Publicerat Februari 9, 20179 yr Lagade pasta och köttfärssås i söndags det har varit dagens rätt sedan dess, börjar bli tjatigt Thommy
Publicerat Februari 9, 20179 yr Nä? Skojar du? Du vet att man kan frysa köttfärssås? Gjorde du egen pasta?
Publicerat Februari 10, 20179 yr *min* potatisgratäng och sk. fläskytterfilé, BEA med extra grillkrydda och ketchup.
Publicerat Februari 10, 20179 yr 19 minutes ago Dansken sa: Ska strax ställa in en hemmabyggd pizza i ugnen Smaklig spis kamrat, min middag slank ner med gott mod.
Publicerat Februari 10, 20179 yr Älgfärsbiffar med mos blev det idag. Var hungrig när jag började så tillbehören blev samtliga jag kom på: pressgurka, rårörda lingon, brunsås, mjukstekt lök, knaprig bacon. Blir alltid en hel del rå färs medans jag lagar. Älgen är överlägset det godast till råbiff. Ungar är som ungar är. Den ena åt mos och bacon och den andra bara älgfärsbiffar. De förstår inte hur bra de har det..
Publicerat Februari 10, 20179 yr Svärföräldrarna va på besök så det blev filé av rådjur, dov, och vildsvin. Till det blev det en potatiskaka och en riktig sås på hemmagjord viltfond och vispgrädde, det va nog uppskattat för svärmor tog med sig en halvliter sås som blev över med hem..
Publicerat Februari 10, 20179 yr Det blir köttfärslimpan som skulle ätits igår! Till det blir det klyftpotatis och bea. För det är ju fredag och sambon är tokig i bea och klyftpotatis.
Publicerat Februari 10, 20179 yr 1 hour ago Finskavapen sa: Gjordes den med hammare, eller fräs? Tror han använde skruvdragare...
Publicerat Februari 11, 20179 yr Skåprens, pottisgratäng + köttbullar+ stekt korv i brist på fantasin idag.
Publicerat Februari 12, 20179 yr Blir bara en skvätt pottisgratäng idag så får man slut på den också.
Publicerat Februari 14, 20179 yr Detta är en populär post. Fortfarande massor av tjockrev i frysen sen hamstringen efter jul. Sparkade igår kväll ner dryga kilot i slow cookern ihop med fond, karamelliserad lök, limejuice och en skvätt dropp från senaste rökningen. Nu är benen utdragna och jag har världens lenaste och mest välsmorda pulled pork.
Publicerat Februari 15, 20179 yr Författare Detta är en populär post. Idag får jag tacka Nisse för maten... Pannstekt röding med ett skamligt potatismos, en mix av King Edward och Mandel, smör och vispgrädde ger ett skamligt mos, rostad flagad sötmandel och lite rårivna morötter.
Publicerat Februari 15, 20179 yr 33 minutes ago qvarnhill sa: Idag får jag tacka Nisse för maten... Pannstekt röding med ett skamligt potatismos, en mix av King Edward och Mandel, smör och vispgrädde ger ett skamligt mos, rostad flagad sötmandel och lite rårivna morötter. Gott med fjällröding. Fläskpannkaka, krösamos o mjölk.
Publicerat Februari 15, 20179 yr Ikväll blir det hjortfärsbiffar med champinjonsås, potatis och lingon!
Publicerat Februari 15, 20179 yr Kyckling och ris. Skalade en hyfsat stor morot, men den slank ner långt innan maten var klar. Så himmelens gott att knapra på en saftig morot. Särskilt de ekologiska.