Publicerat Februari 5, 20188 yr 2 minutes ago shamani sa: Det finns två varianter... Hoppas det var Bullens Pilsnerkorv... Den andra innehåller ju ca 40 korvar... Fulllängdskorvar.. Självklart var det pilsnerkorven, den andra varianten har jag inte mycket övers för. Då kokar jag hellre 5 burkar pilsnerkorv än 1 stor utav de andra. /Willy
Publicerat Februari 7, 20188 yr På 2018-02-05 at 23:26 Bubs sa: Självklart var det pilsnerkorven, den andra varianten har jag inte mycket övers för. Då kokar jag hellre 5 burkar pilsnerkorv än 1 stor utav de andra. /Willy Båda är goda, tycker jag. Köper en eller ett par såna stora burkar per år. Perfekta att frysa in.
Publicerat Februari 7, 20188 yr 16 minutes ago shamani sa: Båda är goda, tycker jag. Köper en eller ett par såna stora burkar per år. Perfekta att frysa in. Jodå båda är goda, men ingen korv slår bullens pilsnerkorv. /Willy
Publicerat Februari 8, 20188 yr Inte? Då har du allt inte testat äkta Finsk knackkorv eller Dahlmans wiener korv från Åland.
Publicerat Februari 8, 20188 yr 10 hours ago tecno sa: Inte? Då har du allt inte testat äkta Finsk knackkorv eller Dahlmans wiener korv från Åland. Nej det är i och för sig sant. Men om jag säger så här istället då, om jag skall jämföra med alla de andra kok-korvar jag har ätit (vilket är en hel del) så tycker jag att pilsnerkorven är överlägsen. /Willy
Publicerat Februari 8, 20188 yr 6 minutes ago Ken1 sa: Texas Longhorn Går bra att komma förbi med en portion men ring fem minuter innan du är framme så jag hinner krypa fram till dörren /Mike
Publicerat Februari 8, 20188 yr 7 minutes ago Mad Mike sa: Går bra att komma förbi med en portion men ring fem minuter innan du är framme så jag hinner krypa fram till dörren /Mike Ledsen "raaaaap" allt slut.......
Publicerat Februari 8, 20188 yr 18 minutes ago Ken1 sa: Ledsen "raaaaap" allt slut....... Ska komma ihåg det om ett par veckor /Mike
Publicerat Februari 8, 20188 yr 1 minute ago Mad Mike sa: Ska komma ihåg det om ett par veckor /Mike Hmmmmmm!!!! Man kan inte backa på lovade ord!!!!!!!! Syster Mike har ju lovat att ställa upp
Publicerat Februari 8, 20188 yr 31 minutes ago Ken1 sa: Hmmmmmm!!!! Man kan inte backa på lovade ord!!!!!!!! Syster Mike har ju lovat att ställa upp Jo jo ställer upp gör jag men med en bytta KFC klubbor som jag lustfyllt och ljudligt smaskar i mig under resan hem /Mike
Publicerat Februari 8, 20188 yr 3 minutes ago Mad Mike sa: Jo jo ställer upp gör jag men med en bytta KFC klubbor som jag lustfyllt och ljudligt smaskar i mig under resan hem /Mike Lite svårt då vi just gjutit plattan till KFCs platta i Bromma men givetvis ska du få något att smaska på
Publicerat Februari 9, 20188 yr 20 hours ago Mad Mike sa: Tro mig jag kommer ha 1kg klubbor med mig ändå /Mike Dumle?
Publicerat Februari 9, 20188 yr Här öppnades den STORA burken idag... Har glömt köpa potatis så det blev pulvermos till.. I nöden äter Fan flugor..
Publicerat Februari 9, 20188 yr I kväll är det ’me, my self and I’ som gäller å då blir dessa väldigt bra. ’Inspirerad av Willy.’ /P
Publicerat Februari 9, 20188 yr 4 slangar me sidovagn å halka vart det här, ICAs billiga varmkorv brist på annat.
Publicerat Februari 10, 20188 yr Dagens kulinariska blev en variant av planka. Köttet på fatet är schnitzlar av rådjur. Blev väldigt bra. /P
Publicerat Februari 11, 20188 yr Hackad sauterad rödlök, grillad kyckling i småbitar samt lite feta till omelett med 5ägg och en skvätt grädde. Mums filibabba....
Publicerat Februari 11, 20188 yr Dagens blev en kycklinggryta smaksatt med Sambal, curry å lite till. /P
Publicerat Februari 12, 20188 yr Flygande Jacob i fredags, en klassiker. Lördagens torskrygg "kokt" i grädde med timjan blev lite improviserad. Receptet säger 100-gradig ugn tills innertemperaturen är 50 grader, men stektermometern hade gett upp, så det blev till att ta ut och kolla ett antal gånger. Igår blev det typ pulled pork på överbliven (kokt) vildsvinsskinka. Långkokt med chili och spiskummin och serverad med kikärter och sojabönor = nån slags chili con carne.
Publicerat Februari 12, 20188 yr Ryggbiff, strips och fem pepparsås... Och en liiiten tårtbit till efterrätt...
Publicerat Februari 14, 20188 yr Författare Detta är en populär post. Det blev ingen bild idag, var redigt hungrig! Väl utbankat vildsvinsinnanlår, dubbelpannerat och stekt till schnitzel, typ, serverat med hemskurna pommes och ett persiladosmör.