Publicerat Januari 4, 20179 yr Rotmos men frysen lös tomt på fläsk så det blev skinkskivor istället...
Publicerat Januari 4, 20179 yr 4 hours ago TekDr sa: Rotmos men frysen lös tomt på fläsk så det blev skinkskivor istället... Min tanke var också rotmos, men jag hade inget till alls så rotmoset får vänta...
Publicerat Januari 4, 20179 yr 5 minutes ago shamani sa: Min tanke var också rotmos, men jag hade inget till alls så rotmoset får vänta... Kött av någon form saknas aldrig här Dock är det så att jag och farsan slaktar och styckar ett tamsvin vid behov och då kan det va så jävligt att man redan ätit upp fläsket men det blir mer vid nästa grisslakt, får nöja mog med resterande bitar tamsvin, ekologiskt nötkött från min svägerskas gård, älg, vildsvin och rådjur sen kan det ibland leta sig in lite kyckling och någon fiskbit också...
Publicerat Januari 5, 20179 yr Fiskeboller! I vit sås och med morötter till. Och goa är dom! Ca 50 g/st och 11 st i burken så det räcker till två middagar till. Och om någon undrar så står burken på den största plattan (jämför med svenska fiskbullar... ) så man ser, att för den knappa tian den kostar, får man mycket och god mat.
Publicerat Januari 5, 20179 yr Just now shamani sa: Fiskeboller! I vit sås och med morötter till. Och goa är dom! Ca 50 g/st och 11 st i burken så det räcker till två middagar till. Och om någon undrar så står burken på den största plattan (jämför med svenska fiskbullar... ) så man ser, att för den knappa tian den kostar, får man mycket och god mat. Dom där slibbiga fiskbollarna har jag inte ätit sedan skoltiden. Inte ens frun tycker om dom. Här blev det Lasange på älg- o renköttfärssås, rivna morötter, äpplen o lättöl.
Publicerat Januari 5, 20179 yr 1 minute ago lsjonsson sa: Dom där slibbiga fiskbollarna har jag inte ätit sedan skoltiden. Inte ens frun tycker om dom. Här blev det Lasange på älg- o renköttfärssås, rivna morötter, äpplen o lättöl. Och jag klarar inte äta Abbas.. Jag får kväljningar av dom. Vad menar du med slibbiga? För mig är slibbiga typ slemmiga och det är dom inte.
Publicerat Januari 5, 20179 yr 3 minutes ago shamani sa: Och jag klarar inte äta Abbas.. Jag får kväljningar av dom. Vad menar du med slibbiga? För mig är slibbiga typ slemmiga och det är dom inte. Jäkla konsistens. Blääääääää! Inte ofta jag säger blä om mat men till fiskbullar gör jag det rakt av. Visst är det norska som du äter?
Publicerat Januari 5, 20179 yr Hasselbackspotatis med ugnsbakade, glaze:ade kycklingvingar tillsammans med romansallad, finstrimlad rödkål, tunnskuren purjo och lite gurka blev dagens mat
Publicerat Januari 5, 20179 yr 2 hours ago lsjonsson sa: Jäkla konsistens. Blääääääää! Inte ofta jag säger blä om mat men till fiskbullar gör jag det rakt av. Visst är det norska som du äter? Ja.
Publicerat Januari 5, 20179 yr 1 hour ago shamani sa: Ja. ...och dom är lika dåliga som de svenska. Har ätit dom också på Marinens anläggning i Stavanger.
Publicerat Januari 5, 20179 yr 3 hours ago lsjonsson sa: ...och dom är lika dåliga som de svenska. Har ätit dom också på Marinens anläggning i Stavanger. Det finns olika märken. Det finns en som heter "Vesterålen" och den är mer grynig (som Abbas) och är inte god. Men "Sunnmöres" är annorlunda.
Publicerat Januari 6, 20179 yr 6 hours ago shamani sa: Det finns olika märken. Det finns en som heter "Vesterålen" och den är mer grynig (som Abbas) och är inte god. Men "Sunnmöres" är annorlunda. Ok!
Publicerat Januari 6, 20179 yr Fiskbullar är jag väl ingen älskare av men Bestemors fiskekaker stekta i smör det var en favorit för läääänge sedan. Leif
Publicerat Januari 6, 20179 yr Fiskekaker har jag inte ätit på många år! Fiskepudding köpte jag för några år sedan däremot. Och det ska vara Tistedalens (Halden). Så himla god!
Publicerat Januari 6, 20179 yr Författare Likt en vis man med gåvor kom han till mig på den trettonde dagen, forumvännen Nils! Ja, inte rent fysiskt men väl i tanken... Idag har det njutits pannstekt lax, kokt potatis, spenat och Hollandaisesås. Hade tyvärr inget svalt, kruttorrt vitt vin hemma men tog en stadig Grönstedts till förrätt och en lika stadig till efterrätt så vad har man egentligen att klaga på.
Publicerat Januari 6, 20179 yr Författare Detta är en populär post. 6 minutes ago Ken1 sa: Invigde frisören idag. Hemma skurna pommes och hem bankade burgare. Egen frisör är guld värd! Prova på att göra egna lökringar, typ tusen gånger bättre än det man får på hamburgerhaken... Perfekt sex i hela munnen, typ!
Publicerat Januari 6, 20179 yr 1 hour ago qvarnhill sa: Likt en vis man med gåvor kom han till mig på den trettonde dagen, forumvännen Nils! Ja, inte rent fysiskt men väl i tanken... Idag har det njutits pannstekt lax, kokt potatis, spenat och Hollandaisesås. Hade tyvärr inget svalt, kruttorrt vitt vin hemma men tog en stadig Grönstedts till förrätt och en lika stadig till efterrätt så vad har man egentligen att klaga på. Samma sak här! Resterna av julskinkan skars i tärningar och blandades ut till en gratäng och det blev himmelskt gott! När den värsta mättnaden lagt sig så hade blåbärspajen kallnat så pass mycket att den gick att äta. Ikväll somnar man då inte hungrig men med ett leende på läpparna.
Publicerat Januari 7, 20179 yr Vildsvinsburgare med lingonketchup och ungsrostade potatisar med chilimajjo. Allt gick åt.