Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Sushi, bibimbap,kimchi, fiskkakor, dumplings....det gäller att passa på när man är i storstan så det finns lite utbud.

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Ugnsbakade potatisklyftor med baconlindad kycklingfilé är vad som serverades här idag och kycklingen fick sällskap i stekpannan av en dröse diverse små tomater som behövde användas upp

2016120716484114740_sbig.jpg?width=765

Publicerat
På 2016-12-05 at 21:03 Knipan sa:

En variant på schnitzel.

utbankade knipbröst, dubbelpanerade med lite chiliflakes i pankopaneringen.

ärtor, kapris och lite citron som tillbehör.

gott som f-n enligt mig B)

Vattnas i munnen just nu. :)

Publicerat

En kväll supé med lite olika ostar serrano och tryffelkorv samt ett glas rött. Jäkla vilken vardagslyx det blev:wub:

Publicerat

Plättar, hemmakokt jordgubbssylt, gammeldags vaniljglass o mjölk.:wub:

Publicerat
  • Författare

Pannstekt Vattudalsöring med flagad mandel, stekt potatis, tomat och Hollandaisesås.

Publicerat

Handlat och då blev det som vanligt en runda i salladsbaren. :)

Men nu står en 10 liters kastrull på spisen med fårikål! :wub: Kommer att dofta mer än vanligt i lägenheten i helgen... Jag har nämligen även tänkt mig bruna bönor och fläsk i helgen också... Kanske inte helt genomtänkt med de två rätterna på samma helg... :ph34r: 

Publicerat
  • Författare
1 minute ago shamani sa:

Handlat och då blev det som vanligt en runda i salladsbaren. :)

Men nu står en 10 liters kastrull på spisen med fårikål! :wub: Kommer att dofta mer än vanligt i lägenheten i helgen... Jag har nämligen även tänkt mig bruna bönor och fläsk i helgen också... Kanske inte helt genomtänkt med de två rätterna på samma helg... :ph34r: 

:lol::lol::lol:

Publicerat

Ibland är det tur man lever ensam. ;)  mindre risk att bli anklagas för "mordförsök"... :ph34r: :lol:

Publicerat

Fårikål! Så jäkla gott! :wub::wub: Synd att kokt kål inte har den ljuvaste  doften...... Doften har penetrerat varje mm och fiber i lägenheten... :rolleyes:

Publicerat

Idag tänkte ge mig på något som för mig är helt nytt. Aldrig ätit ens... Raggmunk! Det sägs vara väldigt gott så det är dags är testa. ;)

Så de bruna bönorna som jag tänkte ha till fläsket lägger jag i frysen så länge. 

Publicerat

Fårikål är av nån anledning gott endast enligt de som haft det tveksamma nöjet att utsättas för pinnakött. :rolleyes:

Publicerat
42 minutes ago sidelock sa:

Fårikål är av nån anledning gott endast enligt de som haft det tveksamma nöjet att utsättas för pinnakött. :rolleyes:

Märkligt, jag skickade min dotter en bild på min middag och hon svarar att hon dom blir det just "pinnekjött"... Lustigt. 

Granntanten smakade på min fårikål igår och blev överraskad. Det smakade inte alls dom hon trott. Tydligen var det till min fördel. :)

Publicerat

Så raggmunk och fläsk blev det. Det var riktigt gott! ^_^

Men jag har ju hur mycket raggmunksmet som helst kvar!! :o

Hur gör jag med resten? Går den att frysa? Eller steker man upp det först? Eller blir det inte bra att frysa alls? 

IMG_20161210_160023.jpg

Publicerat
5 minutes ago shamani sa:

Så raggmunk och fläsk blev det. Det var riktigt gott! ^_^

Men jag har ju hur mycket raggmunksmet som helst kvar!! :o

Hur gör jag med resten? Går den att frysa? Eller steker man upp det först? Eller blir det inte bra att frysa alls? 

IMG_20161210_160023.jpg

Gott!:)

Googla bruden!:P Du finner svar här.:thumbsup: http://www.familjeliv.se/forum/thread/50788951-frysa-raggmunk

Publicerat
13 minutes ago lsjonsson sa:

Gott!:)

Googla bruden!:P Du finner svar här.:thumbsup: http://www.familjeliv.se/forum/thread/50788951-frysa-raggmunk

Ok . Behöver inte googla... jag har ju forumet (dig). ;)  Man behöver inte mer för att få veta saker. ^_^

Publicerat
3 minutes ago shamani sa:

Ok . Behöver inte googla... jag har ju forumet (dig). ;)  Man behöver inte mer för att få veta saker. ^_^

Tack vännen!:)

Publicerat
  • Författare

Det är ju Nobelmiddag å allt... Helstekt älgfilé, ja stekt och stekt, tur jag hade en gaffel så jag kunde hålla kvar den rackarn på tallriken! Till detta serverades pommes, tomater och tryffelsmör. :wub:

älgfile.jpg

Publicerat

Mat från hembygden. Stekt panco-panerad torsk med citronpeppar. ^_^ 

Publicerat

Kanske inte dagens rätt men nu ligger det två ytterlår av rådjur, en bit vildsvinsstek, två gåsbröst och 10 gräsandsbröst som är kompisens i saltlake efter att dom sprutsaltades. Skall röka dom på Fredag^_^

Publicerat

Idag blir det fiskburgare ( från fiskbilen utanför Willys i E-tuna ), steks och till bröd blir det fullkorns bröd + tillbehör.

Publicerat

Rester från igår. Lika gott idag. :wub:

Publicerat
  • Författare

Stuvade makkisar å stekt falukorv idag. :thumbsup: