Publicerat Mars 6, 20179 yr Någon form av korv och pasta. Hackade purjolök paprika och ett halvt kilo rökt jokkmokkskorv. Som hamnade i wokpannan tillsammans med höstkantarell och rökt paprikakrydda samt salt och peppar. Det blev då ätbart men med nog mycket trattisar blir det mesta gott.
Publicerat Mars 8, 20179 yr Har lite mat kvar sen igår. Pasta Penne var micrad... Tänker inte göra det misstaget igen... Synd på annars så god mat...
Publicerat Mars 10, 20179 yr Detta är en populär post. Filé från vildsvin, rösti, bakade rödbetor, sås med egen äpple chutney o single malt. Lite grönt C
Publicerat Mars 11, 20179 yr På 2017-03-08 at 12:45 Krågejägarn sa: Saknar bara en (eller två) Tuborg Så ska det se ut: røde pølser med brød og ristede løg
Publicerat Mars 11, 20179 yr 1 hour ago shamani sa: Hemgjord pizza idag bortsett från bottnen.. Kör du med ett sånt "pizza kit" ? Den fyller precis en långpanna...
Publicerat Mars 11, 20179 yr Detta är en populär post. Barbecue revbensspjäll och grisåtelpotäter stod på meny'n Jag brukar ta en bärkasse med potäter med mig hem när jag hämtar en kärra grispotäter: Det är inga fel på dom Lite snål får man lov att vara........
Publicerat Mars 11, 20179 yr 1 hour ago Dansken sa: Kör du med ett sånt "pizza kit" ? Den fyller precis en långpanna... Nej, detta var bara botten. Men denna upp nästan hela plåten och jag har en "70-spis"... Ca 60 % kvar...
Publicerat Mars 12, 20179 yr I dag skall jag göra mitt livs första fathead pizza. De som är seniora LCHF/ketos-fanatiker vet nog redan exakt vad det är men för mig var det en nyhet - som jag gärna testar som ett substitut till den annars lätt trista maten jag äter nuförtiden... "Pizzadegen" består av ost, ägg och mandelmjöl och torde bli som en New York-pizza, dvs knaprig snarare än mjuk. Jag har laddat upp med fyra olika sorters ost: mozzarella (två sorter), gouda, gruyere och parmesan. I botten skall jag ha fusk-mozzarella, dvs sådan man kan köpa riven i påse. Hur det ens kan få kallas "mozzarella" är för mig ett mysterium men jag vill utgå från en mildare ost första gången. Gruyere är en hårdare ost som passar bra till gratänger och torde binda bra tillsammans med lite parmesan!? Hoppas det bli bra för då kan man kanske göra detta en gång i veckan och ersätta det jag normalt äter på min fuskarlördag... I går blev det tacos och jag har haft ont i magen ändra fram tills nu, men ärligen tror jag det var den påse sockerfri lakrits jag köpte... Jag tror det var någon stärkelse från spannmål de hade använt tillsammans med sötningsmedel och lakrits - måste kolla innehållsförteckningen sen - men det stod på påsen att man skulle äta måttlig mängd så det kanske är lite elakt för magen? Who knows. Nu håller jag tummarna för att detta blir gott, även om det inte riktigt blir pizza. Dock är inte mandelmjöl något substitut för mjöl som man kan använda i vardagen för det innehåller trots allt 13 g kolhydrater/100 g. Dessutom är mandel rik på omega-6 vilket inte tål höga temperaturer, men det är nog en fis i rymden jämfört med vad jag utsätter kroppen för ändå nu... Jag berättar sen hur det smakade!
Publicerat Mars 12, 20179 yr 4 hours ago Wizard sa: I dag skall jag göra mitt livs första fathead pizza. De som är seniora LCHF/ketos-fanatiker vet nog redan exakt vad det är men för mig var det en nyhet - som jag gärna testar som ett substitut till den annars lätt trista maten jag äter nuförtiden... "Pizzadegen" består av ost, ägg och mandelmjöl och torde bli som en New York-pizza, dvs knaprig snarare än mjuk. Jag har laddat upp med fyra olika sorters ost: mozzarella (två sorter), gouda, gruyere och parmesan. I botten skall jag ha fusk-mozzarella, dvs sådan man kan köpa riven i påse. Hur det ens kan få kallas "mozzarella" är för mig ett mysterium men jag vill utgå från en mildare ost första gången. Gruyere är en hårdare ost som passar bra till gratänger och torde binda bra tillsammans med lite parmesan!? Hoppas det bli bra för då kan man kanske göra detta en gång i veckan och ersätta det jag normalt äter på min fuskarlördag... I går blev det tacos och jag har haft ont i magen ändra fram tills nu, men ärligen tror jag det var den påse sockerfri lakrits jag köpte... Jag tror det var någon stärkelse från spannmål de hade använt tillsammans med sötningsmedel och lakrits - måste kolla innehållsförteckningen sen - men det stod på påsen att man skulle äta måttlig mängd så det kanske är lite elakt för magen? Who knows. Nu håller jag tummarna för att detta blir gott, även om det inte riktigt blir pizza. Dock är inte mandelmjöl något substitut för mjöl som man kan använda i vardagen för det innehåller trots allt 13 g kolhydrater/100 g. Dessutom är mandel rik på omega-6 vilket inte tål höga temperaturer, men det är nog en fis i rymden jämfört med vad jag utsätter kroppen för ändå nu... Jag berättar sen hur det smakade! När jag åt enligt lchf så tog jag en pajform och la pizzafyllningen i. Det blev som en pizza utan botten. En annan variant jag hade var att jag kryddade köttfärs, bredde ut den i en djup plåt som jag la purjo, korv, bacon och ost på. Båda in i ugnen förstås.