Publicerat Mars 6, 20188 yr 35 minutes ago tecno sa: Ja jo men..... Ni går fm inte på svetsar eländets veckopeng. du får väl svarva lite grejer till stockholmare för att dryga ut veckopengen
Publicerat Mars 6, 20188 yr 49 minutes ago tecno sa: Ja jo men..... Ni går fm inte på svetsar eländets veckopeng. Förstår. Tipset är att du köper mjöl och jäst, bakning sparar du mycket pengar på samtidigt som du vinner i kvalitet.
Publicerat Mars 6, 20188 yr Bakar mitt eget till 99% sedan lång tid tillbaka på surdeg så jag slipper köpa jäst
Publicerat Mars 6, 20188 yr 11 minutes ago tecno sa: Kanske det kanske, nåt projekt du vill lägga ut? man behöver alltid lite småprylar då och då, det närmaste är att jag behöver ta ner mina blank/bushing kal 12 till rätt dimejane. kruxet är att jag saknar en juste 3-punkt mikrometer m förlängare , man behöver mäta efter patronläget och före choken. En Mitutoyo 3-punkt står högt på önskelistan
Publicerat Mars 6, 20188 yr 2 minutes ago tecno sa: Bakar mitt eget till 99% sedan lång tid tillbaka på surdeg så jag slipper köpa jäst Jäst gör man mäsk av !
Publicerat Mars 6, 20188 yr 20 minutes ago culot sa: Jäst gör man mäsk av ! Laddpress har man till studsarpatroner.
Publicerat Mars 6, 20188 yr Detta är en populär post. Börjar bli duktig på att jobba med vänstern. Lasagne dag i dag
Publicerat Mars 6, 20188 yr 9 hours ago tecno sa: Ja jo men..... Ni går fm inte på svetsar eländets veckopeng. Nä, jag har varit arbetslös så länge att jag har 65 % ersättning av en redan dålig lön... Billigare med smör+olja. och godare.
Publicerat Mars 6, 20188 yr 8 hours ago tecno sa: Bakar mitt eget till 99% sedan lång tid tillbaka på surdeg så jag slipper köpa jäst Se där! Minst ett par kronor i sparade där.
Publicerat Mars 6, 20188 yr Just now tecno sa: Många bäckar små så reder man sig förhoppningsvis. Så är det. Jag brukar titulera mig "överlevnadskonstnär"...
Publicerat Mars 6, 20188 yr 32 minutes ago Ken1 sa: Börjar bli duktig på att jobba med vänstern. Lasagne dag i dag Är spisen glassbils-blå eller är det bara bilden som narras ?
Publicerat Mars 6, 20188 yr Just now Järven sa: Är spisen glassbils-blå eller är det bara bilden som narras ? Bildnarr vit spis och svart häll
Publicerat Mars 6, 20188 yr Detta är en populär post. Igår Highland Cattle biff och idag smörgåstårta!
Publicerat Mars 7, 20188 yr Författare Detta är en populär post. Felt a wee bit British today... Fish and chips, mushy peas and tartar sauce. Jolly good!
Publicerat Mars 8, 20188 yr Detta är en populär post. Hittade en halv påse paltmix i skafferiet, bäst före november 2014.. Inga kryp i mixen så jag rörde ihop smeten och gjorde flatpalt. Tycker det är bättre med fläsket bredvid och då kan man ju också doppa i flottet.
Publicerat Mars 8, 20188 yr Detta är en populär post. Har en jättegryta stående och puttra på spisen: En skottkärra pärer, ett älgytterlår skuret till grytbitar. Morötter, palsternacka, kålrot, vitkål, purjolök, bacon, rotselleri, gul och röd lök, kantareller, en hink vispgrädde och säkert lite andra växtdelar jag inte kommer ihåg just nu. Nu har jag gryta till flera dagar Och den blir bara godare i morgon och dom nästa dagar.....
Publicerat Mars 8, 20188 yr Jag har hade lite stuvade makaroner kvar så jag hämtade en bit falukorv i frysen. Enkelt och gott!
Publicerat Mars 8, 20188 yr Detta är en populär post. Dagens kulinariska, rådjursstek - potatisgratäng och lite Bea. Kryddfavoriten till Rå är Piffi som rikligt gnids in med 5-peppar som tillägg och bryns i rikligt med smör sedan in i ugnsfast form med lock med stekskyn. Innertemp ca 59/60°C och sedan vila i folie Klart för servering = mums
Publicerat Mars 9, 20188 yr Dagens fick bli en tonfisksallad med bla lök å ost å ägg å mayo. Kompenseras senare./P