Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Två knäckemackor med två olika sorters Gruyère. Till detta serverades kranvatten.

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Blev en långtur till mammas sommarstuga i går. Rökte femton kilo nöthjärta för att ha smörgåsmat hela vintern. Avnjöts nu på morgonen på macka med en tekopp till. Mycket gott men inte i närheten av den sockersaltade vildsvinssidan som tog slut på några dagar.

Publicerat
  • Författare

Blev en långtur till mammas sommarstuga i går. Rökte femton kilo nöthjärta för att ha smörgåsmat hela vintern. Avnjöts nu på morgonen på macka med en tekopp till. Mycket gott men inte i närheten av den sockersaltade vildsvinssidan som tog slut på några dagar.

Det finns fler vildsvin, Nils! :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Pytt i panna idag, hemlagad lyxpytt! Råstekt potatis, en bit älgkalvfilé, riktigt rökt sidfläsk, lite prinskorv, gul lök och finstrimlad purjo, allt serverat med inlagda rödbetor och stekt ägg förstås!

Publicerat

Det finns fler vildsvin, Nils! :thumbsup:

Nå Bara att lyfta på kepsen å tacka och bocka. Du får se till så att det inte är för mycket fisk kvar i frysen din heller. :thumbsup:

Publicerat

Hemmagjord renskav med kantareller o gräddsås, hemmagjort potatismos, sallad, lingonsylt o öl. :smile:

Publicerat

Även här blev det hemlagad pyttn- dock ingen lyxvariant. Hade rester av en skinkstek, några köttbullar, en bit falukorv, en hackad gul lök, överblivna kokta potatisar och kryddor. Stekt ägg och rödbetor till även här. Sport knäckebröd med smör till. :)

Publicerat

Stekt laxfilé. potatis, grönsaker, tunnbröd, smör, mjölk. :smile:

Publicerat

Stekt fläsk å löksås idag! :thumbsup:

Tror vi kan stänga tråden här, rinse and repeat. ;)

Publicerat
  • Författare

Nej, nej, nej, vi kan inte stänga tråden, vi ska ju ha mat idag också! T.ex sjömansbiff, ja nöjer mig med falsk sjömansbiff idag, d.v.s precis som vanligt men med köttfärs i stället för helt kött.

Publicerat

Nej, nej, nej, vi kan inte stänga tråden, vi ska ju ha mat idag också! T.ex sjömansbiff, ja nöjer mig med falsk sjömansbiff idag, d.v.s precis som vanligt men med köttfärs i stället för helt kött.

Ja visst måste vi ha mat idag också! :thumbsup:

Idag blir det Tortellini fyllda pastakuddar. :biggrin:  :thumbsup:

Publicerat

Kycklingklubbor och färsk pasta.

Publicerat
  • Författare

Lite ruggigt på morgonen idag så det passar ju bra att ha ett lättare långkok på vedspisen... Kalops senare denna dag, med kokpärer och rödbetor förstås!

post-3128-0-58838600-1447223444_thumb.jp

Publicerat

Sallad med tomat, gurka o kyckling, dressing o mjölk. :smile:

Publicerat

Entrecote med pommes, bea, friterad lök och majskolv och nån strimla paprika som kom med på ett hörn och inte att förglömma Sweet baby Rays Honey chipotle [emoji41]

9778498a16a2413c6563b4f36d8b3fc0.jpg

Publicerat

...och inte att förglömma Sweet baby Rays Honey chipotle [emoji41]

Jag såg det på korken :thumbsup:

Här blir det Beer can Chicken...  vi har + 8.7 grader så då finns det ingen ursäkt att inte grilla :whistling:B)

Publicerat

Pulled vildsvinsrap

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat

Ujujuj. Bjöd över några foodie vänner on the fly för att se vad vi kunde skrapa ihop en vanlig onsdag. Blev grönkålschips med ljumma småtomater. Ugnsrostade rotsaker. En mustig rödvinssås gjord från scratch. Stekta kantareller med bara en liten klick smör. Och en av de bästa köttbitarna jag ätit på mycket, mycket länge. Helt perfekta baconlindade älgtournedos. De halstrades på rejält hög värme, fick gå någon minut till på grillen och sedan vilade under lock i 10 min eller så. Rare eller medium-rare. Rött vin till det såklart.

Helt. Stöööööört. Gott. Otroligt kul när man är ett gäng som uppskattar så bra råvaror och när alla tillsammans presterar -typ- gourmetnivå på varje del. En helt vanlig jävla onsdag! Mums.

Publicerat
  • Författare

Ujujuj. Bjöd över några foodie vänner on the fly för att se vad vi kunde skrapa ihop en vanlig onsdag. Blev grönkålschips med ljumma småtomater. Ugnsrostade rotsaker. En mustig rödvinssås gjord från scratch. Stekta kantareller med bara en liten klick smör. Och en av de bästa köttbitarna jag ätit på mycket, mycket länge. Helt perfekta baconlindade älgtournedos. De halstrades på rejält hög värme, fick gå någon minut till på grillen och sedan vilade under lock i 10 min eller så. Rare eller medium-rare. Rött vin till det såklart.

Helt. Stöööööört. Gott. Otroligt kul när man är ett gäng som uppskattar så bra råvaror och när alla tillsammans presterar -typ- gourmetnivå på varje del. En helt vanlig jävla onsdag! Mums.

"En helt vanlig jävla onsdag" är ju som vilken dag som helst och vi förtjänar goooood mat, ALLA DAGAR I VECKAN! Det hördes som riktigt goooood mat! :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Köttsoppa å så våfflor med hjortronsylt och vispad grädde. :wub:

Publicerat

Köttsoppa å så våfflor med hjortronsylt och vispad grädde. :wub:

Gottegris men gott är det! :wub:

Publicerat

Fransk fisksoppa från Felix. Riktigt god faktiskt. Bra lunch. :)

Publicerat

Ska röka ännu mera kött åt min bror och en gammal arbetskamrat. För att förenkla matlagnigen så förbereds det med en gryta på vildsvin och grönsaker samt en liten flaska rödvin till såsen. Luktar fantastiskt gott!

Publicerat

Hasselbackspotatis, med fläskfilé som fått ta simborgarmärket i kantarellsås :wub: . En nyttig tomat som antagligen kände sig lite ensam. :yes: