Publicerat Oktober 16, 20169 yr Finns här också, men jag har ett par småflaskor kvar sedan förra säsongen...
Publicerat Oktober 16, 20169 yr Idag ska det bli lapskaus. Med andra ord skära ner potatis i bitar i soppan från igår och koka ihop det till en fast "massa". Lingonsylt och lite bröd till. Och Jonssondryck (läs: mjölk). Gotti
Publicerat Oktober 16, 20169 yr 1 minute ago shamani sa: Idag ska det bli lapskaus. Med andra ord skära ner potatis i bitar i soppan från igår och koka ihop det till en fast "massa". Lingonsylt och lite bröd till. Och Jonssondryck (läs: mjölk). Gotti Den mentalsjuka ullharen kör ju med öl/mjölk, förmodligen 50/50 blandning.
Publicerat Oktober 16, 20169 yr Välrökt älghjärta, stått och skivat och varannan bit hamnade i mig istället för fryspapperet.....
Publicerat Oktober 16, 20169 yr Idag blev det en enkel pizzamacka Har sina fördelar med att baka bröd alltså
Publicerat Oktober 16, 20169 yr 15 hours ago lsjonsson sa: Det är ca 1 månad sedan dom började med det här uppe. 2 månader för tidigt. Men vintern kommer ju tidigare hos er och med den julmusten
Publicerat Oktober 16, 20169 yr 47 minutes ago Takko sa: Men vintern kommer ju tidigare hos er och med den julmusten Ha ha ha! Men för bövelen inte behöver man ha julmust i sept. redan.
Publicerat Oktober 18, 20169 yr Hittade ett recept på laxpasta som såg gott ut. Orkade inte färdgställa innan nattskiftet men imorgon blir det matbackar.
Publicerat Oktober 19, 20169 yr Ligger och tycker synd om mig själv efter att ha proppat i mig alldeles för mycket. Men det blev mycket gott. Två matbackar fick jag till sämre tider.
Publicerat Oktober 19, 20169 yr 9 minutes ago Nils l sa: Inte i närheten av Jämtas bilder men helt godkänt på tallriken. Varför tror du jag har slutat skriva här?
Publicerat Oktober 19, 20169 yr 8 minutes ago sidelock sa: Varför tror du jag har slutat skriva här? Ja ingen av oss platsar kanske i svenska kocklandslaget och som matfotograf kommer vi inte långt heller. Men man kan inte vara bäst på allt.
Publicerat Oktober 19, 20169 yr Slängde ihop lite carbonara till mig och grabben, tänkte göra nån extra portion till matlåda. Var lite disträ och fick hjärnsläpp och råkade koka 1 kg spagetti. Så nu vet jag vad det blir för mat i morgon, i övermorgon, i överövermorgon, ...
Publicerat Oktober 19, 20169 yr 28 minutes ago Nils l sa: Inte i närheten av Jämtas bilder men helt godkänt på tallriken. Nää... I jämförelse ser det ut som du fixar i ordning för en kväll med papier mache! ;-)
Publicerat Oktober 19, 20169 yr 23 minutes ago Nils l sa: Ja ingen av oss platsar kanske i svenska kocklandslaget och som matfotograf kommer vi inte långt heller. Men man kan inte vara bäst på allt. Tur vi är vita heterosexuella män så vi får allt gratis av patriarkatet.
Publicerat Oktober 19, 20169 yr 2 hours ago sidelock sa: Tur vi är vita heterosexuella män så vi får allt gratis av patriarkatet. Jaså du kastar också in en röd strumpa i vittvätten om det blir för mycket.
Publicerat Oktober 20, 20169 yr Planerar matlagningen så jag slipper stå vid spisen under helgens långskift. Blir abborrfile i eftermiddag och gör samtidigt en svampsoppa att mumsa på innan läggdags. Så menyn i helgen blir fisk och fisk samt svampsoppa till frukost. Men ledigveckan ska det avnjutas en stek på gris.
Publicerat Oktober 20, 20169 yr Basmatiris med gröna ärtor och i smör/curry snabbt uppfrästa räkor blev dagens mat här