Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Haft svårt att vila idag och har jobbat med ved i nästan fyra timmar efter nattskiftet. Somnade några tim mar men vaknade hungrig som en nyväckt slagbjörn. Tillbringat någon timme i köket med matförberedelser inför tolvtimmarsnättterna. Stekt färdigt två påsar abborrfile och gjort klart med en lättlagad men stadig frukost på Karl Johan soppa. Bara koka potatis imorgon. Men av någon helt outgrundlig anledning så ser mitt kök ut som att det varit med om varenda naturkatastrof sedan dinosaurierna dog ut när jag är klar. Har diskat tre maskiner idag. 

IMG_20161020_170349.jpg

IMG_20161020_173036.jpg

Publicerat
  • Författare

Trots allt, det är fredag så man måste väl få mysa lite!? Myser på med älgkalvbiff, pommes och bea. Gjorde mig till och slog ihop min egen bea dagen till ära!

bea.jpg

Publicerat

Nu börjar oxskiften med tolvtimmarsnättterna och allt går ut på att jobba äta skita och sova. Har gjort klart så att det bara är att ta fram matbackar och värma. Fiskat efter bra recept på vildsvin och hittat några som ska testas. Finns ju lite att ta av om man säger så.

Publicerat

Går ornen att äta då? :)

Publicerat

Här bara smakat en gryta på den men den var det då inget fel på. 

Publicerat

Middag på panerad abborrfile och potatis. Dags o tjänstgöra!

Publicerat

I dag är det hackkörvens dag 

http://hackkorven.se/

Publicerat
  • Författare
11 minutes ago Edsvalla sa:

I dag är det hackkörvens dag 

http://hackkorven.se/

Fan, det har jag missat!

Kommer med nostalgi ihåg hackkörven från Berglinds i Hagen, norr om Deje... Görgött!

Publicerat
10 minutes ago qvarnhill sa:

Fan, det har jag missat!

Kommer med nostalgi ihåg hackkörven från Berglinds i Hagen, norr om Deje... Görgött!

Hackkörv är bland det godaste som finns

Publicerat

Hackkörv, potäter å röbeter. Mmmmmmm........

Äääälskliiiing! Jag har kommit på vad du ska laga för mat imorgon.:D

Publicerat
  • Författare

Nej hörrni, nu får ni sluta skriva om hackkörv, blir snart tvingad att fara till sta'n i mörr'n å försöka få tag på delikatessen!

Publicerat
  • Författare

Idag blir det nykokt älgköttsoppa med ostklimp till brunch och i afton blir det älgkalvskalops med kokpärer och inlagda rödbetor.

Publicerat
På 2016-10-16 at 12:48 sidelock sa:

Publicerat
På 2016-10-20 at 16:58 qvarnhill sa:

Trots alla olika egenhändigt hopsamlade proteiner samt även fådda har jag galet svårt att stå emot tjocka revbensspjäll av tamgrisbog för under 40:-/kg. Väl tillagade spjäll med kokt potatis, äppelmos och riktig gräddsås är helt enkelt galet gott! :wub:

Min gamla mormor brukade steka revbenen i ugn och sedan låta dem koka i såsen till mjäll konsistens. Minnesvärda drabbningar som ofelbart slutade på soffan.

Publicerat
På 2016-10-23 at 11:30 qvarnhill sa:

Idag blir det nykokt älgköttsoppa med ostklimp till brunch och i afton blir det älgkalvskalops med kokpärer och inlagda rödbetor.

Har du lyckats putta omkull någon i år?

Publicerat

I helgen serverades halstrad älgbiff. I särklass det bästa älgkött jag käkat, hade fått hänga ordentligt. Hade en stadig skiva kvar i kylen som blev dagens middag. Ljummen, stekt i Jureskogs nöttalg, ganska mkt salt och en svätt svartpeppar.

Publicerat
  • Författare
1 hour ago MagnusN sa:

Har du lyckats putta omkull någon i år?

Inte ännu...

Publicerat

Får inte bort denna rutan! Så jäkla trött jag blir! Har postat den här rutan tom tidigare för att bli av med den, men nu var den här igen. Utan att jag klickat på citerat.. :wallbash:

Publicerat

Nu ska vi se... Ingen citatruta nu iaf.. 

Bidde varmkorv i briochebröd idag. Så vansinnigt onyttigt och gott... 

Publicerat

Dagens mat; Basmatiris, tärnad stekt kyckling och äppelsallad

2016102516084000460_sbig.jpg?width=765 

Publicerat

Var inställd på köttfärssås men Wilda önskade annat.. har så pissig fantasi! Men så kom jag på att jag hade fasaner hängandes på altan.. Blir ngn slags dragonfasanbaconblandning..blir nog helt okay :blink:

Publicerat

Beskrivning känns onödig här... En räckte dock inte... ;)   

IMG_20161025_155428.jpg

Publicerat
På 2016-10-24 at 20:42 shamani sa:

Får inte bort denna rutan! Så jäkla trött jag blir! Har postat den här rutan tom tidigare för att bli av med den, men nu var den här igen. Utan att jag klickat på citerat.. :wallbash:

Det har jag fan inte sagt. ;) 

Publicerat

Shamani, du är inte ensam om detta problem och det kommer ibland i trådar jag aldrig läst förr. Eller så kan ett citat jag redan postat dyka upp på nytt efter nån dag. Likadant från både dator och mobil, på datorn kan man trycka på deleteknappen så försvinner citatrutan.

På mobilen går det ej att få bort trots att jag tom rensade ALL webbläsardata. Det måste vara en bugg i forumet.