Publicerat Oktober 20, 20169 yr Författare Detta är en populär post. Trots alla olika egenhändigt hopsamlade proteiner samt även fådda har jag galet svårt att stå emot tjocka revbensspjäll av tamgrisbog för under 40:-/kg. Väl tillagade spjäll med kokt potatis, äppelmos och riktig gräddsås är helt enkelt galet gott!
Publicerat Oktober 20, 20169 yr Haft svårt att vila idag och har jobbat med ved i nästan fyra timmar efter nattskiftet. Somnade några tim mar men vaknade hungrig som en nyväckt slagbjörn. Tillbringat någon timme i köket med matförberedelser inför tolvtimmarsnättterna. Stekt färdigt två påsar abborrfile och gjort klart med en lättlagad men stadig frukost på Karl Johan soppa. Bara koka potatis imorgon. Men av någon helt outgrundlig anledning så ser mitt kök ut som att det varit med om varenda naturkatastrof sedan dinosaurierna dog ut när jag är klar. Har diskat tre maskiner idag.
Publicerat Oktober 21, 20169 yr Författare Trots allt, det är fredag så man måste väl få mysa lite!? Myser på med älgkalvbiff, pommes och bea. Gjorde mig till och slog ihop min egen bea dagen till ära!
Publicerat Oktober 21, 20169 yr Nu börjar oxskiften med tolvtimmarsnättterna och allt går ut på att jobba äta skita och sova. Har gjort klart så att det bara är att ta fram matbackar och värma. Fiskat efter bra recept på vildsvin och hittat några som ska testas. Finns ju lite att ta av om man säger så.
Publicerat Oktober 22, 20169 yr Författare 11 minutes ago Edsvalla sa: I dag är det hackkörvens dag http://hackkorven.se/ Fan, det har jag missat! Kommer med nostalgi ihåg hackkörven från Berglinds i Hagen, norr om Deje... Görgött!
Publicerat Oktober 22, 20169 yr 10 minutes ago qvarnhill sa: Fan, det har jag missat! Kommer med nostalgi ihåg hackkörven från Berglinds i Hagen, norr om Deje... Görgött! Hackkörv är bland det godaste som finns
Publicerat Oktober 22, 20169 yr Hackkörv, potäter å röbeter. Mmmmmmm........ Äääälskliiiing! Jag har kommit på vad du ska laga för mat imorgon.
Publicerat Oktober 22, 20169 yr Författare Nej hörrni, nu får ni sluta skriva om hackkörv, blir snart tvingad att fara till sta'n i mörr'n å försöka få tag på delikatessen!
Publicerat Oktober 23, 20169 yr Författare Idag blir det nykokt älgköttsoppa med ostklimp till brunch och i afton blir det älgkalvskalops med kokpärer och inlagda rödbetor.
Publicerat Oktober 24, 20169 yr På 2016-10-20 at 16:58 qvarnhill sa: Trots alla olika egenhändigt hopsamlade proteiner samt även fådda har jag galet svårt att stå emot tjocka revbensspjäll av tamgrisbog för under 40:-/kg. Väl tillagade spjäll med kokt potatis, äppelmos och riktig gräddsås är helt enkelt galet gott! Min gamla mormor brukade steka revbenen i ugn och sedan låta dem koka i såsen till mjäll konsistens. Minnesvärda drabbningar som ofelbart slutade på soffan.
Publicerat Oktober 24, 20169 yr På 2016-10-23 at 11:30 qvarnhill sa: Idag blir det nykokt älgköttsoppa med ostklimp till brunch och i afton blir det älgkalvskalops med kokpärer och inlagda rödbetor. Har du lyckats putta omkull någon i år?
Publicerat Oktober 24, 20169 yr I helgen serverades halstrad älgbiff. I särklass det bästa älgkött jag käkat, hade fått hänga ordentligt. Hade en stadig skiva kvar i kylen som blev dagens middag. Ljummen, stekt i Jureskogs nöttalg, ganska mkt salt och en svätt svartpeppar.
Publicerat Oktober 24, 20169 yr Författare 1 hour ago MagnusN sa: Har du lyckats putta omkull någon i år? Inte ännu...
Publicerat Oktober 24, 20169 yr På 2016-10-16 at 12:48 sidelock sa: Får inte bort denna rutan! Så jäkla trött jag blir! Har postat den här rutan tom tidigare för att bli av med den, men nu var den här igen. Utan att jag klickat på citerat..
Publicerat Oktober 24, 20169 yr Nu ska vi se... Ingen citatruta nu iaf.. Bidde varmkorv i briochebröd idag. Så vansinnigt onyttigt och gott...
Publicerat Oktober 25, 20169 yr Var inställd på köttfärssås men Wilda önskade annat.. har så pissig fantasi! Men så kom jag på att jag hade fasaner hängandes på altan.. Blir ngn slags dragonfasanbaconblandning..blir nog helt okay
Publicerat Oktober 25, 20169 yr På 2016-10-24 at 20:42 shamani sa: På 2016-10-16 at 12:48 sidelock sa: Får inte bort denna rutan! Så jäkla trött jag blir! Har postat den här rutan tom tidigare för att bli av med den, men nu var den här igen. Utan att jag klickat på citerat.. Det har jag fan inte sagt.
Publicerat Oktober 25, 20169 yr Shamani, du är inte ensam om detta problem och det kommer ibland i trådar jag aldrig läst förr. Eller så kan ett citat jag redan postat dyka upp på nytt efter nån dag. Likadant från både dator och mobil, på datorn kan man trycka på deleteknappen så försvinner citatrutan. På mobilen går det ej att få bort trots att jag tom rensade ALL webbläsardata. Det måste vara en bugg i forumet.