Serveras med kokt potatis och fet löksås i min usla boning. Ärat vare fläsket i höjden. Amen
Publicerat Oktober 22, 201510 yr Ärat vare fläsket i höjden. Amen Till dess lov sjunger vi en vers från "Den Blomstertid nu Kommer", som togs bort pga otidsenlighet. (Den är dock med i min fars psalmbok från konfirmationstiden). Dess början lyder som följer:"Från himlen drype fetma, bespisande vårt bord"
Publicerat Oktober 22, 201510 yr "Från himlen drype fetma, bespisande vårt bord"Det var stämningsfullt [emoji2]Med tanke på alla LCHF-varianter som finns, kanske versen kan hitta tillbaka in i finrummen!?
Publicerat Oktober 22, 201510 yr Eller... Du gamla, du fina, du smällfeta fläsk Som rimmats och saltats för goa spisen. Vi älskar dig stekfläsk, vi håller dig så kär! Ja, vi ska äta stekfläsk hela livet! Ja, vi ska äta fläsket - det är giiiiivet! Treminuters vers blir sällan bra, men det kom iaf från hjärtat.
Publicerat Oktober 22, 201510 yr Utan det heliga fläsket vore världen en grå,dimmig,gryningslös plats... Leve fläsket! /Mike
Publicerat Oktober 22, 201510 yr Den blomstertid: När fläsket väl nu kommer Med löksås tjock och god Då nalkas mål så frommer Med päror* på vårt bord En pilsner dig förgylla En O-P lika så LCHF nu vi hylla Men bara då och då! *potatis på halländska
Publicerat Oktober 22, 201510 yr Souvas på älg med råstekt potatis, kokta rödbetor och pepparrotskräm med syrligt äpple. Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Oktober 24, 201510 yr Utskuren rådjurssadel i gjutjärnsgryta med kokt potatis gräddsås med fem peppar , sparris syltlök och rädisor................
Publicerat Oktober 24, 201510 yr Klassisk köttsoppa. Gjord på dovhjort och div grönsaker. Även det som var jaktlunch för mig idag [emoji4]
Publicerat Oktober 25, 201510 yr Köttbullar på vildsvinsfärs. De godaste köttbullar jag ätit. Vanlig grisfärs, älgkött, ren, ta vad du vill inget slår vildsvinsfärsen. Kommer att kännas tomt i frysen när det tar slut.
Publicerat Oktober 25, 201510 yr Helstekt entrecote på fjällko med potatisgratäng serveras med en champinjonsås. Inte viltkött (jag vet), men fjällko som lever sitt liv största delen utomhus året om smakar så mycket bättre än alla andra kossor! Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Oktober 25, 201510 yr Ryggbiff från älg serveras tillsammans med potatisrosor och en sås med älgfond och grädde som bas och smaksatt med lite kryddor och honung. Till det ett glas rött. Kladdat från padda med hjälp av tappadtolk.
Publicerat Oktober 26, 201510 yr Italienskinspirerade älgköttbullar i tomatsås med pasta, majs och blandade bönor.
Publicerat Oktober 26, 201510 yr Ugnsstekt kyckling, ris, currysås med mycket grädde, grönsaker o mjölk.
Publicerat Oktober 26, 201510 yr Fiskbullar med bechamel och kokta morötter. Knäckemacka med smör till...
Publicerat Oktober 26, 201510 yr Författare Nu är det sålunda... Hard core sex i hela munnen! Färsk älgkobiff, väl karamelliserad lök och råstekt potatis samt en vältempad italiensk Zinfandel (som jag fick av gårdagens grispremiärskytt). Såvida inte HMS Konungen ringer och vill bjussa på kalas så SVARAR JAG INTE I TELEFONEN! Mmmmmm...
Publicerat Oktober 27, 201510 yr Men Qvarnhill. Jag har inte sett att du smakat på fisken ännu, vill ju veta vad du tycker om den innan den härsknar.