Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Här blir det lapskaus. ^_^ 

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Kände mig smått ambitiös idag, så det blev egengjord vol-au-vent, fylld med räkstuvning och till det en avokadosallad :yes:

2016111117555268850_sbig.jpg?width=765

Publicerat
51 minutes ago Jämta sa:

Kände mig smått ambitiös idag, så det blev egengjord vol-au-vent, fylld med räkstuvning och till det en avokadosallad :yes:

En förrätt för 175 kr på en finare restaurang...? 

Publicerat
2 minutes ago shamani sa:

En förrätt för 175 kr på en finare restaurang...? 

Skulle man beställa en husgjord vol-au-vent av den storleken med avokadosallad och stuvning gjord på handskalade räkor så skulle den nog kosta en del, ja.

Men det är ju gott och jag kan göra själv så.. ;)

Publicerat
  • Författare
1 hour ago Jämta sa:

Alltså, har du vikit och kavlat degen själv, ganska tidsödande, är jag djupt impad!

Publicerat
1 minute ago qvarnhill sa:

Alltså, har du vikit och kavlat degen själv, ganska tidsödande, är jag djupt impad!

Skulle säga väldigt tidsödande, men ibland känner jag mig ambitiös även på hemmaplan som sagt ;)

Publicerat

Här blev det riktigt avancerat... 

Fläskkorv med kokt potatis och sursöt (nej, inte sötsur!) sås. så gott! :wub:

Publicerat
  • Författare
41 minutes ago Jämta sa:

Skulle säga väldigt tidsödande, men ibland känner jag mig ambitiös även på hemmaplan som sagt ;)

Top Notch! :thumbsup:

Publicerat
19 hours ago qvarnhill sa:

Grisbog för under 40:-/kg, då måste man köpa! Svensk grisbog alltså och dessutom inhandlad på en affär som betalar en krona över noteringen för fläsk.

Fläker upp bogen och fyller den med en mojja bestående av finhackad, sauterad gul lök, fyra pressade vitlöksklyftor, rivet ska av en citron, rosmarin, en klick sambal oelek och ett finhackat äpple samt lite salt. Rullar ihop och binder hårt och bakar sedan på 125 grader i två/tre timmar, gasar på lite på slutet för fin yta. Råstekt potatis och en smarrig sås av den goda stekskyn blir tillbehör.

fylldgrisbog.jpg

Men köper du griskött? Trodde att det var som att bjuda bagarns barn på bröd. ☺

Publicerat
26 minutes ago Nils l sa:

Är man från en gård så vill man ha tamkreatur ibland oavsett hur gott det är med vilt. :yes: 

Publicerat

Gjorde helstekt gås med potatismos och gräddig sås som reddes med gåsfett och mjöl, till det svartvinbärsgele och lite herrgårdsgrönsaker.

Nu har jag även en liter gåsfett som jag inre riktigt vet vad jag ska göra med men det smakar fantastiskt så nåt ska man väl kunna hitta på B)

Publicerat
6 hours ago sidelock sa:

Är man från en gård så vill man ha tamkreatur ibland oavsett hur gott det är med vilt. :yes: 

Kan så vara sidelock. Men för mig så smäller vildsvinsköttet så mycket högre än vad allt tamsvinskött någonsin kan komma i närheten av. Så länge jag får möjligheten att stoppa ett vildsvin i frysen så kommer det inte in något tamsvinskött i min frys. Men han Qvarnhill kanske är så förbaskat bortskämd med vildsvin på samma sätt som jag är med ädelfisk då jag nästan föredrar abborrar framför lax och öring numera.

Publicerat
Just now Nils l sa:

Kan så vara sidelock. Men för mig så smäller vildsvinsköttet så mycket högre än vad allt tamsvinskött någonsin kan komma i närheten av. Så länge jag får möjligheten att stoppa ett vildsvin i frysen så kommer det inte in något tamsvinskött i min frys. Men han Qvarnhill kanske är så förbaskat bortskämd med vildsvin på samma sätt som jag är med ädelfisk då jag nästan föredrar abborrar framför lax och öring numera.

Exakt så.

Jag föredrar med vildsvin, men likväl vill jag ha stekt fläsk och löksås ibland. ;) 

Publicerat
  • Författare
16 hours ago Nils l sa:

Man vill ha lite färskt kött ibland, hur gott det än är med det frysta, vilda! Och, grisuppfödare har det ganska tufft så ibland får man ju göra ett litet stödköp, det gör det, det gör liksom.

Publicerat

Grovt skurna karrekotletter på vildsvin. Kryddat med vitlök och annat gott. Man har ju hört skräckhistorier om hur hemskt stora galtar ska smaka. För att tala ren svenska så var det förbannat gott och inte ett skit segt. Fan jag har ätit sämre oxfilebitar på restaurang än det här. Säger bara att jag är helsikes glad över möjligheten att få hem så där förstklassigt kött. Hade varit en torr fiskdiet utan Qvarnhills hjälp nu när man är utan hund. 

Publicerat
  • Författare
1 minute ago Nils l sa:

Grovt skurna karrekotletter på vildsvin. Kryddat med vitlök och annat gott. Man har ju hört skräckhistorier om hur hemskt stora galtar ska smaka. För att tala ren svenska så var det förbannat gott och inte ett skit segt. Fan jag har ätit sämre oxfilebitar på restaurang än det här. Säger bara att jag är helsikes glad över möjligheten att få hem så där förstklassigt kött. Hade varit en torr fiskdiet utan Qvarnhills hjälp nu när man är utan hund. 

Va? Tänkte du äta upp hunden? :lol:

Publicerat
1 hour ago qvarnhill sa:

Tänkte? Han är ju redan utan... :huh: 

Publicerat
5 hours ago qvarnhill sa:

Nej men att jaga här utan hund är som att pissa och hålla för samtidigt. Det blir ingenting. ☺

Publicerat

Köttfärspaj... Med stekt bacon i och toppat med ost. Tyvärr ingen bra bild.. 

IMG_20161114_181330.jpg

Publicerat
  • Författare

Rimmad fläsklägg och rotmos idag!

Publicerat
  • Författare

Rimmad fläsklägg och rotmos idag!

Publicerat

Mmm, dagens lunch.
Vissa kallar det kattmat, jag kallar det för sushi utan ris.

favorit_tonfisk-i-olja-170g_733174617174

Publicerat
9 hours ago Björnstigen sa:

Mmm, dagens lunch.
Vissa kallar det kattmat, jag kallar det för sushi utan ris.

favorit_tonfisk-i-olja-170g_733174617174

:lol: