Publicerat Oktober 25, 20169 yr 56 minutes ago sidelock sa: Det har jag fan inte sagt. Nä, men du tänkte det säkert...
Publicerat Oktober 25, 20169 yr När rutan väl är där så är det omöjligt att få bort den. Ibland går det inte att skriva utanför heller om man har raderat det inuti rutan. Men jag tror jag har kommit på något... Jag har slutat klicka "bakåt" när jag har postat något och det verkar funka. Klicka på "gå tillbaka till alla ämnen i denna arean" verkar funka. So far so good.
Publicerat Oktober 26, 20169 yr Ruskväder och snöar. Saknar lite märgben från älg. Hade varit in i helsike gott med en varm köttsoppa idag. Men i brist på bröd får man äta limpa så det får nog bli en fisksoppa då.
Publicerat Oktober 26, 20169 yr Krämig lasagne med en nypa chili i, toppad med gräddost och till det en fräsch blandning av romansallad, gurka och baby plommontomater passar ju väldigt bra en sån här kymig oktoberkväll Jag använder helst färska pastaplattor när jag gör lasagne, men ett litet tips om man använder torkade är att låta dem ligga i vattenbad medan man gör bechamelsåsen och köttfärssåsen, dels blir det en bättre konsistens och dels så kapar man ju tillagningstiden rätt ordentligt.
Publicerat Oktober 26, 20169 yr 16 minutes ago Jämta sa: Krämig lasagne med en nypa chili i, toppad med gräddost och till det en fräsch blandning av romansallad, gurka och baby plommontomater passar ju väldigt bra en sån här kymig oktoberkväll Jag använder helst färska pastaplattor när jag gör lasagne, men ett litet tips om man använder torkade är att låta dem ligga i vattenbad medan man gör bechamelsåsen och köttfärssåsen, dels blir det en bättre konsistens och dels så kapar man ju tillagningstiden rätt ordentligt. Tack för tipset!
Publicerat Oktober 27, 20169 yr Ugnsstekt fjällröding (Frilevande från G-vares fjällvärld), potatis, smör, tunnbröd o mjölk.
Publicerat Oktober 27, 20169 yr Aptitlös idag, så dottern fick välja fritt idag och blev därmed serverad pizzamackor.
Publicerat Oktober 28, 20169 yr Anka. Påminde rätt mycket om saftig gris. . . Såsen blev inte vad jag önskade. potatisen blev bra . Och de rårivna morötterna glömde jag bort . . .
Publicerat Oktober 30, 20169 yr Idag gjorde jag det enkelt för mig. Tärnade en kycklingfilé, kryddade och stekte i rapsolja. När de var klara så fräste jag upp broccoli, blomkål och morötter, tippade i kycklingen och avrundade med ca 1½ dl crème fraiche för att få lite sås. Till det serverades basmatiris och fastän vi var 3 som åt så blev det mat över
Publicerat Oktober 30, 20169 yr På 2016-10-16 at 16:00 Nils l sa: Gryta på and. Måste äta ur frysen så det ryms łite julbak. Hur gör du grytan?
Publicerat Oktober 30, 20169 yr Gammaldags vis. Bryner fågeln med saltat fläsk och kryddat med enbär och vitpeppar. Reder sedan sås med vetemjöl och tillsätter vatten och låter köttet koka med. Sedan tillsätter jag grädde och smakar av med peppar o salt. Ris eller potatis med gelé till och något gott bröd så är man hemma.
Publicerat Oktober 30, 20169 yr Ligger Potatisar i ugnen. Ugnsbakad potatis med grilladkycklingröra blir det
Publicerat Oktober 30, 20169 yr Fick ju en del anka till övers i fredags så jag hade lite kokt potatis, blå bands 5 peppar och rårivna morötter till lite anka idag . Var riktigt gott med den såsen till .
Publicerat Oktober 31, 20169 yr 2 hours ago shamani sa: Glömde riva morötter till . . . Morötter är sånt man skrämmer barnen med om de inte sköter sig!!
Publicerat Oktober 31, 20169 yr 1 hour ago dru sa: Morötter är sånt man skrämmer barnen med om de inte sköter sig!! Personligen tycker jag det är gott.
Publicerat November 1, 20169 yr Repris på gårdagens då det blev en del över. Och idag så dricker jag fjolårets sist julmust till. Bäst före 09 februari 2016 står det på flaskan. . . Men det är ju NU den här mognat och är godast . . .
Publicerat November 1, 20169 yr Ugnsstekt Jokkmokkskorv nr 1, ( sedan inget, nr 2 Nordcharks falukorv) stuvade makaroner, grönsaker o mjölk.
Publicerat November 1, 20169 yr 7 minutes ago lsjonsson sa: Ugnsstekt Jokkmokkskorv nr 1, ( sedan inget, nr 2 Nordcharks falukorv) stuvade makaroner, grönsaker o mjölk. Triggade jag något igår?
Publicerat November 1, 20169 yr 4 minutes ago shamani sa: Triggade jag något igår? Åh nej, det gjorde du inte! Lite variation måste man ha. Frun blir less på för mycket älgkött.
Publicerat November 1, 20169 yr Författare Lätt moddad Chicken Kiev idag. Hade ett färdiglagat kycklingbröst sedan tidigare i kylen så det pumpades med vitlök och dubbelpannerades och tillagades i fritösen då den i alla fall var framme för frittarnas skull. Ja just ja... Det fanns lite gammal hemslagen bea också så den städades undan från kylen. Hatar att kasta mat!
Publicerat November 2, 20169 yr Detta är en populär post. Just denna ugnsgratinerade paprika är fylld med gräddost och en lite lagom "het" röra på köttfärs/blandade bönor och med grönsallad och färska, snabbt smörstekta champinjoner och dito gul lök till det, så blir det ju förjäkla gott
Publicerat November 2, 20169 yr Blev bjuden på mat på BK idag. Äldsta barnbarnet äter hellre morötter än strips, och det är bra. Dock blir jag lite fundersam när han doppar dom i ketchup . . . Och bara för det så var ju jag tvungen att testa strips doppade i mjukglass. Sägs ju vara överraskande gott . Jag hade chokladsås på glassen också kan jag tillägga . Kalla strips doppade i mjukglass med chokladsås. . . Fan, det var faktiskt gott !