Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Pasta med köttfärssås

Thommy

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Blev kålpudding idag, det var riktigt länge sedan sist. :wub:

IMG_20170305_193940.jpg

Publicerat

Repris på igår... ^_^ Det var riktigt gott. :wub:

Publicerat

Någon form av korv och pasta. Hackade purjolök paprika och ett halvt kilo rökt jokkmokkskorv. Som hamnade i wokpannan tillsammans med höstkantarell och rökt paprikakrydda samt salt och peppar. Det blev då ätbart men med nog mycket trattisar blir det mesta gott.

IMG_20170306_192137.jpg

Publicerat

Blev en nostalgisk Flygande Jakob igår! B):P

Publicerat

Pasta Penne med Cafe de Paris-sås och stek bacon. :wub: 

IMG_20170307_152321.jpg

Publicerat

Saknar bara en (eller två) Tuborg B)

image.jpg

Publicerat

Har lite mat kvar sen igår. Pasta Penne var :yucky: micrad... Tänker inte göra det misstaget igen... Synd på annars så god mat... 

Publicerat

Igår blev det sparrissoppa med bacon och vitlöksbröd till middag! :ph34r:

Sup.jpg

Publicerat

Tacokyckling... På små Tortillas med grönfoder... :wub:

Publicerat

Rester från igår... 

IMG_20170310_183711.jpg

Publicerat

Hemgjord pizza idag bortsett från bottnen.. 

IMG_20170311_174405.jpg

Publicerat

Helstekt fläskfilé, gräddsås och ugnsrostade rotfrukter.

/Willy

Publicerat

Älgskavsgryta med kantareller :thumbsup:

Publicerat
På ‎2017‎-‎03‎-‎08 at 12:45 Krågejägarn sa:

Saknar bara en (eller två) Tuborg B)

image.jpg

Så ska det se ut: røde pølser med brød og ristede løg

Publicerat
1 hour ago shamani sa:

Hemgjord pizza idag bortsett från bottnen.. 

Kör du med ett sånt "pizza kit" ?

Den fyller precis en långpanna...

Publicerat

Kinesisk hot pot :)

Publicerat
1 hour ago Dansken sa:

Kör du med ett sånt "pizza kit" ?

Den fyller precis en långpanna...

Nej, detta var bara botten. Men denna upp nästan hela plåten och jag har en "70-spis"... Ca 60 % kvar...  

Publicerat

I dag skall jag göra mitt livs första fathead pizza. De som är seniora LCHF/ketos-fanatiker vet nog redan exakt vad det är men för mig var det en nyhet - som jag gärna testar som ett substitut till den annars lätt trista maten jag äter nuförtiden...

"Pizzadegen" består av ost, ägg och mandelmjöl och torde bli som en New York-pizza, dvs knaprig snarare än mjuk. Jag har laddat upp med fyra olika sorters ost: mozzarella (två sorter), gouda, gruyere och parmesan. I botten skall jag ha fusk-mozzarella, dvs sådan man kan köpa riven i påse. Hur det ens kan få kallas "mozzarella" är för mig ett mysterium men jag vill utgå från en mildare ost första gången. Gruyere är en hårdare ost som passar bra till gratänger och torde binda bra tillsammans med lite parmesan!?

Hoppas det bli bra för då kan man kanske göra detta en gång i veckan och ersätta det jag normalt äter på min fuskarlördag... I går blev det tacos och jag har haft ont i magen ändra fram tills nu, men ärligen tror jag det var den påse sockerfri lakrits jag köpte... Jag tror det var någon stärkelse från spannmål de hade använt tillsammans med sötningsmedel och lakrits - måste kolla innehållsförteckningen sen - men det stod på påsen att man skulle äta måttlig mängd så det kanske är lite elakt för magen? Who knows.

Nu håller jag tummarna för att detta blir gott, även om det inte riktigt blir pizza. Dock är inte mandelmjöl något substitut för mjöl som man kan använda i vardagen för det innehåller trots allt 13 g kolhydrater/100 g. Dessutom är mandel rik på omega-6 vilket inte tål höga temperaturer, men det är nog en fis i rymden jämfört med vad jag utsätter kroppen för ändå nu... :P 

Jag berättar sen hur det smakade!

Publicerat

Rotmos och fläsklägg :)

Publicerat

Hemgjord pizza

Publicerat
  • Författare

Hjortrostbiff och potatisgratäng.

Publicerat
4 hours ago Wizard sa:

I dag skall jag göra mitt livs första fathead pizza. De som är seniora LCHF/ketos-fanatiker vet nog redan exakt vad det är men för mig var det en nyhet - som jag gärna testar som ett substitut till den annars lätt trista maten jag äter nuförtiden...

"Pizzadegen" består av ost, ägg och mandelmjöl och torde bli som en New York-pizza, dvs knaprig snarare än mjuk. Jag har laddat upp med fyra olika sorters ost: mozzarella (två sorter), gouda, gruyere och parmesan. I botten skall jag ha fusk-mozzarella, dvs sådan man kan köpa riven i påse. Hur det ens kan få kallas "mozzarella" är för mig ett mysterium men jag vill utgå från en mildare ost första gången. Gruyere är en hårdare ost som passar bra till gratänger och torde binda bra tillsammans med lite parmesan!?

Hoppas det bli bra för då kan man kanske göra detta en gång i veckan och ersätta det jag normalt äter på min fuskarlördag... I går blev det tacos och jag har haft ont i magen ändra fram tills nu, men ärligen tror jag det var den påse sockerfri lakrits jag köpte... Jag tror det var någon stärkelse från spannmål de hade använt tillsammans med sötningsmedel och lakrits - måste kolla innehållsförteckningen sen - men det stod på påsen att man skulle äta måttlig mängd så det kanske är lite elakt för magen? Who knows.

Nu håller jag tummarna för att detta blir gott, även om det inte riktigt blir pizza. Dock är inte mandelmjöl något substitut för mjöl som man kan använda i vardagen för det innehåller trots allt 13 g kolhydrater/100 g. Dessutom är mandel rik på omega-6 vilket inte tål höga temperaturer, men det är nog en fis i rymden jämfört med vad jag utsätter kroppen för ändå nu... :P 

Jag berättar sen hur det smakade!

När jag åt enligt lchf så tog jag en pajform och la pizzafyllningen i. Det blev som en pizza utan botten. 

En annan variant jag hade var att jag kryddade köttfärs, bredde ut den i en djup plåt som jag la purjo, korv, bacon och ost på. :wub:

Båda in i ugnen förstås.