Publicerat Februari 24, 20188 yr 11 minutes ago lasse_c sa: Nja, nytt för mig, lite svårt att beskriva. Lite köttig fisk med fin fisksmak. Köper det gärna igen i alla fall. Kanske något att prova på grillen i vår? Hellre än tonfisk om du frågar mig. Riktig tonfisk i hel bit är ju helt ok.. Får se om det går att få tag i (och till ett pris som är humant...). Låter spännande.
Publicerat Februari 24, 20188 yr Kan också rekommendera svärdfisk, gott men finns inte alltid att få tag på. Länge sedan nu man åt det grillat. Fin tonfisk är inte dumt på grillen det heller.
Publicerat Februari 25, 20188 yr 17 hours ago tecno sa: Kan också rekommendera svärdfisk, gott men finns inte alltid att få tag på. Länge sedan nu man åt det grillat. Fin tonfisk är inte dumt på grillen det heller. Det händer att man kan hitta det i frysdisken på Willys och Hemköp.. Och då vanligtvis med nedsatt pris. ?
Publicerat Februari 25, 20188 yr Författare 5 minutes ago tecno sa: Vad är det du bjuder dig själv idag? Flatpalt alltså palt utan fyllning men med godiset vid sidan om på tallriken.
Publicerat Februari 25, 20188 yr Jag har aldrig ätit varken palt eller kroppkaka, men klurar ändå på hur legendarisk smak det hade blivit om man friterat den.
Publicerat Februari 25, 20188 yr Författare 28 minutes ago sidelock sa: Jag har aldrig ätit varken palt eller kroppkaka, men klurar ändå på hur legendarisk smak det hade blivit om man friterat den. Blir väl som en gigantisk, rund pommes frittes... Typ! Fast nu när du säger det, man kanske skulle prova att göra riktigt små paltar och sedan fritta dem, när det händer så kommer du få veta!
Publicerat Februari 25, 20188 yr 4 minutes ago qvarnhill sa: Blir väl som en gigantisk, rund pommes frittes... Typ! Fast nu när du säger det, man kanske skulle prova att göra riktigt små paltar och sedan fritta dem, när det händer så kommer du få veta! Tänk om du skulle klappa paltsmeten runt en stekt fläskskiva så du får platta paltar.
Publicerat Februari 25, 20188 yr Författare 5 minutes ago sidelock sa: Tänk om du skulle klappa paltsmeten runt en stekt fläskskiva så du får platta paltar. Tsss, som du håller på kommer jag ju bli tvingad att ta en experimentdag inom nära framtid!
Publicerat Februari 26, 20188 yr 17 hours ago sidelock sa: Sen steka dem i grisfettet från fläsket. Nu börjar palten låta ätbar!
Publicerat Februari 26, 20188 yr 17 hours ago sidelock sa: Har PostNord slarvat bort min inbjudan nu igen??
Publicerat Februari 26, 20188 yr 18 minutes ago shamani sa: Har PostNord slarvat bort min inbjudan nu igen?? Tant klarar nog inte att tugga detta.
Publicerat Februari 26, 20188 yr 2 hours ago sidelock sa: Tant klarar nog inte att tugga detta. Gör du seg mat? Vaddå "tant"?? Pojkvasker... Pffft..
Publicerat Mars 1, 20188 yr Älgfärsbiffar på 2 kg älgfärs. Till middag blir det biffar, potatis, gräddsås, grönsaker o mjölk.
Publicerat Mars 1, 20188 yr 8 hours ago lsjonsson sa: Älgfärsbiffar på 2 kg älgfärs. Till middag blir det biffar, potatis, gräddsås, grönsaker o mjölk. Gör du dom små? Ser ut som söndersuttna köttbullar ju... Fast dom ser ut som goda söndersuttna köttbullar...
Publicerat Mars 2, 20188 yr 5 hours ago shamani sa: Gör du dom små? Ser ut som söndersuttna köttbullar ju... Fast dom ser ut som goda söndersuttna köttbullar... Ja, jag gör dom inte så stora! Har ingen maskin el annat hjälpmedel för att tillverka större biffar.
Publicerat Mars 2, 20188 yr Dagens blev lite Rådjurs bog, kryddad med 'piffi' brynt i smör, sauterad gul lök, morötter och en skvätt grädde med mild yoghurt och lite rårörda lingon i såsen.
Publicerat Mars 2, 20188 yr Författare I'm such a loooooser... Tacos i afton! Den enda som är superglad är min lilla bassetprinsessa, husse har nämligen golvet fullt med allehanda, ätbara tacofyllningar. Längtar efter tacos en gång om året så nu är det avklarat för 2018 och jag ska försöka hålla ut till uteätarperioden 2019 innan jag längtar igen...
Publicerat Mars 2, 20188 yr 4 minutes ago qvarnhill sa: I'm such a loooooser... Tacos i afton! Den enda som är superglad är min lilla bassetprinsessa, husse har nämligen golvet fullt med allehanda, ätbara tacofyllningar. Längtar efter tacos en gång om året så nu är det avklarat för 2018 och jag ska försöka hålla ut till uteätarperioden 2019 innan jag längtar igen... Du får hoppa köttfärsen och göra lite texas chili eller pulled pork istället så blir det nog fler gånger.