Publicerat September 21, 20169 yr Wallenbergare på älgfärs potatismos lingon och p-piller på Grönland. Frun kan hon! S
Publicerat September 21, 20169 yr Fisksoppa på röding plus mammas hembakta mjukbröd. Ikväll somnar man mätt och nöjd.
Publicerat September 21, 20169 yr Som sagt blev det soppa med klimp till middag i går, och sen till kvällsfika och även nattmacka. Till frukost blev det soppa med klimp och till middag så spädde jag ut det sista med lite vatten och gjorde ny klimpsmet vilket sen åts upp. Nu är det tyvärr slut för denna gången... Normalt äter jag bara en måltid per dag och ingenting mer, men när jag har detta hemma så skiter jag i den regeln. Nu får det bli två veckors uppehåll, sen blir det soppa med klimp igen
Publicerat September 22, 20169 yr På 2016-09-21 at 10:22 hs_merkel sa: Wallenbergare på älgfärs potatismos lingon och p-piller på Grönland. Frun kan hon! S P-piller??
Publicerat September 22, 20169 yr Stekta ägg och stekt bacon samt en minibaguette. Till dessert blev ugnsbakad äpple smaksatt med kanel och sirap. Marsansås till...
Publicerat September 22, 20169 yr 5 minutes ago shamani sa: P-piller?? P-piller på Grönland=gröna ärtor
Publicerat September 23, 20169 yr Persiljejärpar på älgfärs som jag hade i frysen. Balkongodlade potatisar och morötter från dotterns svärmors odling. Har bakat smulpaj med äpple så gissa vad det blir till dessert..
Publicerat September 23, 20169 yr Författare Fredagsmys de luxe... Wallenbergare med ett galet onyttigt potatismos och några glas Côtes du Rhône.
Publicerat September 23, 20169 yr Hemmagjord potatisgratäng, sjukt mycket lagrad ost och vitlök i .Kött och grönfor bredvid.
Publicerat September 24, 20169 yr Kebabspett i bröd. Hemkokt hallonsaft till. Resterna av pajen jag åt av igår till dessert.
Publicerat September 25, 20169 yr Kokt potatis, ugnsbakad torskrygg med en persilja/citrussås. Lite blek mat (för ögat) men gott
Publicerat September 26, 20169 yr Microtillagad lax, med potatis och kokta grönsaker. Smör fick sätta ner över det hela som sås.
Publicerat September 26, 20169 yr Författare Idag blir det dillkött och innan jag går å kramar kudden så lägger jag bönor i blöt inför morgondagen!
Publicerat September 27, 20169 yr Rådjursgryta med tunt strimlad bog, kantareller, lök, grädde och lingon. Till det potatismos och sallad!
Publicerat September 27, 20169 yr Middag och lunch äts på jobbet då jag jobbar tre sextontimmars skift på raken men. Karl johan är lent i magen på morgonenm tillsammans med lite surdegsbröd och baconost.
Publicerat September 27, 20169 yr Lite sent men söndagslunchens recept: Vildsvinsburgare för 2 personer 1 gul lök 1 ägg Ströbröd hade inget mått, 0.5 - 1dl kanske Paprika/Chili creme fraische 1/2 burk 500g Vildsvinsfärs Lohmanders Bearnaise hot chipotle salt/peppar Blanda ströbröd, ägg, creme fraische, peppar och salt. Låt stå och dra i ca 10 min Blanda i färsen och forma 4 burgare Stek i smör ngn minut per sida, vänd två gånger, låt stå på eftervärme några minuter. Toppa gärna med en skiva cheddarost Chippotle bea'n funkade mycket bra som sås till denna rätt. Skär löken i tunna skivor, servera den rå Valfria tillbehör, vi åt strips
Publicerat September 27, 20169 yr Ikväll blir det järpar med nyplockad potatis. Ska bju morsan å farsan på mat för första ggn på mkt länge..
Publicerat September 28, 20169 yr Fläskkotletter, hemmagjort potatismos m gräddsås, sallad o mjölk/öl.