Publicerat September 27, 20214 yr 8 hours ago tecno sa: Ja se till nu att det blir ordning på det Stefan. Jaja!
Publicerat September 28, 20214 yr Kompisen som jag brukar vara hundvakt åt här i Kalix har varit uppe i Kirunafjällen n Kiruna och fiskat o jagat i 3 v. han är hemkommen och som tack för all hjälp så fick jag o frun 4 ripor och en fin fjällröding. Fjällrödingen har vi till middag idag. Den var inte riktigt tinad när jag fotoade den.
Publicerat September 29, 20214 yr 4 älgtungor som nån av dom ska testas hänga in i röken, sen fylldes grytan upp med kok kött.
Publicerat Oktober 1, 20214 yr Testade från röken ikväll, kallrökt älg file,älg hjärta och ren entrecote. Blev även lättrökt älgtunga tidigare idag. Allting frys fynd från förra året som blev lite av ett test att röka.
Publicerat Oktober 2, 20214 yr Detta är en populär post. Keto-rätt… Härligt när osten luktar exakt som Charlies blöjhink när den var full tidigare Men god är den. Presentationen håller Guide Michelin-klass som vanligt
Publicerat Oktober 3, 20214 yr 2 hours ago exabit sa: Sjukt god Det låter gott! Kan du inte skicka upp ett par till mig så att jag får smaka också???
Publicerat Oktober 8, 20214 yr Dagens matbild från stjärnkocken. Mixade en hel påse grönkål med vatten och lite ingefära. Fullkomligt vidrigt. Men ska tydligen vara nyttigt. Får se om magen vill behålla detta eller om det blir toabesök
Publicerat Oktober 8, 20214 yr 18 minutes ago Namibia sa: Största biten är till Cita hoppas jag😁 Men då ska det nog vara okryddat kött, för det där ser välkryddat ut.
Publicerat Oktober 8, 20214 yr 24 minutes ago lsjonsson sa: Men då ska det nog vara okryddat kött, för det där ser välkryddat ut. Om du bara visste vad som slinker ner i en cocktels mage utan några som helst problem🤣
Publicerat Oktober 8, 20214 yr 53 minutes ago Namibia sa: Största biten är till Cita hoppas jag😁 Faktiskt inte. Prinsessan kalasar på husses rabbisblandning 👍👍👍👍
Publicerat Oktober 8, 20214 yr 1 hour ago Namibia sa: Om du bara visste vad som slinker ner i en cocktels mage utan några som helst problem🤣 Ja, jag kan tänka mig det! Det är dåligt för dom inre organen hos hunden.
Publicerat Oktober 8, 20214 yr 59 minutes ago tecno sa: Kärringen sa DRICK! Helt och hållet min idé. Kan inte skylla på någon
Publicerat Oktober 11, 20214 yr Blev rester att laga igår kväll till dagens matlåda. Korv,bacon,lök,öl korv, vita bönor och ris.
Publicerat Oktober 11, 20214 yr Ugnsstekt falukorv, täckt med ost ovanpå, makaroner, div. grönsaker o mjölk.
Publicerat Oktober 16, 20214 yr Blev en gryta med kött och testade göra en form med kålpudding också. Ska nästa gång testa blanda kål och färs före ugnen.
Publicerat Oktober 16, 20214 yr Stekt fläsk med löksås blev dagens kulinariska, givetvis med rårörda lingon;)
Publicerat Oktober 16, 20214 yr Testat att köra bbq på högrev, ekved och legat inne i några timmar på 80-90 grader. Får se hur det smakar. Gästerna dyker upp snart. Trevlig kväll!