Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Snacka om att snacka skit i en mattråd ... :huh: :biggrin:

Publicerat

Egen grillad kyckling, ris med currysås, grönsaker o mjölk.:)

Publicerat

Spaghetti och köttfärssås med rårivna morötter i. 

Publicerat

Köttfärslimpa på renfärs m gräddsås, potatis, krösamos, grönsaker o mjölk. :)

Publicerat

Gnocchi med gräddig fläskfilé/grönsaksgryta funkar ju fint en sån här solig och småkylig oktoberonsdag ^_^

101012-mat_zpstsjaryul.jpg

Publicerat
  • Författare

Tog ledigt från älgjakten på eftermiddagen, har sett och räknat ALLA plantor på mitt hygge nu, behöver inte räkna dom igen... :(

Fick därför tid att laga mat i stället för att ta fram nå't färdiglagat från frysen. Oxrullader med ädelostfyllning i gräddsås samt råstekt potatis blir dagens idag.

Publicerat

Mellanlandade vid salladsbaren på Willys igen. Proteinerna i salladen kom från havet denna gången. :)

Publicerat

Dagens middag blev skinka/ostfyllda och baconinlindade älgfärsjärpar, råstekt potatis, lite pepparsås samt en fräsch grönsallad med en enkel, men god vinägrett 

161013-fylldbiff_zps2vhyofx4.jpg

Publicerat

Taco bröd. Rådjursfärs fräst tillsammans med tacokrydda och lite andra kryddor, sen tacosås på brödet på med färsen. Lök,paprika  in i ugn med blå castello.

Typ pizza?

S

Publicerat
  • Författare

Lite retrokänsla idag... En av de fina rödingarna jag fick av Nisse blev pannstekt tillsammans med ganska mycket smör och flagad mandel och serverades med ett lent King Edward-mos och gröna ärtor.

stektröding.jpg

Publicerat

Fläskpannkaka, krösamos, morötter o mjölk.:)

Publicerat
  • Författare

Fick en försvarlig mängd krabbklor som rensats efter bästa förmåga så idag får det bli en ugnsomelett/äggstanning med krabbstuvning.

Publicerat

Här doftar det soppa.. Har 10-liters kastrullen på spisen och det står och småputtrar.  I soppan har jag en hel (ca 4cm tjock) finstrimlad purjo, en stor palsternacka i tärningar, en stadig bit rotselleri i tärningar, fyra rejäla morötter i 2-3 cm stavar, ett vitkålshuvud i ca 3*3 cm och högrev. Typ 1 liter vatten och salt. Ett par timmar eller 3-4 på spisen så köttet faller isär sen... Blir morgondagens middag. :)

Publicerat

Ikväll blev det en lax/räklandgång och snacka om mättande, men såå gott 

2016101416335044360_sbig.jpg?width=765

Publicerat
  • Författare
4 minutes ago Jämta sa:

Ikväll blev det en lax/räklandgång och snacka om mättande, men såå gott 

2016101416335044360_sbig.jpg?width=765

Se där ja, "sprutdricka" också, riktigt fredagsmys alltså! (Y)

Publicerat
5 minutes ago qvarnhill sa:

Se där ja, "sprutdricka" också, riktigt fredagsmys alltså! (Y)

Om du med det menar alkoholfri cider, så javisst.

Publicerat

Vildsvinsgryta med gula kantareller och karljohan. Blev riktigt gott. Lavskrikorna underhöll middagen utanför fönstret. Har hängt en stor bit späck på rävsäker höjd. Frågań är vem som gillade maten mest jag ełler dem. Men helt säkert äter skrikorrna helst svinspäck om de får välja själva.

Publicerat

Här blev det soppan jag kokade igår och till det en tekaka. Nybakt sen bara någon timme... :)

Publicerat

Ugnsstekt sik, potatis, tunnbröd, smör o mjölk!:)

Publicerat

Jämta käkade landgång i går så i dag var jag tvungen att göra precis samma sak! Lyckades dock med bedriften att bomma att köpa majonnäs - vilket jag upptäckte när jag skulle smälla ihop skiten till middag, och alla äggen hade jag redan kokat så jag kunde inte göra egen majonnäs heller... :angry: *morr* 

Men...

... DE HAR BÖRJAT SÄLJA JULMUST!!!! 

Lite plåster på såret i alla fall :wub:

Publicerat
  • Författare
2 hours ago Wizard sa:

Jämta käkade landgång i går så i dag var jag tvungen att göra precis samma sak! Lyckades dock med bedriften att bomma att köpa majonnäs - vilket jag upptäckte när jag skulle smälla ihop skiten till middag, och alla äggen hade jag redan kokat så jag kunde inte göra egen majonnäs heller... :angry: *morr* 

Men...

... DE HAR BÖRJAT SÄLJA JULMUST!!!! 

Lite plåster på såret i alla fall :wub:

Jupp, julmusten är kommen! Även min lilla "snusbod" hade en hel pall av godiset som man måste gå förbi...

Publicerat
4 hours ago Wizard sa:

.. DE HAR BÖRJAT SÄLJA JULMUST!!!! 

Det är ca 1 månad sedan dom började med det här uppe. 2 månader för tidigt.