Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat
56 minutes ago sidelock sa:

Det har jag fan inte sagt. ;) 

Nä,  men du tänkte det säkert...  ;)

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

När rutan väl är där så är det omöjligt att få bort den. Ibland går det inte att skriva utanför heller om man har raderat det inuti rutan. 

Men jag tror jag har kommit på  något... Jag har slutat klicka "bakåt" när jag har postat något och det verkar funka. Klicka på "gå tillbaka till alla ämnen i denna arean" verkar funka. So far so good. ;)

Publicerat

Ruskväder och snöar. Saknar lite märgben från älg. Hade varit in i helsike gott med en varm köttsoppa idag. Men i brist på bröd får man äta limpa så det får nog bli en fisksoppa då.

Publicerat

Krämig lasagne med en nypa chili i, toppad med gräddost och till det en fräsch blandning av romansallad, gurka och baby plommontomater passar ju väldigt bra en sån här kymig oktoberkväll :yes:

Jag använder helst färska pastaplattor när jag gör lasagne, men ett litet tips om man använder torkade är att låta dem ligga i vattenbad medan man gör bechamelsåsen och köttfärssåsen, dels blir det en bättre konsistens och dels så kapar man ju tillagningstiden rätt ordentligt.

2016102616244392750_sbig.jpg?width=765

Publicerat
16 minutes ago Jämta sa:

Krämig lasagne med en nypa chili i, toppad med gräddost och till det en fräsch blandning av romansallad, gurka och baby plommontomater passar ju väldigt bra en sån här kymig oktoberkväll :yes:

Jag använder helst färska pastaplattor när jag gör lasagne, men ett litet tips om man använder torkade är att låta dem ligga i vattenbad medan man gör bechamelsåsen och köttfärssåsen, dels blir det en bättre konsistens och dels så kapar man ju tillagningstiden rätt ordentligt.

2016102616244392750_sbig.jpg?width=765

Tack för tipset! :)

Publicerat

Ugnsstekt fjällröding (Frilevande från G-vares fjällvärld), potatis, smör, tunnbröd o mjölk.:)

Publicerat

Aptitlös idag, så dottern fick välja fritt idag och blev därmed serverad pizzamackor.

Publicerat

Anka. Påminde rätt mycket om saftig gris. . .  Såsen blev inte vad jag önskade. <_< potatisen blev bra . Och de rårivna morötterna glömde jag bort . . . 

Publicerat

Idag gjorde jag det enkelt för mig. 
Tärnade en kycklingfilé, kryddade och stekte i rapsolja. När de var klara så fräste jag upp broccoli, blomkål och morötter, tippade i kycklingen och avrundade med ca 1½ dl crème fraiche för att få lite sås. Till det serverades basmatiris och fastän vi var 3 som åt så blev det mat över :yes:

2016103011393360920_sbig.jpg?width=765 

Publicerat
På 2016-10-16 at 16:00 Nils l sa:

Gryta på and. Måste äta ur frysen så det ryms łite julbak. 

Hur gör du grytan? 

Publicerat

Gammaldags vis. Bryner fågeln med saltat fläsk och kryddat med enbär och vitpeppar. Reder sedan sås med vetemjöl och tillsätter vatten och låter köttet koka med. Sedan tillsätter jag grädde och smakar av med peppar o salt. Ris eller potatis med gelé till och något gott bröd så är man hemma.

Publicerat

Idag blev det en sjömansbiff på nötinnanlår.

Publicerat

Ligger Potatisar i ugnen. Ugnsbakad potatis med grilladkycklingröra blir det 

Publicerat

Fick ju en del anka till övers i fredags så jag hade lite kokt potatis, blå bands 5 peppar och rårivna morötter till lite anka idag . Var riktigt gott med den såsen till . :)

Publicerat

Glömde riva morötter till . . . 

IMG_20161031_163806.jpg

Publicerat

Kycklinggryta  på Anders vis ala hemmagjord curry med citrus o nudlar 

Publicerat
2 hours ago shamani sa:

Glömde riva morötter till . . . 

IMG_20161031_163806.jpg

Morötter är sånt man skrämmer barnen med om de inte sköter sig!!

Publicerat
1 hour ago dru sa:

Morötter är sånt man skrämmer barnen med om de inte sköter sig!!

Personligen tycker jag det är gott. ;)

Publicerat

Repris på gårdagens då det blev en del över. Och idag så dricker jag fjolårets sist julmust till. Bäst före 09 februari 2016 står det på flaskan. . .  :blink:

Men det är ju NU den här mognat och är godast . . . :wub:

Publicerat

Ugnsstekt Jokkmokkskorv nr 1, ( sedan inget, nr 2 Nordcharks falukorv) stuvade makaroner, grönsaker o mjölk.:thumbsup::D

Publicerat
7 minutes ago lsjonsson sa:

Ugnsstekt Jokkmokkskorv nr 1, ( sedan inget, nr 2 Nordcharks falukorv) stuvade makaroner, grönsaker o mjölk.:thumbsup::D

Triggade jag något igår? :rolleyes:

Publicerat
4 minutes ago shamani sa:

Triggade jag något igår? :rolleyes:

Åh nej, det gjorde du inte! Lite variation måste man ha. Frun blir less på för mycket älgkött.:angry:

Publicerat
  • Författare

Lätt moddad Chicken Kiev idag. Hade ett färdiglagat kycklingbröst sedan tidigare i kylen så det pumpades med vitlök och dubbelpannerades och tillagades i fritösen då den i alla fall var framme för frittarnas skull. Ja just ja... Det fanns lite gammal hemslagen bea också så den städades undan från kylen. Hatar att kasta mat!

Publicerat

Blev bjuden på mat på BK idag. Äldsta barnbarnet äter hellre morötter än strips, och det är bra. Dock blir jag lite fundersam när han doppar dom i ketchup . . . :o:woot: :lol:

Och bara för det så var ju jag tvungen att testa strips doppade i mjukglass. Sägs ju vara överraskande gott . Jag hade chokladsås på glassen också kan jag tillägga . Kalla strips doppade i mjukglass med chokladsås. . .  Fan,  det var faktiskt gott ! ^_^