Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat
9 hours ago shamani sa:

Jag längtar till att flytten är avklarad och att jag hittar mina bakgrejer i någon av alla lådorna så jag kan baka bröd igen! 

Bra terapi... ?

Ja det är det verkligen, mitt brödbakande tar ju 2 dygn = långhålls terapi kanske ;)

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat
7 hours ago tecno sa:

Ja det är det verkligen, mitt brödbakande tar ju 2 dygn = långhålls terapi kanske ;)

Jag ska testa det också när jag fått ordning i mitt nya hem... Och det lär ta tid... -_-

Publicerat
7 hours ago tecno sa:

Jag ska testa det också när jag fått ordning i mitt nya hem... Och det lär ta tid... -_-

Publicerat

Inte lätt att laga mat när nästan allt är nerpackat.. Så idag blev det Dafgårds Pannbiff. Var överraskande god, faktiskt. :)

IMG_20180330_163436.jpg

Publicerat

Köttbullar, prinskorv, kokta ägg, gravad lax, sill i olika former, potatis, bröd o tunnbröd, smör o öl.:D

Publicerat

Kålsoppa = mums

Publicerat
1 minute ago tecno sa:

Kålsoppa = mums

Ja! Och till soppan ska det vara husman med mögelost och en immig Skåne.

Publicerat

Vart en kompromiss = Havreknäcke med 12mån Ockelbo Guld och till det senaste årgång av Chateau du Muu

Publicerat
  • Författare
1 hour ago tecno sa:

Kålsoppa = mums

Blidde några frikadeller i söppan?

Publicerat
11 hours ago qvarnhill sa:

Blidde några frikadeller i söppan?

Nja i form av wienerkorv duger gott för en fattig ;) eller som Kajsa V en gång sa .....

Publicerat

Till födelsedagskaffet:rolleyes::D

WP_20180331_10_15_30_Pro.thumb.jpg.bf880fe5e112854cc7458d2d7230645a.jpg

Nog har man varit snäll mot frun.:wub:

Publicerat
14 minutes ago lsjonsson sa:

Jag väntade mig att du skulle kunna hålla dig längre än så innan du skvallrade själv:D.

Publicerat
14 minutes ago lsjonsson sa:

Är det hon som fyller så håller jag med. :)

Publicerat
6 minutes ago faxe sa:

Jag väntade mig att du skulle kunna hålla dig längre än så innan du skvallrade själv:D.

4.jpg.e516713cc0aefd487aab034797cd1ed5.jpg

Publicerat
1 minute ago shamani sa:

Är det hon som fyller så håller jag med. :)

Tvärsom annars var det rätt. Hon fyller på 3,5 v.:wub:

Publicerat

Goda råd är dyra! Mamma bor hela vintern hos mig då hon varken trivs eller känner sig trygg i Luleå längre. Jag säger alltid att jag är världens mest bortskämda gubbe men igår fick jag skjutsa hem henne då hon ska på en större besiktning hos både läkare och tandläkare. Då jag öppnade dörren till frysen grinade svältdöden mig i ansiktet då alla matbackar förbrukades när jag var som sämst vid förra förkylningen. Blev tvungen att raskt bege mig till närmsta affär och förse mig med det nödvändigaste. Då jag är lite less både lax,får och gris så gjorde jag en snabb undersökning på nätet och konstaterade att en pad thai och en improviserad korvgryta med risoni och lite kryddigare korv plus en större mängd grönsaker än angivet fick bli kvällens uppgift. Det ska nog räcka till minst åtta eller tio matbackar vilket ger andrum nog att klara en eftermiddagsvecka. Imorgon ska det bli en gryta med biffstroganof men med sås på ädelost tillsammans med morötter och syltlök. Potatis gör sig inte bra fryst och undviks därför till förmån för pasta nudlar och ris.

Publicerat

Spagetti och köttfärssås blev dagens kulinariska intag med ett glas av årets Chateau Du Muu.

Publicerat

Jag är inte mycket för vegetariskt men ibland händer det. Så ikväll fick jag syn på ett blomkålshuvud i kylen. Innan det blev allt för ledset och slokigt så tänkte jag att jag tar rätt på det. Skär det grovt och skickade ned det i en gryta tillsammans med en lök och en grabbnäve modell större med trattkantareller plus salt, grönsaksbuljong  och peppar. Lät det koka sig mjukt innan stavmixer fick ta över det sista. En fullt ok kvällsmåltid.

Publicerat
  • Författare
8 hours ago Nils l sa:

Jag är inte mycket för vegetariskt men ibland händer det. Så ikväll fick jag syn på ett blomkålshuvud i kylen. Innan det blev allt för ledset och slokigt så tänkte jag att jag tar rätt på det. Skär det grovt och skickade ned det i en gryta tillsammans med en lök och en grabbnäve modell större med trattkantareller plus salt, grönsaksbuljong  och peppar. Lät det koka sig mjukt innan stavmixer fick ta över det sista. En fullt ok kvällsmåltid.

Jaha ja, det står väl inte på nu då innan vi får se Nisse med rastaflätor och ring i näsan nu då... :lol:

Publicerat
4 hours ago qvarnhill sa:

Jaha ja, det står väl inte på nu då innan vi får se Nisse med rastaflätor och ring i näsan nu då... :lol:

Hörrödudu! Den dagen snöar det i helvetet och varför ska man frivilligt sätta en nosring i näsan? :lol: 

Publicerat
På 2018-04-06 at 11:29 Ryberget sa:

För det skulle kännas lite konstigt att ha en nosring i örsnibben :D

Min tanke också. Var ska man annars ha en nosring? :huh: ?

Publicerat

Till middag vankas detta... griljerad skinka och rotfruktsgratäng. Står i kö till ugnen som just nu gräddar matbrödet ;)DSC_1734.thumb.jpg.ae467ae86d6efc4227a9b7ff334b1be0.jpg

Publicerat
På 2018-04-08 at 16:34 tecno sa:

Till middag vankas detta... griljerad skinka och rotfruktsgratäng. Står i kö till ugnen som just nu gräddar matbrödet ;)DSC_1734.thumb.jpg.ae467ae86d6efc4227a9b7ff334b1be0.jpg

Det var väldans vad du varit aktiv i köket idag... Bullar, bröd och skinka.. 

Dom där bullarna ser goda ut! Bor du långt bort? :rolleyes: