Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Kycklingfiléerna låg framme i en taölrik för att tina i ca 12 timmar... Satte in dom i kylen direkt när jag kom hem. Vågar jag äta dom imorgon eller bör jag kasta dom? 

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat
13 hours ago shamani sa:

Kycklingfiléerna låg framme i en taölrik för att tina i ca 12 timmar... Satte in dom i kylen direkt när jag kom hem. Vågar jag äta dom imorgon eller bör jag kasta dom? 

kyckling som är dålig luktar apa, luktar de inte så skulle jag äta. ligger de kvar i förpackningen? bruakr tina saktare då så chnsen är större att det är ätbart

Publicerat
1 hour ago Pertan sa:

kyckling som är dålig luktar apa, luktar de inte så skulle jag äta. ligger de kvar i förpackningen? bruakr tina saktare då så chnsen är större att det är ätbart

Nej, det luktar inte direkt hallon (tur att det inte var räkor...) ... ;) 

Tyvärr så blev jag magsjuk inatt så jag tänker inte chansa. Mat "i retur" smakar absolut inte hallon iaf! :pinch:

Men ögon och näsa är fantastiska redskap. ;)

Publicerat

Stora plättar, jordgubbssylt, gammeldags vaniljglass o mjölk.:wub:

58b84c9995d55_WP_20170302_15_48_06_Pro1.jpg.a532f25196fc67b05388e707cda3c1b0.jpg

58b84d46d99d2_imagesVPN40OQA_zpsfmcevmww1.jpg.dd9330776250ba9080f9d10519bbc7af.jpg

Publicerat
29 minutes ago lsjonsson sa:

Stora plättar, jordgubbssylt, gammeldags vaniljglass o mjölk.:wub:

58b84c9995d55_WP_20170302_15_48_06_Pro1.jpg.a532f25196fc67b05388e707cda3c1b0.jpg

58b84d46d99d2_imagesVPN40OQA_zpsfmcevmww1.jpg.dd9330776250ba9080f9d10519bbc7af.jpg

Pannkakor heter det,  Jonsson. Vi har ju haft den diskussionen, kompis, har du glömt det? ;):rolleyes:

Publicerat

Kyckling, ris och currysås. Hade tänkt mumsa i mig en rå morot till efterrätt, men av någon anledning så slank det ner en av Lidls goda pinnglassar (:blush:)  - magnumtyp med mandel... :wub:

Blev till en matlåda också. :)

Publicerat

Eftersom det ligger en just ankommen amerikansker bössa, med amerikansker optik, på köksbordet, och hustrun och yngste sonen skulle dinera på Gyllene Måsen, så stekte jag på en liten 200 grams klick nötfärs av egen produktion.....

20170302_181729.thumb.jpg.d00c867d88b2ac666272cdc8e0e25cdd.jpg

Publicerat
37 minutes ago shamani sa:

Pannkakor heter det,  Jonsson. Vi har ju haft den diskussionen, kompis, har du glömt det? ;):rolleyes:

Inte i Norrbotten. Plättor steks i stekpannan o dom kan vara allt från små i en plättlagg till en stor stekpanna. Pannkaka gör du i ugnen o då heter det ugnspannkaka.:P Åh nej, det har jag inte gumman!:P

Publicerat
13 minutes ago lasse_c sa:

Eftersom det ligger en just ankommen amerikansker bössa, med amerikansker optik, på köksbordet, och hustrun och yngste sonen skulle dinera på Gyllene Måsen, så stekte jag på en liten 200 grams klick nötfärs av egen produktion.....

Du måste vara rätt "stor i käften" för att mata i den bjässen... :woot: Eller sätta dig på den först... :laugh:

Publicerat
7 minutes ago shamani sa:

Du måste vara rätt "stor i käften" för att mata i den bjässen... :woot: Eller sätta dig på den först... :laugh:

Du vet ju hur du är själv. Bohusläning el. Västgötska. Bohuslän tillhör väl numera Västra Götaland så ni kan ju ta var andra i hand.:P:lol:

24 minutes ago lasse_c sa:

Inte ens jag som också är västgöte (Borås) är så stor i käften så att jag skulle kunna få den in i min mun.:rolleyes::lol:

Publicerat

Fast nu är jag inte västgöte utan smålänning i förskingringen! Så en äter när det finns, sovel e ju sa gutt!

Publicerat

Jaha, se där ja! Jag har emigrerat ca 130 mil norr från Huskvarna.:lol:

Publicerat
2 hours ago lsjonsson sa:

Inte i Norrbotten. Plättor steks i stekpannan o dom kan vara allt från små i en plättlagg till en stor stekpanna. Pannkaka gör du i ugnen o då heter det ugnspannkaka.:P Åh nej, det har jag inte gumman!:P

Helt riktigt.... Att det skall vara så svårt... Pannkaka görs ju i långpanna... :lol:

Publicerat
19 minutes ago Abex sa:

Helt riktigt.... Att det skall vara så svårt... Pannkaka görs ju i långpanna... :lol:

Tack! Äntligen en som försig på matlagning o skillanden mellan plättar o ugnspannkaka.:D

3 hours ago shamani sa:

Här ser du gumman att Jonsson har iaf en som håller med mig här på forumet!:P Är det färdigdiskuterat skillnaden på plättar o ugnspannkaka???:P:rolleyes::lol:

Publicerat
28 minutes ago lsjonsson sa:

Tack! Äntligen en som försig på matlagning o skillanden mellan plättar o ugnspannkaka.:D

Här ser du gumman att Jonsson har iaf en som håller med mig här på forumet!:P Är det färdigdiskuterat skillnaden på plättar o ugnspannkaka???:P:rolleyes::lol:

Varför kallar du mig gumman? Jag är inte din gumma. 

Publicerat

Screenshot_20170302-222058.png

Publicerat

Screenshot_20170302-222107.png

Publicerat

Screenshot_20170302-222119.png

Publicerat
5 hours ago shamani sa:

Varför kallar du mig gumman? Jag är inte din gumma. 

Nej, det är du inte men kul att reta dig!:thumbsup:

Publicerat
5 hours ago shamani sa:

Screenshot_20170302-222119.png

Jaja, det här kan vi diskutera hur länge som helst o ändå kommer vi aldrig överens om vad som är vad.:P

Publicerat

Spagetti och köttfärssås på rådjursfärs vart dagens goa middag.

DSC_1032.jpg

Publicerat

Viidsvinsfile o råstekt potatis med en staut till:wub:

Publicerat

Hittade en portion järpar på älgfärs i frysen. Fyllda med persilja och bacon... ^_^ Mums! Till dessert en liten nybakad slät bulle. :)

Publicerat
På 2017-03-02 at 18:52 lasse_c sa:

Du har alltid rätt till en leksak om burgaren är under 400g ;)