Publicerat Oktober 17, 20178 yr 2 hours ago shamani sa: Ser gott ut. Ni blev sams till slut, du och lergrytan. Sams vet jag inte men det råder i allafall vapenvila.
Publicerat Oktober 17, 20178 yr 54 minutes ago Nils l sa: Sams vet jag inte men det råder i allafall vapenvila. Bra början. Ibland måste kärleken få växa fram.
Publicerat Oktober 18, 20178 yr Styckade 1:a älgen igår kväll å kunde inte förmå mig å frysa in allt. Dagens blir pannbiffar med nå tillbehör. /P
Publicerat Oktober 19, 20178 yr 6 minutes ago TekDr sa: Dåligt mer ork och fantasi idag. Blev amerikanska pannkakor... Märkligt vad mycket mindre dom blev mot slutet.. Fyra stekpannor igång samtidigt och alla i olika storlekar?
Publicerat Oktober 19, 20178 yr 9 minutes ago shamani sa: Märkligt vad mycket mindre dom blev mot slutet.. Fyra stekpannor igång samtidigt och alla i olika storlekar? Fyller inte hela stekpannan när jag gör amerikanska pannkakor så de blir den storleken de flyter ut till. Var dock bara dom två sista som diffade lite mer då jag var trött på att måtta så noga. Den sista blev vad det blev helt enkelt då jag skrapade ur slumpen
Publicerat Oktober 22, 20178 yr Resultatet från ugnen Jo jag har ändrat klockan i kameran som gick fel
Publicerat Oktober 22, 20178 yr Detta är en populär post. Ljuva barndomsminnen från förr! Belugakaviar, ostron, tryffel. Bjud vad du vill men inget slår en macka fullastad med sikrom. Saligheten är fullständig!
Publicerat Oktober 23, 20178 yr På 2017-10-22 at 13:20 tecno sa: Resultatet från ugnen Jo jag har ändrat klockan i kameran som gick fel En liten fråga... Gräddade du brödet med eller utan lock?
Publicerat Oktober 23, 20178 yr På 2017-10-22 at 14:42 Nils l sa: Ljuva barndomsminnen från förr! Belugakaviar, ostron, tryffel. Bjud vad du vill men inget slår en macka fullastad med sikrom. Saligheten är fullständig! Kan tänka mig att en öl passar väldigt bra här. /P
Publicerat Oktober 23, 20178 yr 17 minutes ago shamani sa: En liten fråga... Gräddade du brödet med eller utan lock? Titta på Youtube filmen i mitt inlägg innan denna. 50/50 med och utan dvs 30min+30min
Publicerat Oktober 23, 20178 yr 22 minutes ago tecno sa: Titta på Youtube filmen i mitt inlägg innan denna. 50/50 med och utan dvs 30min+30min Det där måste jag testa nån dag!
Publicerat Oktober 23, 20178 yr Besökte mormor idag och blev bjuden på levergryta med kokt potatis. Hade aldrig ätit lever förut (förutom dom där vidriga leverpastejerna) må säga att det var ganska gott. Långt ifrån en favorit, men helt klart ätbart. /Willy
Publicerat Oktober 23, 20178 yr 9 minutes ago Bubs sa: Besökte mormor idag och blev bjuden på levergryta med kokt potatis. Hade aldrig ätit lever förut (förutom dom där vidriga leverpastejerna) må säga att det var ganska gott. Långt ifrån en favorit, men helt klart ätbart. /Willy Levergryta är ju en riktig höjdare !
Publicerat Oktober 23, 20178 yr Författare På 2017-10-22 at 14:42 Nils l sa: Ljuva barndomsminnen från förr! Belugakaviar, ostron, tryffel. Bjud vad du vill men inget slår en macka fullastad med sikrom. Saligheten är fullständig! Mmmm! Åkte en tur med Eckerö Linjen förra veckan, de dukar upp sin viltbuffé nu i väntan på julbordet. På "vanliga" smörgåsborden kör de stenbitsrom men det går fett bort däremot uppgraderar de sina "temabufféer" med sikrom... Då brukar jag åka! Kan säga att de tjänar noll och intet på mig då, har betydligt värre överlastade rommackor och njuter av det i fulla drag, flera, flera hundra tusen sikar stryker med!
Publicerat Oktober 24, 20178 yr Detta är en populär post. Älgköttfärsbiffar, potäter, gräddsås, grönsaker, krösamos o mjölk. Gjorde en laddning på 2 kg köttfärs som bas + lök, m. m.
Publicerat Oktober 24, 20178 yr Ris + kålpudding + rårörda lingon blev kvällens kulinariska mellan njurstens jä-rna.