Publicerat September 28, 20169 yr Författare Retromiddag idag... Bräckt kassler som sedan gratineras i ugnen med ananas, curry och ost. Absolut ingen kioskvältare men lite skoj att uppleva 70-talet igen.
Publicerat September 28, 20169 yr Ja, detta blev dagens rätt! Har och kommer inte hinna med något mer idag.
Publicerat September 29, 20169 yr Det där är bra mat. Men du verkar ha glömt att lägga baconet i stekpannan! Här blev det bara bullens varmkorv med bröd....
Publicerat September 30, 20169 yr Sallad, gurka, vindruvor, gräddost, rågkex, räkcoctail och alkofri cider
Publicerat September 30, 20169 yr Alkoholfri cider blir inga karlar snyggare av.... Pröva något starkare- då sjunker kraven för "acceptabel" och urvalet blir större - men käket ser jättegott ut.....
Publicerat Oktober 1, 20169 yr 7 hours ago Dansken sa: Alkoholfri cider blir inga karlar snyggare av.... Pröva något starkare- då sjunker kraven för "acceptabel" och urvalet blir större - men käket ser jättegott ut..... Finns inga karlar här där jag bor, vare sig av den acceptabla eller oacceptabla sorten
Publicerat Oktober 1, 20169 yr 15 minutes ago Dansken sa: Då får du ta bussen till Pajala Om hon skulle ha varit med på Römppävikko så började den förra helgen o avslutas idag. http://www.romppa.se/
Publicerat Oktober 1, 20169 yr Nästan eller tallrik gröt till frukost och fördelat resten av dagen: tre knäckemackor med ost... Nä, mår inte prima och då har jag svårt att få i mig mat...
Publicerat Oktober 1, 20169 yr 14 hours ago lsjonsson sa: Om hon skulle ha varit med på Römppävikko så började den förra helgen o avslutas idag. http://www.romppa.se/ Hade blivit gott om napp ifall Jämta hade svängt sin romppa där.
Publicerat Oktober 1, 20169 yr Men alltså.. Totalt icke matrelaterat, så blev min rumpa spanad på igår och jag fick dessutom 2 kramar Inte här hemma dock utan på mataffären där jag handlade mina räkor, kex och ost Nu när jag lugnat er på den punkten, så marsch tillbaka till ämnet och återställ ordningen
Publicerat Oktober 1, 20169 yr 1 hour ago sidelock sa: Hade blivit gott om napp ifall Jämta hade svängt sin romppa där. Ja, jag tror det också!
Publicerat Oktober 1, 20169 yr 1 hour ago Jämta sa: Men alltså.. Totalt icke matrelaterat, så blev min rumpa spanad på igår och jag fick dessutom 2 kramar Inte här hemma dock utan på mataffären där jag handlade mina räkor, kex och ost Nu när jag lugnat er på den punkten, så marsch tillbaka till ämnet och återställ ordningen Dansken nämnde Pajala så jag hade bara på tåget!
Publicerat Oktober 2, 20169 yr Detta är en populär post. En bit helstekt och lagom blodig ryggbiff, kokt färskpotatis med en gräddig svamp/örtsås och som pricken över i en klick vinbärsgelé, duger fint åt mig och min lilla mage det
Publicerat Oktober 2, 20169 yr En långkokt vildsvinsgryta med trattkantareller, potatis, broccoli och en pumpachutney.
Publicerat Oktober 4, 20169 yr Dagens lunch... Caesarsallad! Dagens middag - suga på tummen, precis som alla andra dagar de senaste 5 månaderna.
Publicerat Oktober 4, 20169 yr Många här som är duktiga på att laga till riktig mat. Ett år i Jämtas kök så hade man varit tämligen fet vad jag kan se.
Publicerat Oktober 4, 20169 yr På 2016-10-01 at 22:41 Jämta sa: Men alltså.. Totalt icke matrelaterat, så blev min rumpa spanad på igår och jag fick dessutom 2 kramar
Publicerat Oktober 5, 20169 yr 6 hours ago Nils l sa: Ett år i Jämtas kök så hade man varit tämligen fet vad jag kan se. Nja, jag har ju levt med min egen matlagning i 27 år utan att ha blivit speciellt fet, så varför skulle andra bli det?
Publicerat Oktober 5, 20169 yr 1 hour ago Jämta sa: Nja, jag har ju levt med min egen matlagning i 27 år utan att ha blivit speciellt fet, så varför skulle andra bli det? För att vi till skillnad mot er permanent slanka människor måste tänka oss för. en annan lägger på sig alla sorters massa rätt lätt.
Publicerat Oktober 5, 20169 yr Är det nog gott så äter man mer än man behöver. Det är jävligt enkel matte. Går det in mer i käften än vad som går ut genom arselet så växer arselet och för karlar kaggen fram. Som du lagar mat jämta så är risken mycket stor att käften är större än arselet så då blir det plus på vägen. Ta det som en komplimang!