Publicerat December 9, 20187 yr Författare Detta är en populär post. Gick lite i barndom och fixade en traditionell söndagsmiddag. Kalvstek, detta var en färsk älgkalvsfransyska, konserverade ärter och morötter, potatis, svartvinbärsgéle och gräddsås.
Publicerat December 11, 20187 yr Guinness Stew på älg med päremos och till det kändes ärter och morot på burk som mest autentiskt....
Publicerat December 11, 20187 yr 3 slangar (Dahlmans Åland) med sidovagn och tillbehör och sköljdes ner med sen 2018 chateau du Muu.
Publicerat December 11, 20187 yr Frösotto, klart på 17 min varav rätten sköter sig själv på spisen i 15. /Markus
Publicerat December 13, 20187 yr Mådde skit i morse så jag vände tillbaka under täcket direkt och har sovit till för en stund sedan. Hungern och den tomma vedlåren jagade upp mig och båda måste åtgärdas. Med en insikt om att det sista jag vill äta idag var fisk så var jag förutseende och köpte en bit lite bättre kött. Det tärnades fint och bryntes tillsammans med svamp, grönsaker och en skopa syltlök. Sedan en sats bechamelsås där en bit roquefortost smältes ned innan allt tippades i grytan och smakades av. Under tiden kokades pasta som nu ska avnjutas innan jag måste hämta in ved och sedan återvänder under täcket.
Publicerat December 14, 20187 yr Detta är en populär post. Harfärsbiffar, svampsås och mandelpotatis.
Publicerat December 14, 20187 yr Entrecoté från älgkviga, grönsallad, trattkantarellsås på grädde, halloumi och en flaska Rioja. Två av ätteläggen missade nåt! Trevlig helg och skitjakt ni som ska ut imorgon.
Publicerat December 15, 20187 yr Kvällens kulinariska en paj från NZ Pie. Vildsvin & Västerbotten som sköljdes ner med en Riesling.https://www.nzcraftpies.se/The-pies.html
Publicerat December 15, 20187 yr Som uppladdning inför samt kontrast till julematen, blev det midsommar käk. YES! Grillkryddad V-S-rygg me knapriga klyftpotat, salllad, bea å basiki (tzatsiki, fast byt ut gurkan mot basilika samt släng i lite mayo). /P
Publicerat December 17, 20187 yr Svängde ihop en enkel omelett med stekt gul lök + kött bullar, några droppar Maggi som kronan på verket.
Publicerat December 17, 20187 yr Hog bait. En urgröpt långfranska jag räddade från grisåteln som jag fyllde med lite bacon, lök, korv, svamp och vispgrädde och la riven ost på....
Publicerat December 17, 20187 yr Detta är en populär post. Efter att ha gräddat en tredubbel sats med pannkakor så var jag inte så sugen längre men det slank ändå ner några
Publicerat December 17, 20187 yr Just now Dansken sa: Nu vart jag sugen på pannkisar.. Det finns till dig också...
Publicerat December 20, 20187 yr Enkla rester idag från gårdagen = kålgryta och potatis samt rårörda lingon
Publicerat December 23, 20187 yr På 2018-12-17 at 21:48 Dansken sa: Nu vart jag sugen på pannkisar.. Me too...?
Publicerat December 23, 20187 yr Blir rester från fredag... fläskfilé i gräddsås och potatisgratäng... ?
Publicerat December 23, 20187 yr Nu är det jul igen och nu är det jul igen och grillen grillar tills imorgon
Publicerat December 25, 20187 yr I enlighets med doktorska hemmets traditioner så serveras ikväll helstekt kalkon med alla tillbehör... kan komma en porrbild på kalkonen när den är färdig ?