Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Det sket sig för min del ty jag hade missat att färskost var en viktig ingrediens i "degen" och utan filmjölk eller liknande substitut så blev det ett tacobröd som "pizzabotten" i stället. Inte så extremt mycket värre än en fathead pizza botten men avsevärt mindre volym...

Vad säger LCHF experterna om avokado? Det innehåller 4,4 g kolhydrater / 100 g så det är precis på gränsen, men finns det något annat som talar emot avokado? Jag tycker nämligen avokado med lite rostad lök på är sjukt gott och det är väldigt mättande dessutom men jag vill inte göra samma dumhet som när jag bulkade med majs och inte förstod varför jag inte gick ner i vikt... <_<

Jag skall handla färskost i morgon eller senare i veckan så jag får prova hur det blir!

Publicerat
1 hour ago hobbe sa:

Kött å "grönsaker".. Sjukt bra och fet tam gris;)

DSC_0134-01.jpeg

Det där såg riktigt j-la gott ut!!! :wub: 

Publicerat
4 minutes ago Wizard sa:

Det där såg riktigt j-la gott ut!!! :wub: 

Helt ok;)

Publicerat
22 hours ago Wizard sa:

Det sket sig för min del ty jag hade missat att färskost var en viktig ingrediens i "degen" och utan filmjölk eller liknande substitut så blev det ett tacobröd som "pizzabotten" i stället. Inte så extremt mycket värre än en fathead pizza botten men avsevärt mindre volym...

Vad säger LCHF experterna om avokado? Det innehåller 4,4 g kolhydrater / 100 g så det är precis på gränsen, men finns det något annat som talar emot avokado? Jag tycker nämligen avokado med lite rostad lök på är sjukt gott och det är väldigt mättande dessutom men jag vill inte göra samma dumhet som när jag bulkade med majs och inte förstod varför jag inte gick ner i vikt... <_<

Jag skall handla färskost i morgon eller senare i veckan så jag får prova hur det blir!

Avokado måste ju vara ok, det är ju under 5 kolhydrater. Såvida du inte kör fakir... Det är ju mycket fett och det mättar ju bra. Sen äter du väl inte kilovis av det? Men jag är ingen expert.. 

Kolla på kolhydraterifokus.se  Där hittar man det mesta... ;)

Publicerat

Måndagsmiddagen blev en hjortstek med svampsås och potatisgratäng! :ph34r:

image.jpg

Publicerat

Måndagsmiddagen blev en hjortstek med svampsås och potatisgratäng

Ser jättegott ut men det saknas grönsaker:D

Leif

Publicerat
9 minutes ago Roleinwe sa:

Ser jättegott ut men det saknas grönsaker:D

Leif

Hade ju både svamp och schalottenlök i såsen! ;)

Publicerat

Potatis sallad och ett par Göl wienerkörwar samt en skvätt rött till det.

Publicerat

Hittade en portion  lasagne i frysen... Mmmmm! :wub:

Publicerat

Tacopaj med SALLAD ;)

image.jpg

Publicerat
4 minutes ago Krågejägarn sa:

Tacopaj med SALLAD ;)

image.jpg

Vad ska korna äta nu då?? :huh:

:biggrin:

Publicerat

Stekt korv med kokt, strimlad spetskål. Till kvällsmål blir det Brie. Bara Brie...

...och kolsyrat vatten. Kanske når upp till 350-400 Kcal i dag?! :thumbsup:

Satt och läste häromkvällen och började tänka på att rödvin faktiskt borde innehålla väldigt mycket mindre kolhydrater än öl och vid närmare efterforskning på en flaska riktigt bra Bordeaux så fick det mycket riktigt plats i min diet!!! Har inte druckit rödvin mer än max två tillfällen de sista sex åren men det kanske man skulle unna sig någon gång mellan varven? Bara en tanke som skulle göra vissa middagar lite mer spännande... Bara en liten skvätt dock för jag är nog väldigt billig i drift nuförtiden... :blush:

Publicerat
1 hour ago Wizard sa:

Stekt korv med kokt, strimlad spetskål. Till kvällsmål blir det Brie. Bara Brie...

...och kolsyrat vatten. Kanske når upp till 350-400 Kcal i dag?! :thumbsup:

Satt och läste häromkvällen och började tänka på att rödvin faktiskt borde innehålla väldigt mycket mindre kolhydrater än öl och vid närmare efterforskning på en flaska riktigt bra Bordeaux så fick det mycket riktigt plats i min diet!!! Har inte druckit rödvin mer än max två tillfällen de sista sex åren men det kanske man skulle unna sig någon gång mellan varven? Bara en tanke som skulle göra vissa middagar lite mer spännande... Bara en liten skvätt dock för jag är nog väldigt billig i drift nuförtiden... :blush:

Skönt  när man kan hitta lite ljuspunkter  när man har en väldigt  begränsad kost. :)

Publicerat

Röötjutsdiet! Den ska jag testa.

Närrå schnälla konstapel , jaa e int full ja går på dijet......:)

Publicerat
11 hours ago shamani sa:

Vad ska korna äta nu då?? :huh:

:biggrin:

Orkade inte äta upp all sallad, så dom fick resterna! :P

Publicerat

Ugnsstekt fjällröding, potatis, tunnbröd, smör o mjölk.:)

Publicerat

Idag serveras Pytt och stekta ägg

DSC_1035.jpg

Publicerat

Handlade  idag så det  blev en runda i salladsbaren. Kyckling blev  proteinbasen i den, ivrigt påhejad av blomkål, broccoli, morötter  och  lite annat hälsosamt. En bit baguette med mycket smör på till.. Gotti! :wub:

Publicerat

Suppelapskaus. ^_^

Publicerat

Inte så fantasifullt men det var en home run hos tösen: Tacos

Publicerat

Fish'n'Chips med ett glas vitt och remoulade sås, behöver jag säga att det är gott.

DSC_1037.JPG

Publicerat

Lasagne på hemma gjord färsk pasta och färs på gås. Ungarnas favorit!

Publicerat

Ett par räkmackor på mitt sätt med en skvätt fino vino blanco

DSC_1040.jpg