Publicerat Mars 12, 20179 yr Detta är en populär post. Kött å "grönsaker".. Sjukt bra och fet tam gris
Publicerat Mars 12, 20179 yr Det sket sig för min del ty jag hade missat att färskost var en viktig ingrediens i "degen" och utan filmjölk eller liknande substitut så blev det ett tacobröd som "pizzabotten" i stället. Inte så extremt mycket värre än en fathead pizza botten men avsevärt mindre volym... Vad säger LCHF experterna om avokado? Det innehåller 4,4 g kolhydrater / 100 g så det är precis på gränsen, men finns det något annat som talar emot avokado? Jag tycker nämligen avokado med lite rostad lök på är sjukt gott och det är väldigt mättande dessutom men jag vill inte göra samma dumhet som när jag bulkade med majs och inte förstod varför jag inte gick ner i vikt... Jag skall handla färskost i morgon eller senare i veckan så jag får prova hur det blir!
Publicerat Mars 12, 20179 yr 1 hour ago hobbe sa: Kött å "grönsaker".. Sjukt bra och fet tam gris Det där såg riktigt j-la gott ut!!!
Publicerat Mars 13, 20179 yr 22 hours ago Wizard sa: Det sket sig för min del ty jag hade missat att färskost var en viktig ingrediens i "degen" och utan filmjölk eller liknande substitut så blev det ett tacobröd som "pizzabotten" i stället. Inte så extremt mycket värre än en fathead pizza botten men avsevärt mindre volym... Vad säger LCHF experterna om avokado? Det innehåller 4,4 g kolhydrater / 100 g så det är precis på gränsen, men finns det något annat som talar emot avokado? Jag tycker nämligen avokado med lite rostad lök på är sjukt gott och det är väldigt mättande dessutom men jag vill inte göra samma dumhet som när jag bulkade med majs och inte förstod varför jag inte gick ner i vikt... Jag skall handla färskost i morgon eller senare i veckan så jag får prova hur det blir! Avokado måste ju vara ok, det är ju under 5 kolhydrater. Såvida du inte kör fakir... Det är ju mycket fett och det mättar ju bra. Sen äter du väl inte kilovis av det? Men jag är ingen expert.. Kolla på kolhydraterifokus.se Där hittar man det mesta...
Publicerat Mars 14, 20179 yr Måndagsmiddagen blev en hjortstek med svampsås och potatisgratäng Ser jättegott ut men det saknas grönsaker Leif
Publicerat Mars 14, 20179 yr 9 minutes ago Roleinwe sa: Ser jättegott ut men det saknas grönsaker Leif Hade ju både svamp och schalottenlök i såsen!
Publicerat Mars 14, 20179 yr Potatis sallad och ett par Göl wienerkörwar samt en skvätt rött till det.
Publicerat Mars 15, 20179 yr 4 minutes ago Krågejägarn sa: Tacopaj med SALLAD Vad ska korna äta nu då??
Publicerat Mars 15, 20179 yr Stekt korv med kokt, strimlad spetskål. Till kvällsmål blir det Brie. Bara Brie... ...och kolsyrat vatten. Kanske når upp till 350-400 Kcal i dag?! Satt och läste häromkvällen och började tänka på att rödvin faktiskt borde innehålla väldigt mycket mindre kolhydrater än öl och vid närmare efterforskning på en flaska riktigt bra Bordeaux så fick det mycket riktigt plats i min diet!!! Har inte druckit rödvin mer än max två tillfällen de sista sex åren men det kanske man skulle unna sig någon gång mellan varven? Bara en tanke som skulle göra vissa middagar lite mer spännande... Bara en liten skvätt dock för jag är nog väldigt billig i drift nuförtiden...
Publicerat Mars 15, 20179 yr 1 hour ago Wizard sa: Stekt korv med kokt, strimlad spetskål. Till kvällsmål blir det Brie. Bara Brie... ...och kolsyrat vatten. Kanske når upp till 350-400 Kcal i dag?! Satt och läste häromkvällen och började tänka på att rödvin faktiskt borde innehålla väldigt mycket mindre kolhydrater än öl och vid närmare efterforskning på en flaska riktigt bra Bordeaux så fick det mycket riktigt plats i min diet!!! Har inte druckit rödvin mer än max två tillfällen de sista sex åren men det kanske man skulle unna sig någon gång mellan varven? Bara en tanke som skulle göra vissa middagar lite mer spännande... Bara en liten skvätt dock för jag är nog väldigt billig i drift nuförtiden... Skönt när man kan hitta lite ljuspunkter när man har en väldigt begränsad kost.
Publicerat Mars 15, 20179 yr Röötjutsdiet! Den ska jag testa. Närrå schnälla konstapel , jaa e int full ja går på dijet......
Publicerat Mars 15, 20179 yr Detta är en populär post. Inte dagens rätt men i helgen premiäråt jag mufflon, som Schlinge mulade för ett tag sedan. Har hört några skumma beskrivningar av smaken, typ hjort/lamm. Tycker att det smakade älg med litet inslag av gris. Ingen viltsmak alls. Hur som helst rostbiffarnan smakade kanon med bea och klyftpotatis.
Publicerat Mars 16, 20179 yr 11 hours ago shamani sa: Vad ska korna äta nu då?? Orkade inte äta upp all sallad, så dom fick resterna!
Publicerat Mars 16, 20179 yr Handlade idag så det blev en runda i salladsbaren. Kyckling blev proteinbasen i den, ivrigt påhejad av blomkål, broccoli, morötter och lite annat hälsosamt. En bit baguette med mycket smör på till.. Gotti!
Publicerat Mars 17, 20179 yr Fish'n'Chips med ett glas vitt och remoulade sås, behöver jag säga att det är gott.