Publicerat December 7, 20169 yr Sushi, bibimbap,kimchi, fiskkakor, dumplings....det gäller att passa på när man är i storstan så det finns lite utbud.
Publicerat December 7, 20169 yr Ugnsbakade potatisklyftor med baconlindad kycklingfilé är vad som serverades här idag och kycklingen fick sällskap i stekpannan av en dröse diverse små tomater som behövde användas upp
Publicerat December 7, 20169 yr På 2016-12-05 at 21:03 Knipan sa: En variant på schnitzel. utbankade knipbröst, dubbelpanerade med lite chiliflakes i pankopaneringen. ärtor, kapris och lite citron som tillbehör. gott som f-n enligt mig Vattnas i munnen just nu.
Publicerat December 7, 20169 yr En kväll supé med lite olika ostar serrano och tryffelkorv samt ett glas rött. Jäkla vilken vardagslyx det blev
Publicerat December 8, 20169 yr Detta är en populär post. Stekt fläsk, potatis och en tjock löksås. ärat vare fläsket i höjden...
Publicerat December 8, 20169 yr Författare Pannstekt Vattudalsöring med flagad mandel, stekt potatis, tomat och Hollandaisesås.
Publicerat December 8, 20169 yr Handlat och då blev det som vanligt en runda i salladsbaren. Men nu står en 10 liters kastrull på spisen med fårikål! Kommer att dofta mer än vanligt i lägenheten i helgen... Jag har nämligen även tänkt mig bruna bönor och fläsk i helgen också... Kanske inte helt genomtänkt med de två rätterna på samma helg...
Publicerat December 8, 20169 yr Författare 1 minute ago shamani sa: Handlat och då blev det som vanligt en runda i salladsbaren. Men nu står en 10 liters kastrull på spisen med fårikål! Kommer att dofta mer än vanligt i lägenheten i helgen... Jag har nämligen även tänkt mig bruna bönor och fläsk i helgen också... Kanske inte helt genomtänkt med de två rätterna på samma helg...
Publicerat December 8, 20169 yr Ibland är det tur man lever ensam. mindre risk att bli anklagas för "mordförsök"...
Publicerat December 9, 20169 yr Fårikål! Så jäkla gott! Synd att kokt kål inte har den ljuvaste doften...... Doften har penetrerat varje mm och fiber i lägenheten...
Publicerat December 10, 20169 yr Idag tänkte ge mig på något som för mig är helt nytt. Aldrig ätit ens... Raggmunk! Det sägs vara väldigt gott så det är dags är testa. Så de bruna bönorna som jag tänkte ha till fläsket lägger jag i frysen så länge.
Publicerat December 10, 20169 yr Fårikål är av nån anledning gott endast enligt de som haft det tveksamma nöjet att utsättas för pinnakött.
Publicerat December 10, 20169 yr 42 minutes ago sidelock sa: Fårikål är av nån anledning gott endast enligt de som haft det tveksamma nöjet att utsättas för pinnakött. Märkligt, jag skickade min dotter en bild på min middag och hon svarar att hon dom blir det just "pinnekjött"... Lustigt. Granntanten smakade på min fårikål igår och blev överraskad. Det smakade inte alls dom hon trott. Tydligen var det till min fördel.
Publicerat December 10, 20169 yr Så raggmunk och fläsk blev det. Det var riktigt gott! Men jag har ju hur mycket raggmunksmet som helst kvar!! Hur gör jag med resten? Går den att frysa? Eller steker man upp det först? Eller blir det inte bra att frysa alls?
Publicerat December 10, 20169 yr 5 minutes ago shamani sa: Så raggmunk och fläsk blev det. Det var riktigt gott! Men jag har ju hur mycket raggmunksmet som helst kvar!! Hur gör jag med resten? Går den att frysa? Eller steker man upp det först? Eller blir det inte bra att frysa alls? Gott! Googla bruden! Du finner svar här. http://www.familjeliv.se/forum/thread/50788951-frysa-raggmunk
Publicerat December 10, 20169 yr 13 minutes ago lsjonsson sa: Gott! Googla bruden! Du finner svar här. http://www.familjeliv.se/forum/thread/50788951-frysa-raggmunk Ok . Behöver inte googla... jag har ju forumet (dig). Man behöver inte mer för att få veta saker.
Publicerat December 10, 20169 yr 3 minutes ago shamani sa: Ok . Behöver inte googla... jag har ju forumet (dig). Man behöver inte mer för att få veta saker. Tack vännen!
Publicerat December 10, 20169 yr Författare Det är ju Nobelmiddag å allt... Helstekt älgfilé, ja stekt och stekt, tur jag hade en gaffel så jag kunde hålla kvar den rackarn på tallriken! Till detta serverades pommes, tomater och tryffelsmör.
Publicerat December 11, 20169 yr Kanske inte dagens rätt men nu ligger det två ytterlår av rådjur, en bit vildsvinsstek, två gåsbröst och 10 gräsandsbröst som är kompisens i saltlake efter att dom sprutsaltades. Skall röka dom på Fredag
Publicerat December 11, 20169 yr Idag blir det fiskburgare ( från fiskbilen utanför Willys i E-tuna ), steks och till bröd blir det fullkorns bröd + tillbehör.