Publicerat November 16, 20169 yr Lövbiff med strips och Blå bands sås "5 peppar". till dessert sockerkakssemla...
Publicerat November 17, 20169 yr Ugnsstekt falukorv med äpple, täckt med ost. Rödlök, grädde och ost på botten. Hemgjort mos på potatis och morötter till.
Publicerat November 18, 20169 yr 6 hours ago shamani sa: Sockerkakssemlan... ...och den har du ätit till dessert gottegris?
Publicerat November 18, 20169 yr 10 hours ago shamani sa: Ugnsstekt falukorv med äpple, täckt med ost. Rödlök, grädde och ost på botten. Hemgjort mos på potatis och morötter till. Hmmm, jag har typ aldrig varit et fan av falukorv, men just den där ser faktiskt inte så tokig ut.
Publicerat November 18, 20169 yr 10 hours ago shamani sa: Ugnsstekt falukorv med äpple, täckt med ost. Rödlök, grädde och ost på botten. Hemgjort mos på potatis och morötter till. AKA "Sköllersta File' " här i krokarna
Publicerat November 18, 20169 yr 37 minutes ago Björnstigen sa: Hmmm, jag har typ aldrig varit et fan av falukorv, men just den där ser faktiskt inte så tokig ut. Den blev riktigt mumsig. Osten lite krispig.... Du får testa, det är enkelt men gott.
Publicerat November 18, 20169 yr 4 hours ago lsjonsson sa: ...och den har du ätit till dessert gottegris? Nope! Den skulle till jobbet. En beställning för avtackning av en kollega. Jag gjorde två, faktisk. Dock så lyckades jag få den första kakan att fastna i formen så den gjorde jag en mindre vacker historia av.. Men det blev ju lika god (hoppas jag).
Publicerat November 18, 20169 yr 39 minutes ago shamani sa: Nope! Den skulle till jobbet. En beställning för avtackning av en kollega. Jag gjorde två, faktisk. Dock så lyckades jag få den första kakan att fastna i formen så den gjorde jag en mindre vacker historia av.. Men det blev ju lika god (hoppas jag). Jaja, men då har du ändå fått en till fredgasmys o den smäller du i dig själv antar jag.
Publicerat November 18, 20169 yr 9 hours ago lsjonsson sa: Jaja, men då har du ändå fått en till fredgasmys o den smäller du i dig själv antar jag. Jisses! Tok!
Publicerat November 19, 20169 yr Författare Skinkschnitzel med pommes och gröna ärtor, serverad med ett aromsmör med citroncest, vitlök och sambal oelek... Kungligt bra blev det! Bara för att det är internationella mansdagen idag så slog jag till med chokladmousse till dessert.
Publicerat November 20, 20169 yr Hemgjorda pannbiffar med stekt lök, kokt potatis, gräddsås, kokta grönsaker och lingonsylt. Och smakbit på "Rocky Road" som jag gjorde i fm...
Publicerat November 21, 20169 yr På 2016-11-17 at 23:00 shamani sa: Sockerkakssemlan... Alla vet ju vad diet betyder. Did i eat THAT?
Publicerat November 21, 20169 yr Författare Lekte like Sibylla hemma idag, lyx-Sibylla! Stekta "finn-korvar", mandelpotatismos och räksallad, allt som saknades var en Pucko. I morr'n blir det säsongspremiär för JULBORD!
Publicerat November 21, 20169 yr Helgen bjöd på platta saker av älg. I lördags en ganska svensk burgare. Grovmalde älgfärs över en plåt. Hällde ganska rikligt med Jureskogs nöttalg över det hela. Lät fettet stelna och formade sedan försiktigt burgare som stektes hårt på ytan med röd kärna, typ halstrad. Under tiden knaperstektes tunna skivor rökt fläsk på plåt i ugn samt gyllengula västerbottenchips. Smörstekt formfranska till bröd, gillar inte hamburgerbröd så mycket. Montera ihop med bättre majonäs och senap, urvattnad lök och kallvattenkrispad sallad. Fett, salt och ljummet. Några Melleruds pilsner till. Söndag blev det pannbiff, stekt lök, brunsås och kokt potatis. Stekt lök blir väldigt bra med lite farin och en skvätt Pistonhead öl i. Idag Fäboknäcke med skivad kall pannbiff och rester av löken samt skånsk senap.
Publicerat November 21, 20169 yr Idag kände jag mig sådär smått lat, så jag gjorde pommes och wraps innehållandes en snabbvariant av pulled pork medelst en bit fläskfilé, en stekpanna, div kryddor samt lite annat smått och gott. Till det gjordes snabbpicklad rödkål
Publicerat November 21, 20169 yr 55 minutes ago Jämta sa: Idag kände jag mig sådär smått lat, så jag gjorde pommes och wraps innehållandes en snabbvariant av pulled pork medelst en bit fläskfilé, en stekpanna, div kryddor samt lite annat smått och gott. Till det gjordes snabbpicklad rödkål Blev det inte svårtuggat med en stekpanna?
Publicerat November 22, 20169 yr Dagens mat, enkel och god; spirali i hemkokt tomatsås och till det stekt kyckling
Publicerat November 22, 20169 yr Hittade en burk i frysen med anka och till det blev det sås "fem peppar" (är en favorit just nu från Blå band...) och resten av moset (på potatis och morot). Lite grönt till och toppade det hela med lite hemgjort äppelmos... Avrundade måltiden med en portionsglass från Lidl... Dom har väldigt goda glassar!
Publicerat November 23, 20169 yr Sprödbakad torskfilé med kokt potatis och kokt morot. Kallrörd "gräddsås" smaksatt med rödlök, peppar och kaviar.. Gott. Kaffe och portionsglass till dessert.
Publicerat November 23, 20169 yr Här serverades det en krämig broccolisoppa med ugnsbakad torskrygg och smul av knaperstekt bacon
Publicerat November 23, 20169 yr Efter mer än en halv dag på Sunderby sjukhus så blev det snabbt o smidigt när jag kom hem. Krögaryttipanna, stekta ägg, rödbetor o lite grönsaker.