Publicerat Maj 25, 201610 yr Stekt lax med grönsaker och potatis. Smör som smälte över hela härligheten och fick agera sås..
Publicerat Maj 25, 201610 yr Stekta plättar, hemmagjord jordgubbssylt, gammeldags vaniljglass o mjölk.
Publicerat Maj 26, 201610 yr Nyskjutna duvbröst med gräddsås och Påverås Blå. (skyddsjakt på havre/ärtsådden).
Publicerat Maj 26, 201610 yr 2 hours ago Takko sa: Kålpudding idag och igår bruna bönor och fläsk. Ingen reaktion än Är väl inte för sent än...
Publicerat Maj 26, 201610 yr Kycklingsallad ihopplockad på Willy's i deras nya salladsbar (Ekjsö). Så gott! Ciabatta till.
Publicerat Maj 29, 201610 yr Idag tänkte jag att det kunde bli paj... skinka, ost och purjo är en god kombo så det får det bli efter en tur till butiken.
Publicerat Juni 10, 201610 yr Frufritt på Kobben i sthlms skärgård , Hainz vita bönor , bra falukorv värd namnet knippllök och vitlök och 1 skivad kokt potatis , lite juste Italienskt vin och skärgårdsradion 90,2 i radion 2 sovande retriver på var sida om kroppen som börjar bli behagligt halvfull ..... Hmm! Hörde jag en morkulla ? Visst fan dom e ju inte lovliga ( tack Margot vindahl eller va fan hon heter ) /P På 26 maj 2016 at 17:39 lasse_c sa: Nyskjutna duvbröst med gräddsås och Påverås Blå. (skyddsjakt på havre/ärtsådden). Lägg upp eller PM: a receptet / P
Publicerat Juni 10, 201610 yr Författare Margareta Winberg, hon blev väl minst lika oduglig som ambassadör i Brasilien därefter... Sålde en springer spaniel åt en granne till henne i jämtländska Nälden där hon bodde hos sin kommunistiske pojkvän Jörn Svensson. Synd att det var en snäll hund, annars kanske den gjort lite nytta och nafsat lite i benen på'na!
Publicerat Juni 11, 201610 yr 1 hour ago qvarnhill sa: Margareta Winberg, hon blev väl minst lika oduglig som ambassadör i Brasilien därefter... Sålde en springer spaniel åt en granne till henne i jämtländska Nälden där hon bodde hos sin kommunistiske pojkvän Jörn Svensson. Synd att det var en snäll hund, annars kanske den gjort lite nytta och nafsat lite i benen på'na! Har du ätit Margareta Winberg till middag???
Publicerat Juni 11, 201610 yr Författare 49 minutes ago Wizard sa: Har du ätit Margareta Winberg till middag??? Näe... Sannolikt skulle jag hellre bli vegetarian än att snaska på Maggan!
Publicerat Juni 17, 20169 yr Gårdagens middag blev chiligryta med ostgratinerade tortilla chips, gräddfil och lite sallad som tillbehör. Tog visst om ett par tre gånger också. Smakade gott trots förkylningen. Idag blir det nog hemgjorda hamburgare gjorda på älgfärs och med Frsicobröd och stekt bacon mm till lunch. Middag blir färskpotatis och falsk lövbit eller ev biff.
Publicerat Juni 18, 20169 yr Idag åt jag mig mätt på bara dessert. För jag räknar detta dessert och inte "mat". Men gott var det! Dock bara den första som blev så här lyxig... Pannkaka, grädde, jordgubbar och Sjokade...
Publicerat Juni 19, 20169 yr Grillen har gått varm hela helgen varvat med filé, spett och revben mm. Diverse tillbehör och såser. Tre dagar med grill nu får det varvas med annat några dar.