Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat
11 minutes ago lasse_c sa:

Nja, nytt för mig, lite svårt att beskriva. Lite köttig fisk med fin fisksmak. Köper det gärna igen i alla fall. Kanske något att prova på grillen i vår? Hellre än tonfisk om du frågar mig.

Riktig tonfisk i hel bit är ju helt ok.. Får se om det går att få tag i (och till ett pris som är humant...). Låter spännande. :)

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Kan också rekommendera svärdfisk, gott men finns inte alltid att få tag på. Länge sedan nu man åt det grillat.
Fin tonfisk är inte dumt på grillen det heller.

Publicerat
17 hours ago tecno sa:

Kan också rekommendera svärdfisk, gott men finns inte alltid att få tag på. Länge sedan nu man åt det grillat.
Fin tonfisk är inte dumt på grillen det heller.

Det händer att man kan hitta det i frysdisken på Willys och Hemköp.. Och då vanligtvis med nedsatt pris. ?

Publicerat

DSC_0612.thumb.JPG.32dfbc10e7e1c3cd1d9ea5d8c5ddfe61.JPG

Rödvinsbrässerad kalvbog av älg på gång, kan bli ätbart i kväll 

:thumbsup:

Publicerat

IMG_20180225_161501.jpg

Publicerat
  • Författare

Nom nom nom...

28168254_1349328211880582_4401971994809964040_n.thumb.jpg.4670acbe625d6b1c145d029c6d39d72e.jpg

Publicerat

Vad är det du bjuder dig själv idag?

Publicerat
  • Författare
5 minutes ago tecno sa:

Vad är det du bjuder dig själv idag?

Flatpalt alltså palt utan fyllning men med godiset vid sidan om på tallriken.

Publicerat

Jag har aldrig ätit varken palt eller kroppkaka, men klurar ändå på hur legendarisk smak det hade blivit om man friterat den.

Publicerat
  • Författare
28 minutes ago sidelock sa:

Jag har aldrig ätit varken palt eller kroppkaka, men klurar ändå på hur legendarisk smak det hade blivit om man friterat den.

Blir väl som en gigantisk, rund pommes frittes... Typ! Fast nu när du säger det, man kanske skulle prova att göra riktigt små paltar och sedan fritta dem, när det händer så kommer du få veta!

Publicerat
4 minutes ago qvarnhill sa:

Blir väl som en gigantisk, rund pommes frittes... Typ! Fast nu när du säger det, man kanske skulle prova att göra riktigt små paltar och sedan fritta dem, när det händer så kommer du få veta!

Tänk om du skulle klappa paltsmeten runt en stekt fläskskiva så du får platta paltar.

Publicerat
  • Författare
5 minutes ago sidelock sa:

Tänk om du skulle klappa paltsmeten runt en stekt fläskskiva så du får platta paltar.

Tsss, som du håller på kommer jag ju bli tvingad att ta en experimentdag inom nära framtid! ;)

Publicerat

Sen steka dem i grisfettet från fläsket.

Publicerat
17 hours ago sidelock sa:

Sen steka dem i grisfettet från fläsket.

Nu börjar palten låta ätbar! :P

Publicerat
17 hours ago sidelock sa:

7F094473-B498-43FA-BA63-74832ED64EE0.thumb.jpeg.2f090ac6af7d00876e68ca832ed72feb.jpegB16C5F20-ABB2-4218-824C-31648E3D9BA3.thumb.jpeg.885eebcd3b93de1ca8b89cfbbe3e5eb8.jpeg845F2D51-E006-4381-AF4D-EFD4E5E432BE.thumb.jpeg.bfd030178fdbbb873802b85adbebb7b2.jpegBE5436AD-9365-43BA-8532-F9A79981F5DC.thumb.jpeg.216491edc8868401fd523ceb05ccf297.jpeg

Har PostNord slarvat bort min inbjudan nu igen?? :wallbash:

Publicerat
18 minutes ago shamani sa:

Har PostNord slarvat bort min inbjudan nu igen?? :wallbash:

Tant klarar nog inte att tugga detta. :biggrin: 

Publicerat
2 hours ago sidelock sa:

Tant klarar nog inte att tugga detta. :biggrin: 

Gör du seg mat? :blink:

Vaddå "tant"?? <_<

Pojkvasker... Pffft.. 

Publicerat

WP_20180301_14_37_22_Pro.thumb.jpg.552cb19e55188ed35838ccdb800e19d6.jpg

Älgfärsbiffar på 2 kg älgfärs. Till middag blir det biffar, potatis, gräddsås, grönsaker o mjölk.:D

Publicerat
8 hours ago lsjonsson sa:

WP_20180301_14_37_22_Pro.thumb.jpg.552cb19e55188ed35838ccdb800e19d6.jpg

Älgfärsbiffar på 2 kg älgfärs. Till middag blir det biffar, potatis, gräddsås, grönsaker o mjölk.:D

Gör du dom små? Ser ut som söndersuttna köttbullar ju... :huh:

Fast dom ser ut som goda söndersuttna köttbullar... ^_^

Publicerat
5 hours ago shamani sa:

Gör du dom små? Ser ut som söndersuttna köttbullar ju... :huh:

Fast dom ser ut som goda söndersuttna köttbullar... ^_^

Ja, jag gör dom inte så stora! Har ingen maskin el annat hjälpmedel för att tillverka större biffar.:thumbsup:

Publicerat

Maskin.......:huh:

Publicerat

Dagens blev lite Rådjurs bog, kryddad med 'piffi' brynt i smör, sauterad gul lök,  morötter och en skvätt grädde med mild yoghurt och lite rårörda lingon i såsen.

DSC_1667xx.jpg.49abb2831200cbb09033929948b389d3.jpg

Publicerat
  • Författare

I'm such a loooooser... Tacos i afton! Den enda som är superglad är min lilla bassetprinsessa, husse har nämligen golvet fullt med allehanda, ätbara tacofyllningar. Längtar efter tacos en gång om året så nu är det avklarat för 2018 och jag ska försöka hålla ut till uteätarperioden 2019 innan jag längtar igen...

Publicerat
4 minutes ago qvarnhill sa:

I'm such a loooooser... Tacos i afton! Den enda som är superglad är min lilla bassetprinsessa, husse har nämligen golvet fullt med allehanda, ätbara tacofyllningar. Längtar efter tacos en gång om året så nu är det avklarat för 2018 och jag ska försöka hålla ut till uteätarperioden 2019 innan jag längtar igen...

Du får hoppa köttfärsen och göra lite texas chili eller pulled pork istället så blir det nog fler gånger. :yes: