Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Klara efter 1h 20min i 175°C längst nere i ugnen.

DSC_0131.thumb.JPG.2a118b8c62b5cb8a7c659d848cfbd153.JPG

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Wow. Den ser god ut ?

Publicerat
21 minutes ago Dansken sa:

Wow. Den ser god ut ?

’Det var meget godt.’

Den sista blev rund å fin nog för å fastna på bild. Kompletterades med ett glas rött. /P

Publicerat
  • Författare

Halsen är sur och tvär och det är med svårighet man sväljer ens lite saliv... Tror det får bli en eller ett par muggar, kroppstempad nyponsoppa som nyårsmiddag. ?

Publicerat

Fyra sexor Laphroaig quarter cask lenade gott i halsen häromdagen... frugan körde med nyponsoppa och piggnade till en dag före mig... 

Publicerat
På 2018-12-31 at 15:26 qvarnhill sa:

Halsen är sur och tvär och det är med svårighet man sväljer ens lite saliv... Tror det får bli en eller ett par muggar, kroppstempad nyponsoppa som nyårsmiddag. ?

Krya på dig! 

Publicerat
  • Författare
49 minutes ago shamani sa:

Krya på dig! 

Tack, redan bättre!

Publicerat

Lyxade te att me Pizza i da igen.

Denne gången på dovinnanlår å rökt rå, som toppades me chevre å brieost. /P

Dagens.JPG

Publicerat

Enkelt och gott idag... Bara hemkokt sylt.. blåbär-, hallon- och jordgubbssylt.. det kom till lite vispad grädde också...?

Publicerat
  • Författare

Grannen bjussade på fläsk och löksås idag, det var gott, TROR JAG... Den pågående förkylningen gör att allt smakar inget men fläsk och löksås brukar vara gott i alla fall!

Publicerat

Dagens kulinariska blev en rotfruktsgratäng rejält med ost och en panerad schnitzel med Bea och en Zlatopramen att skölja ner anrättningen med.

Publicerat

Dagens kylskåpsrens = skinkrest + köttbullar och körv = 2 måltider.DSC_0147.thumb.JPG.bd535aa81dcd75d2ebb572afa858da09.JPG

Publicerat

Ytterlår av mufflon, pommes och redigt vitlökssmör med lättrostad vitlök, sallad med syrlig dressing. Klart’ på en kvart’. Sen ska jag njuta resterande av söndagen framför öppna spisen. 

Publicerat
  • Författare

Dillkött på älgytterlår idag å det räcker till i morr'n också! :thumbsup:

1669482022_dillktt.thumb.jpg.51a7fa1dc801a0d9c295074ca849391c.jpg

Publicerat

Jag har inte ätit dillkött sen jag var knodd, kokar du bara köttet med dill eller hur gör du?

Publicerat
  • Författare
9 hours ago MKJ sa:

Jag har inte ätit dillkött sen jag var knodd, kokar du bara köttet med dill eller hur gör du?

Kokar köttet i endast vatten, byter ut de två första uppkoken och sköljer köttet från proteingrums och i tredje vattnet har jag i en chalottenlök, en morot och några dillstjälkar, allt för att få så klar buljong som möjligt. När köttet är klart får det alltid kallna i sin buljong. Upp med köttet och skär i lämpligt stora bitar samt sila av allt fast material från buljongen. Orkar man kan man nu reducera buljongen en del men annars så toppreder jag den kokande buljongen med idealmjöl samt saltar och sockrar. Inte för tjock sås, man reder den sedan med äggula även om jag oftast fuskar här och reder med hela ägget fast utan kokning därefter. Nåja när man är nöjd med sälta och sötma så går köttet i för upphettning, sjud i kanske 5 minuter och ta sedan det hela av värmen. Tillsätt ev. ägg samt syra upp med ättika och när man är nöjd även med syran så åker dillen i allra sist. Man MÅSTE göra mycket sås, den är ju så satans god att man kan äta bara såsen som vilken soppa som helst!

Publicerat

En rätt som fallit lite i onåd här, vet inte om kocken eller rätten är problemet.

Pepparrotskött for life!

Publicerat
  • Författare
2 hours ago sidelock sa:

En rätt som fallit lite i onåd här, vet inte om kocken eller rätten är problemet.

Pepparrotskött for life!

Jupp, kokar jag tillräckligt stor bit kött så hamnar en del i sin buljong, i frysen och förvandlas senare till smarrigt pepparrotskött!

Publicerat

Oj  va ja längtar till fika. /P

Dagens.JPG

Publicerat
  • Författare

Var ju i alla fall hemma å eldade så det var ju enkelt att släppa loss fantasin... Fläskstek med asiatisk ton av ingefära och chilli bland annat. Den egengjorda sötsura såsen blev galet bra!

fusionfood.jpg