Publicerat Oktober 9, 20169 yr Detta är en populär post. 37 minutes ago qvarnhill sa: En megastor skithusrulle anbefalles... Ordet "skitjakt" kan komma att få en helt annorlunda innebörd! Gjorde en septemberpremiär med magsår och extremt upprörd mage en gång och vi sköt sex älgar bara på morgonpasset denna premiären så ni kan gissa hur stressande det var att behöva klättra ner från stegen med jämna mellanrum för att inte göra ner sig... Någon älg fick jag inte i passet - inte vad jag såg i alla fall, men ärligen var jag lika glad för det! Det var björnobs tidigare på morgonen bara någon kilometer därifrån så jag höll i en björk med ena näven och min Sako 9.3x62 med den andra medans jag sket varje gång Slut OT
Publicerat Oktober 12, 20169 yr Köttfärslimpa på renfärs m gräddsås, potatis, krösamos, grönsaker o mjölk.
Publicerat Oktober 12, 20169 yr Gnocchi med gräddig fläskfilé/grönsaksgryta funkar ju fint en sån här solig och småkylig oktoberonsdag
Publicerat Oktober 12, 20169 yr Författare Tog ledigt från älgjakten på eftermiddagen, har sett och räknat ALLA plantor på mitt hygge nu, behöver inte räkna dom igen... Fick därför tid att laga mat i stället för att ta fram nå't färdiglagat från frysen. Oxrullader med ädelostfyllning i gräddsås samt råstekt potatis blir dagens idag.
Publicerat Oktober 12, 20169 yr Mellanlandade vid salladsbaren på Willys igen. Proteinerna i salladen kom från havet denna gången.
Publicerat Oktober 13, 20169 yr Dagens middag blev skinka/ostfyllda och baconinlindade älgfärsjärpar, råstekt potatis, lite pepparsås samt en fräsch grönsallad med en enkel, men god vinägrett
Publicerat Oktober 13, 20169 yr Taco bröd. Rådjursfärs fräst tillsammans med tacokrydda och lite andra kryddor, sen tacosås på brödet på med färsen. Lök,paprika in i ugn med blå castello. Typ pizza? S
Publicerat Oktober 13, 20169 yr Författare Lite retrokänsla idag... En av de fina rödingarna jag fick av Nisse blev pannstekt tillsammans med ganska mycket smör och flagad mandel och serverades med ett lent King Edward-mos och gröna ärtor.
Publicerat Oktober 14, 20169 yr Författare Fick en försvarlig mängd krabbklor som rensats efter bästa förmåga så idag får det bli en ugnsomelett/äggstanning med krabbstuvning.
Publicerat Oktober 14, 20169 yr Här doftar det soppa.. Har 10-liters kastrullen på spisen och det står och småputtrar. I soppan har jag en hel (ca 4cm tjock) finstrimlad purjo, en stor palsternacka i tärningar, en stadig bit rotselleri i tärningar, fyra rejäla morötter i 2-3 cm stavar, ett vitkålshuvud i ca 3*3 cm och högrev. Typ 1 liter vatten och salt. Ett par timmar eller 3-4 på spisen så köttet faller isär sen... Blir morgondagens middag.
Publicerat Oktober 14, 20169 yr Ikväll blev det en lax/räklandgång och snacka om mättande, men såå gott
Publicerat Oktober 14, 20169 yr Författare 4 minutes ago Jämta sa: Ikväll blev det en lax/räklandgång och snacka om mättande, men såå gott Se där ja, "sprutdricka" också, riktigt fredagsmys alltså! (Y)
Publicerat Oktober 14, 20169 yr 5 minutes ago qvarnhill sa: Se där ja, "sprutdricka" också, riktigt fredagsmys alltså! (Y) Om du med det menar alkoholfri cider, så javisst.
Publicerat Oktober 14, 20169 yr Grekisk pytt i panna, sallad o mjölk/öl. http://www.matklubben.nu/recept/grekisk_pyttipanna_21145.html
Publicerat Oktober 15, 20169 yr Författare Detta är en populär post. Idag tänkte jag städa bort en svendom... Skam till sägandes så har jag aldrig tidigare ätit mufflon men idag smäller det. Helstekt mufflonentrecote och potatisgratäng får det bli!
Publicerat Oktober 15, 20169 yr Vildsvinsgryta med gula kantareller och karljohan. Blev riktigt gott. Lavskrikorna underhöll middagen utanför fönstret. Har hängt en stor bit späck på rävsäker höjd. Frågań är vem som gillade maten mest jag ełler dem. Men helt säkert äter skrikorrna helst svinspäck om de får välja själva.
Publicerat Oktober 15, 20169 yr Här blev det soppan jag kokade igår och till det en tekaka. Nybakt sen bara någon timme...
Publicerat Oktober 15, 20169 yr Jämta käkade landgång i går så i dag var jag tvungen att göra precis samma sak! Lyckades dock med bedriften att bomma att köpa majonnäs - vilket jag upptäckte när jag skulle smälla ihop skiten till middag, och alla äggen hade jag redan kokat så jag kunde inte göra egen majonnäs heller... *morr* Men... ... DE HAR BÖRJAT SÄLJA JULMUST!!!! Lite plåster på såret i alla fall
Publicerat Oktober 16, 20169 yr Författare 2 hours ago Wizard sa: Jämta käkade landgång i går så i dag var jag tvungen att göra precis samma sak! Lyckades dock med bedriften att bomma att köpa majonnäs - vilket jag upptäckte när jag skulle smälla ihop skiten till middag, och alla äggen hade jag redan kokat så jag kunde inte göra egen majonnäs heller... *morr* Men... ... DE HAR BÖRJAT SÄLJA JULMUST!!!! Lite plåster på såret i alla fall Jupp, julmusten är kommen! Även min lilla "snusbod" hade en hel pall av godiset som man måste gå förbi...
Publicerat Oktober 16, 20169 yr 4 hours ago Wizard sa: .. DE HAR BÖRJAT SÄLJA JULMUST!!!! Det är ca 1 månad sedan dom började med det här uppe. 2 månader för tidigt.