Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat
17 minutes ago Jämta sa:

Idag blev det biffmacka, bestående av helstekt kalvryggbiff, egengjord och egen variant av rödbetssallad, gurka och krispsallad. Passade på att fota Innan jag lade på mer av röran och locket.

Tog en liten bit ryggbiff från älgkalv, saltade och pepprade runt om innan jag helstekte den. Som synes gillar jag sådant här "mackkött" rosa och fint. Blir inte så fräscht om det ligger och blodar på mackan precis...

Själva lagren är krispsallad, skivad gurka, lite av röran, sen det relativt tunt skivade köttet och på det ytterligare av röran och sen läggs locket på.

Rekommenderar att man äter den med kniv och gaffel då det lätt blir lite söligt annars :rolleyes: men gott är det  ;)

2016112814174071190_sbig.jpg?width=767

En fråga som inte har med hur j**** god den ser ut, du som är proffs - hur ser din knivarsenal ut?

Önskar även svar av Qvarnhill och övriga odödliga i ämnet. :)

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat
14 minutes ago sidelock sa:

En fråga som inte har med hur j**** god den ser ut, du som är proffs - hur ser din knivarsenal ut?

Den är nog inte sååå stor :whistling:

Men typ allt från någa olika styckknivar ner till små skalknivar och av de flesta modeller finns det fler än en kniv :wink: Kan när jag har tid senare ikväll lägga ut dem på display och kolla lite mer exakt vad jag har

Publicerat
  • Författare
29 minutes ago sidelock sa:

Önskar även svar av Qvarnhill och övriga odödliga i ämnet. :)

Njae, kör med en gammal rostig Mora!

Publicerat
  • Författare

Restdag idag, hittade på lite slottsstek i frysen, nykokt potatis och rödvinbärsgele till detta.

Publicerat
3 hours ago Jämta sa:

Idag blev det biffmacka, bestående av helstekt kalvryggbiff, egengjord och egen variant av rödbetssallad, gurka och krispsallad. Passade på att fota Innan jag lade på mer av röran och locket.

Tog en liten bit ryggbiff från älgkalv, saltade och pepprade runt om innan jag helstekte den. Som synes gillar jag sådant här "mackkött" rosa och fint. Blir inte så fräscht om det ligger och blodar på mackan precis...

Själva lagren är krispsallad, skivad gurka, lite av röran, sen det relativt tunt skivade köttet och på det ytterligare av röran och sen läggs locket på.

Rekommenderar att man äter den med kniv och gaffel då det lätt blir lite söligt annars :rolleyes: men gott är det  ;)

Den ser riktigt god ut Jämta, och det var den säkert också.:)

Publicerat
3 hours ago sidelock sa:

knivskaran_zpsaghxietz.jpg

Publicerat
12 minutes ago Jämta sa:

knivskaran_zpsaghxietz.jpg

Vad är de till för allihop? :wub: 

Publicerat

Från höger

4 styckknivar av olika modell, 1 laxkniv, 2 filéknivar, 4 sk "kockknivar" med lite olika balansering och bladlängd, 4 allknivar, 2 mindre varianter av allknivar (använder jag mest till grönsaker/frukt etc.) 3 skalknivar, 2 brödknivar, 2 fintandade allknivar och de två längst ut är mest bara såna där "skräpknivar" som jag använder till allt möjligt :lol:

Borde byta ut en del, uppgradera skaran lite men så länge de funkar som de ska så får de vara kvar.

Publicerat

Det var en imponerande knivarsenal Jämta!:thumbsup:

Publicerat
6 hours ago Jämta sa:

2016112814174071190_sbig.jpg?width=767

En hel måltid i den mackan! :yes:

Publicerat

jösses va hungrig jag blev :-)

Publicerat

Stekta spättafiléer, potatis, citron, lite grönsaker, mjölk.:) Man måste ju ha lite variation på fiskrätterna.;)

Publicerat
  • Författare

Stekt röding, brynt smör och flagad mandel med mandelpotatismos.

Publicerat

Hade tänkt mig något hel annat, men på tonårsbegäran blev det kokt potatis, älgfärsbiffar, ugnsbakade lökringar och en helt vanlig brunsås istället.

2016112916332619880_sbig.jpg?width=765

Publicerat
1 hour ago qvarnhill sa:

Stekt röding, brynt smör och flagad mandel med mandelpotatismos.

Visst är det äkta vara från Nils o ingen broilerröding? Visst är den god den äkta rödingen?:wub:

Publicerat
  • Författare
1 minute ago lsjonsson sa:

Visst är det äkta vara från Nils o ingen broilerröding? Visst är den god den äkta rödingen?:wub:

Absolut, fet å fin Ritsem-röding!

Publicerat
2 minutes ago qvarnhill sa:

Absolut, fet å fin Ritsem-röding!

Riktig godis för en matälskare!:wub:

Publicerat

Dags för att ta hand om resterande vitkål och morötter, Lite purjo och några wiener slangar så var soppan klar.

Gott gotti gott gott.

DSC_0922.jpg

Publicerat

Korv Stroganoff och basmatiris... Smaklökarna älskar det här men Verkmästarn i magen har en helt annan uppfattning om den saken. Idag vann  smaklökarna den duellen. ^_^

IMG_20161129_190124.jpg

Publicerat

Man tager vad man haver i grönsaksväg, dvs en hel hop diverse frysta grönsaker, bottenskrapet som är kvar i påsarna och inte duger nått till och sen gör man en alldeles fantastiskt god grönsakssoppa som för dagen serverades med nån typ av rågbröd som jag experimentbakade igår.

2016113016215823540_sbig.jpg?width=765

Publicerat
  • Författare

Stekt potatis, stekt falukorv, stekt ägg och stekt/karamelliserad lök... Mycket stekt och mycket gott!

Publicerat

Potatisgratäng, lax och div grönsaker blev det här idag

2016120116584170520_sbig.jpg?width=765

Publicerat
  • Författare

Det är trots allt torsdag... Tunna pannkakor med hemkokt körsbärssylt och "fuskgrädde" d.v.s tocken där "sprutgrädde".

pannkaka.jpg

Publicerat

Gjorde en macka med pannbiff och smörgåsgurka.