Publicerat Juli 22, 20169 yr Två mackor (energy) med leverpastej. .. ett par timmar senare blev det smulpaj på granny smith-äpplen. Vaniljvisp till. Grannar som hjälpte till att äta den...
Publicerat Juli 26, 20169 yr 50 minutes ago Tjörnbon sa: Dagens rätt blåmusslor på stranden Egenhändigt plockade också??? Goda är dom iaf.
Publicerat Juli 27, 20169 yr 20 hours ago lsjonsson sa: Egenhändigt plockade också??? Goda är dom iaf. Jodå de plockades bredvid campingviken De gav mersmak så nästa plåt var dubbelt upp
Publicerat Juli 27, 20169 yr 1 hour ago Tjörnbon sa: Jodå de plockades bredvid campingviken De gav mersmak så nästa plåt var dubbelt upp Du är inte ensam om att ha plockat musslor där. Även jag har gjort det. Gott med kokta musslor i sallad o med majonnäs. Ja, man brukar få mersmak av något som är gott.
Publicerat Juli 28, 20169 yr Stekt lax, kokt potatis (från egna odlingen på balkongen. Odlad i säck), kokta grönsaker (frysdisken på Lidl...) och en kall sås på grädde och kryddor. Gott!
Publicerat Juli 29, 20169 yr Blev potatis kvar från middagen igår så dom hamnade i stekpannan och det gjorde även bacon och ägg....
Publicerat Juli 30, 20169 yr Rök/Grillade lite kyckling mednlite ugnsrostad potatis till (med lite vitlök och örter från trädgården) och sen blev det en äppelpaj med vaniljsås till efterrätt. Och fy jefvulen va jag e mätt nu. Tur hunden ska ha sin runda så man kan gå ner det lite.
Publicerat Juli 30, 20169 yr 2 hours ago TekDr sa: Rök/Grillade lite kyckling mednlite ugnsrostad potatis till (med lite vitlök och örter från trädgården) och sen blev det en äppelpaj med vaniljsås till efterrätt. Och fy jefvulen va jag e mätt nu. Tur hunden ska ha sin runda så man kan gå ner det lite. En god äppelpaj är aldrig fel. Såvida man inte är proppmätt av annat gott innan...
Publicerat Juli 30, 20169 yr 3 hours ago Takko sa: Ja paj är inte fel, blev blåbärspaj här efter grillningen. Mmmmmm.... förstår inte vart min inbjudan tog vägen...
Publicerat Augusti 4, 20169 yr Stekt sprödbakad torsk med kokt potatis, gröna ärter och smör som fick smälta ner över maten... och lite citron förstås...
Publicerat Augusti 5, 20169 yr Ikväll vankas det ny rökt spö fångad abborre med ny potatis och dill citron sås. sug på den......
Publicerat Augusti 5, 20169 yr Är det smakskilland på nätfångad och spöfångad borre?? Väl bekomet! Själv ska jag lura i WT något gammalt hjortärshle eller vad det nu är.. och en filé.
Publicerat Augusti 5, 20169 yr 24 minutes ago Hipshot sa: Är det smakskilland på nätfångad och spöfångad borre?? Väl bekomet! Själv ska jag lura i WT något gammalt hjortärshle eller vad det nu är.. och en filé. Du vet om att han är vegeterian eller hur? Äter bara grönt. /Christian
Publicerat Augusti 5, 20169 yr 36 minutes ago Hipshot sa: Är det smakskilland på nätfångad och spöfångad borre?? Väl bekomet! Själv ska jag lura i WT något gammalt hjortärshle eller vad det nu är.. och en filé. Är det skillnad på hjortärshle eller Ica djup fryst???? väl bekomet
Publicerat Augusti 7, 20169 yr Råkade göra en rejäl laddning så bjuder kollegorna på älg-tjälknul med potatisgratäng, svartvinbärs gelé och en enkel sallad till. Funderat på att föreslå någon slags matbacksbyte i skiftgänget typ en gång i månaden, någon som gjort liknande? Typ dra lott så det blir en överraskning vad man får? Behöver ju inte vara lyx utan vanlig husman duger bra.
Publicerat Augusti 7, 20169 yr 9 hours ago Havakko sa: Råkade göra en rejäl laddning så bjuder kollegorna på älg-tjälknul med potatisgratäng, svartvinbärs gelé och en enkel sallad till. Funderat på att föreslå någon slags matbacksbyte i skiftgänget typ en gång i månaden, någon som gjort liknande? Typ dra lott så det blir en överraskning vad man får? Behöver ju inte vara lyx utan vanlig husman duger bra. Hur funkar det med "matbacksbyte". Ge gärna lite detaljer om upplägget! Har hört om spritlotteri, men det blir ju lite annorlunda gissar jag.
Publicerat Augusti 7, 20169 yr Här blev det nästan lika lyxigt. Nudlar och en halv macka med smör... till dessert en 1/4 honungsmelon. Inmundigas med tesked... godast då.
Publicerat Augusti 7, 20169 yr 2 hours ago shamani sa: Hur funkar det med "matbacksbyte". Ge gärna lite detaljer om upplägget! Har hört om spritlotteri, men det blir ju lite annorlunda gissar jag. Ingen aning faktiskt? Tänkte väl typ att dem som vill vara med antingen får dra lott om med vem man byter eller dra ett nummer ur en keps eller liknande och ta den matback med samma nummer som lappen typ som med köttlotter. Det hela bygger ju på att man tar med något gott själv och förhoppningsvis får något gott tillbaka men kanske lite annorlunda än det man själv lagar.
Publicerat Augusti 7, 20169 yr 2 hours ago Havakko sa: Ingen aning faktiskt? Tänkte väl typ att dem som vill vara med antingen får dra lott om med vem man byter eller dra ett nummer ur en keps eller liknande och ta den matback med samma nummer som lappen typ som med köttlotter. Det hela bygger ju på att man tar med något gott själv och förhoppningsvis får något gott tillbaka men kanske lite annorlunda än det man själv lagar. Med matback menar du då typ "lunchlåda" eller vad?
Publicerat Augusti 8, 20169 yr Kärt barn har många namn, matback, lunchlåda, matdosa, matlåda etc Vi jobbar på inhägnat område och äter medhavd lunch i rastkurer/lunchrum så det flesta i vårt gäng kör på hemlagad lunch förutom då de som går Billys-dieten. Någon gång per år brukade en gubbe bjuda på laxsoppa eller renköttsoppa men han har tyvärr gått i pension.. Vi gillar mat som kanske märks