Publicerat November 24, 20169 yr Har handlat idag och då är det så smidigt att ta en runda i salladsbaren på Willys...
Publicerat November 24, 20169 yr 2 minutes ago Abex sa: Radhusbiff med lingonsylt. Blir det mycket bättre än så? Radhusbiff? Vad är det? Blodpudding?
Publicerat November 24, 20169 yr 15 minutes ago shamani sa: Håller med. Billigt också. Absolut prisvärt och fantastiskt praktiskt att ha i kylen när tiden/orken inte är med en. Frugan är dock fundersam över hur jag fått barnen att älska det så mycket (hon köper inte att barnen faktiskt har smaklökar som är bättre än hennes)
Publicerat November 24, 20169 yr 1 hour ago Abex sa: Absolut prisvärt och fantastiskt praktiskt att ha i kylen när tiden/orken inte är med en. Frugan är dock fundersam över hur jag fått barnen att älska det så mycket (hon köper inte att barnen faktiskt har smaklökar som är bättre än hennes)
Publicerat November 25, 20169 yr På 2016-11-19 at 20:02 qvarnhill sa: Skinkschnitzel med pommes och gröna ärtor, serverad med ett aromsmör med citroncest, vitlök och sambal oelek... Kungligt bra blev det! Bara för att det är internationella mansdagen idag så slog jag till med chokladmousse till dessert. Schnitzel får det bli i helgen, var evigheter sedan. Cafe de paris smör
Publicerat November 25, 20169 yr Lövbiff med strips och grönpepparsås. Har ju helt klart ätit sämre...
Publicerat November 26, 20169 yr Här blev det en form med Lasange, rivna morötter med rivet äpple o mjölk.
Publicerat November 26, 20169 yr 24 minutes ago qvarnhill sa: Pytt i panna, stekt ägg och inlagda rödbetor idag. Var på ett bättre lunchställe i veckan där jag åt den godaste pyttipanna någonsin. Tror att de kokat sönder bog och lök med grädde och tillsatt stekt potatis o korv.
Publicerat November 26, 20169 yr 2 hours ago Jämta sa: Gjorde mig en liten räkmacka idag Ser mer ut som majomacka med ett par räkor på ju...
Publicerat November 26, 20169 yr 1 minute ago shamani sa: Ser mer ut som majomacka med ett par räkor på ju... Eller så kanske inte alla räkor ligger i en stor klump ovanpå.
Publicerat November 26, 20169 yr Idag har valda delar av mitt första fällda vildsvin förvandlats till korv! Pappa sköter fjälstret och jag matar på!
Publicerat November 27, 20169 yr Puttrade lite kålgryta igår, en av mina favoriter till husmanskost. Älgfärs ½kg Hackad lättstekt gul lök 2stora Purjo fryst en näve Vitkål 3/4 fotbolls storlek Morötter 4st slantade En skvätt viltfond En del av vitkålen stekt och kryddad med MAGGI Salt o peppar Kokande vatten Puttra på låg värme i 4-5 timmar = 5 rejäla portioner Behöver jag säga att det ÄR gott? Kokta plugg och rårörda lingon till.
Publicerat November 27, 20169 yr 1 hour ago shamani sa: 21 hours ago Jämta sa: Shit... jävla ruta.. Ungsstekt vildsvinslår, klyftpotatis, grönsaker, Beasås o öl/mjölk.
Publicerat November 27, 20169 yr Blev något från frysdisken på Lidl. Jag är inte mycket för helfabrikat och särskilt inte lasagne. Anledningen är att jag inte gillar att tomatsåsen är så syrlig (gillar inte tomater alls, kanske därför...) i färdigrätterna. Men denna hade inte den utpräglade syrliga smaken. Fast å andra sidan fanns det ingen direkt annan smak heller. Och inget tuggmotstånd. Len som sammet. Bra för den som inte kan tugga... Men för priset av 25 kr för två så var det godkänt. Knäckebröd till. Och julmust.
Publicerat November 27, 20169 yr Författare Confiterat anklår, superfrasig rösti (ja, den var stekt i ankfett) och en rödvinsreduktion med körsbär.
Publicerat November 27, 20169 yr Stod och glodde efter lämpligt griskött för schnitzel och får syn på att de rear fläsksida. Fick bli det istället. Kryddade upp med hemgjord texmexkryddblandning och vitlök, rullade som porchetta och i ugnen i 3 timmar. Finstrimlat i tortillas med blandade tillbehör. Blev sjukt gott, fick inte i mig det sista av ölen ens. När ångan ändå var uppe så blev det en rejäl laddning ragu bolognes på älg men annars av mer ortodox typ. Gör veckan enkel.
Publicerat November 28, 20169 yr Älgfärsbiffar m gräddsås, potatis, lingonsylt, rivna morötter o mjölk.
Publicerat November 28, 20169 yr Detta är en populär post. Idag blev det biffmacka, bestående av helstekt kalvryggbiff, egengjord och egen variant av rödbetssallad, gurka och krispsallad. Passade på att fota Innan jag lade på mer av röran och locket. Tog en liten bit ryggbiff från älgkalv, saltade och pepprade runt om innan jag helstekte den. Som synes gillar jag sådant här "mackkött" rosa och fint. Blir inte så fräscht om det ligger och blodar på mackan precis... Själva lagren är krispsallad, skivad gurka, lite av röran, sen det relativt tunt skivade köttet och på det ytterligare av röran och sen läggs locket på. Rekommenderar att man äter den med kniv och gaffel då det lätt blir lite söligt annars men gott är det