Publicerat Augusti 8, 20169 yr Ok. Men då kan det ju bli spännande! Man kan ju bara kolla om någon vill chansa och byta osett... Man kan ju riskera att åka på Billys, torra ostmackor, eller något risktigt smaskig överbliven söndagsmiddag. En utmaning för båda parter. En annan tanke är att att alla som vill byta ställer sig i en ring (eller liknande) och skickar ett steg åt vänster... alla får någon annans mat.
Publicerat Augusti 9, 20169 yr Västerbotten paj och kantarell paj en god sallad till och senare ikväll kräftor Härligt med semester.
Publicerat Augusti 11, 20169 yr Egengjord älgskav m purjolök, kantareller, gräddsås, sallad, potatis, lingonsylt o mjölk/öl.
Publicerat Augusti 14, 20169 yr Var kräftskiva igår och av nån snledning köpte vi ett halvt lamm av svägerskan så idag har jag styckat upp det. Så ikväll blev det uskuren grillad lammrygg med pastasallad. Resten av lammet blev färs
Publicerat Augusti 15, 20169 yr Enkelt och gott, färsk, kokt potatis, ugnsbakad lax och en kall örtsås
Publicerat Augusti 16, 20169 yr Grillat nöt o fläsk, sallad och hemmagjorda klyftpotatisar samt lite rökiga såser. En shiraz till det. tyvärr ingen skog efter vinet.
Publicerat Augusti 19, 20169 yr På 2016-08-16 at 20:16 Takko sa: Grillat nöt o fläsk, sallad och hemmagjorda klyftpotatisar samt lite rökiga såser. En shiraz till det. tyvärr ingen skog efter vinet. Blev lite nyfiken här... Var det inte svårt att grilla såserna?
Publicerat Augusti 19, 20169 yr Idag blev det mammas mat. Kom att tänka på att hon ibland gjorde hel fläskkarré med ganska mkt rosmarin på i ugnen. Knapirg yta. Var otroligt länge sedan jag åt, så det blev dagens. Någon slags sås á-la-stundens-ingivelse och gratinerat potatisstomp.
Publicerat Augusti 19, 20169 yr 2 hours ago shamani sa: Blev lite nyfiken här... Var det inte svårt att grilla såserna? Allt går med lite vilja.
Publicerat Augusti 19, 20169 yr 52 minutes ago Takko sa: Allt går med lite vilja. Tydligen... När vi ändå är igång.. Vad hände med skogen? På 2016-08-16 at 20:16 Takko sa: tyvärr ingen skog efter vinet. Den hamnade väl inte på grillen den med?
Publicerat Augusti 21, 20169 yr Författare Grattis till tråden "Dagens rätt" som precis idag fyller 6 år... Trådskaparen själv väljer att göra Slottsstek på hästfransyska, självklart med alla "måstetillbehör", svart-vinbärsgele och pressgurka.
Publicerat Augusti 21, 20169 yr Författare 5 minutes ago sidelock sa: Provar lite av veckans produktion. Ursäkta språket men... JÄVLAR!
Publicerat Augusti 21, 20169 yr Har just smakat på lite vildsvin sköttbullar. Släng dig i väggen vanlig grisfärs! Det blev även lite kantarellsås till ett par påsar abborrfile som jag hittade längst in i frysskåpet. Här äts det mat värdigt en kung just nu.
Publicerat Augusti 24, 20169 yr Sitter på jobbet och ögonen går i kors. Har just ätit äkta ishavstorsk som levererats färsk direkt till dörren från lofoten. Med lite bacon och en öggsås smakade det gudabenådat. Fick lite god kirv av Qvarnhill som skars till smörgåspålägg i morse och den var inte och leka med den heller.
Publicerat Augusti 24, 20169 yr Författare Just nu luktar det galet gott, inte bara i köket utan i hela huset och snålvattnet tilltar i väntan på dagens rätt! Simpel mat egentligen, makaronipudding, men idag är den pimpad med mitt hemrökta tamgrisfläsk. Fick i vintras tag på svenskt, rimmat sidfläsk för futtiga 35:-/kg på Lidl av alla ställen... Köpte raskt några kilon. Kallrökte detta i drygt 3 dygn och fick ett kanonfläsk med stark röksmak, sannolikt inte var mans favorit men jag gillar det skarpt och i makaronipudding funkar det perfekt. Känns lite som att koka soppa på en spik...