Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Då jag bantat bort strax över 19 Kg sedan första Maj läser jag om era rätter med största förnöjelse, och dregel i mungipan, medans jag äter min dagliga räk- eller tonfisksallad, utan dressing, med tillhörande glas vatten...

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Lovade att bjuda på ugnsstekt harr med potatis idag. Får besök från södra sverige och hon har aldrig smakat harr. Fasiken om det inte duger för jag har aldrig varit med om något så trögfiskat. Harr upp till trettio cm men fasiken inte över. Har hållit på från strax efter sju till nu och rensning återstår. Dessutom är jag totalt blåslagen efter en rejäl vurpa som kunde gått riktigt illa om jag slagit skallen i någon av stenarna. Men nu blev jag bara öm, förbannad och blöt. Så går det när man lovar för mycket. Nåja fisken ska fyllas med dill, persilja, tomater, och purjolök samt salt och smör och sedan in i ugnen. När fisken är klar så skickar jag i ett mått grädde och låter det bli varmt. Tillsammans med pottisar så blir det en festmiddag.

Publicerat

Lycka till med dejten Nils!;):smile:

Publicerat
2 hours ago Nils l sa:

Lovade att bjuda på ugnsstekt harr med potatis idag. Får besök från södra sverige och hon har aldrig smakat harr. Fasiken om det inte duger för jag har aldrig varit med om något så trögfiskat. Harr upp till trettio cm men fasiken inte över. Har hållit på från strax efter sju till nu och rensning återstår. Dessutom är jag totalt blåslagen efter en rejäl vurpa som kunde gått riktigt illa om jag slagit skallen i någon av stenarna. Men nu blev jag bara öm, förbannad och blöt. Så går det när man lovar för mycket. Nåja fisken ska fyllas med dill, persilja, tomater, och purjolök samt salt och smör och sedan in i ugnen. När fisken är klar så skickar jag i ett mått grädde och låter det bli varmt. Tillsammans med pottisar så blir det en festmiddag.

Efter sådan smörjning lär det hugga bra på jiggen. ;) 

Publicerat

Nä ingen dejt. En gammal kompis från högskoletiden med fru. Jag har slutat dejta för tjugofem år sedan.

Publicerat
  • Författare
2 hours ago Nils l sa:

Nä ingen dejt. En gammal kompis från högskoletiden med fru. Jag har slutat dejta för tjugofem år sedan.

Helt rätt Nisse, man vet exakt vilken frihet man har men har inte en aning om vilket helvete man kan hamna i!

Publicerat

Hustomten ides inte laga någon mat i värmen idag så det blev köpespizza ist, sallad o kall öl.:D

Publicerat

Blev smörgåstårta hos en granne som fyllde år. :) Gott. :wub:

Publicerat

Laxtallrik med kallrökt lax, melon, kiwi, räkor, rökta räkor och fransk potatissallad. Serverat på Nabbens rökeri, :Pmumsigt

Publicerat

Kvällsmat på två alvedon. Ramlade i stenskravlet vid linaälven för två dagar sedan och kan knappt hålla i en sked nu på kvällen efter sista fiskesvängen. Jäklar vad ont det gör!!!!

Publicerat
4 minutes ago Nils l sa:

Kvällsmat på två alvedon. Ramlade i stenskravlet vid linaälven för två dagar sedan och kan knappt hålla i en sked nu på kvällen efter sista fiskesvängen. Jäklar vad ont det gör!!!!

Och ett läkarbesök till dessert är inte att tänka på...?

Publicerat
3 minutes ago Nils l sa:

Attans också. Det gör riktigt ont när man ramlar på sådan där stenar efter älven. Jag vet hur det ser ut på flera ställen efter Kalix älv.

Krya på dig!

Publicerat
3 minutes ago shamani sa:

Och ett läkarbesök till dessert är inte att tänka på...?

Nej de förbjuder mig bara att använda armen och se det går inte. Om det blir värre så ska jag nämna det då jag har tid nästa vecka.

Publicerat
2 minutes ago lsjonsson sa:

Attans också. Det gör riktigt ont när man ramlar på sådan där stenar efter älven. Jag vet hur det ser ut på flera ställen efter Kalix älv.

Krya på dig!

Jo det kunde gått riktigt illa då en stor sten inte låg stilla utan tippade framåt och jag baklänges i stenskravlet. Klarade knoppen och knäet och harr till middag blev det,

Publicerat

Överträffade mig själv i köket idag, vildsvinbiffar med fetaost, coleslaw och klyftpotatis sedan en enkel sås till, fy fan va gott med en pilsner till :o

Publicerat
8 hours ago Nils l sa:

Jo det kunde gått riktigt illa då en stor sten inte låg stilla utan tippade framåt och jag baklänges i stenskravlet. Klarade knoppen och knäet och harr till middag blev det,

Du hade riktig tur för det kunde ha slutat riktigt illa. Skönt att du är på benen men lite öm o blå på vissa kroppsdelar gissar jag. Ingen dålig middag.:)

Publicerat

Kyckling, bulgur och currysås. Ananasringar med vispgrädde till dessert. :wub:

Publicerat

Dags att skära upp lite falukorv och se vad som går att äta till det.

Publicerat

Repris på gårdagens fast utan dessert... 

Publicerat

Kokt höns med currysås och ris. Lite kokta morötter bredvid.:wub:

En STOR favorit sedan barndomen.:yes:

Publicerat
3 hours ago Lecha sa:

Kokt höns med currysås och ris. Lite kokta morötter bredvid.:wub:

En STOR favorit sedan barndomen.:yes:

Blev du påmind av sidelock? ;)

Publicerat

Första pizzan inköpt och uppäten från lokala pizzerian. Tog drygt två år... god. :)

Publicerat
18 hours ago shamani sa:

Blev du påmind av sidelock? ;)

Japp, det sved till ordentligt i "currytarmen" efter hans inlägg. :thumbsup:

Publicerat
18 hours ago shamani sa:

Första pizzan inköpt och uppäten från lokala pizzerian. Tog drygt två år... god. :)

Det brukar i regel ta "tia minuta". Då vart den god ska jag säga!:lol:

Publicerat

Skinka, sallad med tomater o gurka o dressing!:)